logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Tréninková bible pro všechny

Tréninková bible pro všechny

Včera jsem si přinesl domů ještě tiskařskou černí vonící tréninkovou bibli pro triatlonisty od Joe Friela. Řeknu vám, tahle knížka, to je pro trenéra poklad. Ale nejen pro trenéra, pro každého, kdo se zajímá o to, jak co ve sportujícím těle funguje, jak je možné, že dva lidé, trénující naprosto stejně, nedosáhnou ani náhodou stejných výsledků.

Dnes nechci rozhodně psát recenzi na tuto knihu, kterou vydala Mladá Fronta, čistě proto, že je v ní tolik informací, že než o ní budu schopný něco víc napsat, musím si ji podrobně prostudovat.

Každopádně ale doporučuji, aby jste si ji v knihkupectví vyhledali a prolistovali. Jsem si jistý, že stejně jako já budete listovat stránkami a říkat si: „Ty jova, ty jova" a tetelit se blahem, co že to za poklad držíte v ruce.

Pro dnešek jako malou motivaci k zamyšlení z ní pro vás vyberu jen několik citátů a jednu zajímavou tabulku.

Mnohým zapáleným vytrvalcům nemusíte ani tak říkat, co dělat mají – řekněte jim, co dělat nemají. – Scot Tinley, profesionální triatlonista

Naučil jsem se zvolnit, když je třeba. – Mark Allen, triatlonová legenda

Kondice je něco, co se vám přihodí, když procvičujete správnou techniku. – Terry Laughlin, plavecký trenér

Závod jsou žně, to na něm sklízíte ovoce. – Mark Allen

Na startu mám pocit, že je po všem – všechna ta tvrdá práce a trénink skončily. Závod je už zábava. – Julie Mossová, profesionální triatlonistka

A nyní slíbená tabulka, která ukazuje, k jakým změnám dochází v našem těle po třech týdnech bez tréninku

MĚŘÍTKO VÝKONNOSTI ZMĚNA
aerobní kapacita (VO2 max) - 8%
objem krve transportovaný do těla jedním úderem srdce - 10%
klidová tepová frekvence +4%
objem krevní plazmy -12%
hustota sítě kapilár -7%
oxidativní enzymy -29%
inzulín v krvi v klidu +17 – 120%
laktát v krvi při námaze +88%
laktátový práh -7%
spotřeba tuku jako paliva při námaze -52%
doba, po které se projeví únava -10%

Tréninkovou bibli pro triatlety, si budete moci již příští týden též objednat na E-SHOPU Běžecké školy

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (13 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Petr | 13. 4. 2014 12.56 hod. | 147.228.180.xxx
Trochu mě zaráží to číslo 88 u laktátu. Má to nějaké zdůvodnění?

fotoMiloš Škorpil: Petře, v knize není více rozvedeno, jen je pod tabulkou uvedeno, že je čerpáno z R.L. Wilber a R.J Moffat „Physiologikal and Biochemical Consequences of Detraining in Aerobically Trained Individuals“, Journal of Strength Conditioning Research 8 (1994): 100. Tak si to můžeš najít tam.

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice103
Více času na sebe14
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou34

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků