logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Tréninková bible pro všechny

Tréninková bible pro všechny

Včera jsem si přinesl domů ještě tiskařskou černí vonící tréninkovou bibli pro triatlonisty od Joe Friela. Řeknu vám, tahle knížka, to je pro trenéra poklad. Ale nejen pro trenéra, pro každého, kdo se zajímá o to, jak co ve sportujícím těle funguje, jak je možné, že dva lidé, trénující naprosto stejně, nedosáhnou ani náhodou stejných výsledků.

Dnes nechci rozhodně psát recenzi na tuto knihu, kterou vydala Mladá Fronta, čistě proto, že je v ní tolik informací, že než o ní budu schopný něco víc napsat, musím si ji podrobně prostudovat.

Každopádně ale doporučuji, aby jste si ji v knihkupectví vyhledali a prolistovali. Jsem si jistý, že stejně jako já budete listovat stránkami a říkat si: „Ty jova, ty jova" a tetelit se blahem, co že to za poklad držíte v ruce.

Pro dnešek jako malou motivaci k zamyšlení z ní pro vás vyberu jen několik citátů a jednu zajímavou tabulku.

Mnohým zapáleným vytrvalcům nemusíte ani tak říkat, co dělat mají – řekněte jim, co dělat nemají. – Scot Tinley, profesionální triatlonista

Naučil jsem se zvolnit, když je třeba. – Mark Allen, triatlonová legenda

Kondice je něco, co se vám přihodí, když procvičujete správnou techniku. – Terry Laughlin, plavecký trenér

Závod jsou žně, to na něm sklízíte ovoce. – Mark Allen

Na startu mám pocit, že je po všem – všechna ta tvrdá práce a trénink skončily. Závod je už zábava. – Julie Mossová, profesionální triatlonistka

A nyní slíbená tabulka, která ukazuje, k jakým změnám dochází v našem těle po třech týdnech bez tréninku

MĚŘÍTKO VÝKONNOSTI ZMĚNA
aerobní kapacita (VO2 max) - 8%
objem krve transportovaný do těla jedním úderem srdce - 10%
klidová tepová frekvence +4%
objem krevní plazmy -12%
hustota sítě kapilár -7%
oxidativní enzymy -29%
inzulín v krvi v klidu +17 – 120%
laktát v krvi při námaze +88%
laktátový práh -7%
spotřeba tuku jako paliva při námaze -52%
doba, po které se projeví únava -10%

Tréninkovou bibli pro triatlety, si budete moci již příští týden též objednat na E-SHOPU Běžecké školy

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (13 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Petr | 13. 4. 2014 12.56 hod. | 147.228.180.xxx
Trochu mě zaráží to číslo 88 u laktátu. Má to nějaké zdůvodnění?

fotoMiloš Škorpil: Petře, v knize není více rozvedeno, jen je pod tabulkou uvedeno, že je čerpáno z R.L. Wilber a R.J Moffat „Physiologikal and Biochemical Consequences of Detraining in Aerobically Trained Individuals“, Journal of Strength Conditioning Research 8 (1994): 100. Tak si to můžeš najít tam.

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká poradna

všechny články Běžecká poradna

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Jaro, léto, podzim, zima v životě člověka a životě běžce : Vždycky si sem chodím i pro povzbuzení, potěchu duše. Ale dnešní Motto dne je jak rána klackem do…»
  • Je třeba řešit při nákupu běžeckých bot pronaci, supinaci, neutrální nášlap? : Dobrý den, běhám 4x týdně cca 15km po silnici. Nedávno mi začalo bolet na vnitřní straně holeně asi…»
  • Cháron tě zve k sobě – chceš-li mu utéct, zpomal – buď trpělivý, vše má svůj čas, i ty budeš vítěz : Dobrý deň A niektorým pomôže k pomalému tempu,až sa naučia kontrolovať svoje ego. »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Dobrý den, prosím o radu potřebuji natrénovat do května 2019 běh 3 km do 12 minut, zatím uběhnu…»
  • Chcete si užít maraton sami – určení správného tempa : Zdar. o mesiac idem prvý maratón v Bratislave. Dal som si testovací polmaratón. rýchlosť 6min/km.…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků