logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Jedna meta za mnou, druhá přede mnou

Jedna meta za mnou, druhá přede mnou

První půlmaraton mám za sebou. Mohla bych říct, že to byla dřina, ale neřeknu. Svojí premiéru jsem zvládla pod dvě hodiny a vlastně jsem si celý půlmaraton užila od začátku až do konce.

Trénovala jsem poctivě, takže jediné, z čeho jsem měla strach, bylo mé koleno. Správná technika běhu se začne u mě projevovat až někde po 15 km. Pár zlozvyků jsem odstranila, ale ještě nějaký zbývá. Tělo zatěžuji tak, jak mi sestavil trenér Miloš;-) Vše konzultuji s ním, ať se jedná o techniku nebo o vynechání tréninku.

Před půlmaraton jsem ho poprosila o radu nebo doporučení, jak mám vlastně běžet. Odpověď? Poslouchej svůj dech, musí se ti dýchat dobře. Před startem můžeš mít tep o 10 vyšší než normálně, to jsem úplně neměla. Moje hodinky ukazovaly tep 154, točila se mi hlava, nohy nebyly snad ani moje a hlavou mi proběhlo, že ani nevyběhnu a všechna snaha bude k ničemu. Povedlo se mi to rozdýchat, běžet podle Milošovy rady a ono to vyšlo.

Takže první meta v podobě půlmaratonu je za mnou a jede se dál, vlastně běží.

Pokračuji stále v tréninkovém plánu, mám za sebou nejdelší běh 32 km, při kterém jsem už trochu trpěla, ale stále mě k tomu maratonskému cíli zbývalo 10 km. Po pravidelných návštěvách fyzioterapeuta, učení správně dýchat a odstranění špatných návyků vím, že maraton udýchám. Přesvědčit o tom samém ještě koleno, které se musí jen víc protahovat, tak mi nic nebrání a 11.5. v čase pod 4:30 bych ráda doběhla do cíle.

Na Běžecké škole jsem četla, že běžci si preventivně před závodem berou prášky proti bolesti (např. ibalgin, ibuprofen...) Existují určitě i jiné způsoby, jak doběhnout do cíle. Já takovou možnost nemám, všechnu bolest musím vydržet bez léků. Stále běhám pro radost a nechci si během odrovnat tělo.

Běžet maraton už je trochu větší sousto, ale těším se na něj a věřím, že se dostanu do cíle.

Nerudný týpek

Zuzka Schwarzmaierová, je z mého pohledu, i když jsou všechny finalistky letošního ročníku adidas Women's Challenge běžecké začátečnice, běžecky nejdál. Určitě bude zajímavé sledovat, kam až, co se týče výsledků, doběhne. Pokud jde o trénink, tak maká jak fretka a dělá mi velkou radost. O tom, že uběhne maraton, vůbec nepochybuji. Vzhledem k času, který dosáhla na Sportisimo 1/2Maratonu Praha očekávám, že její výsledný čas bude někde mezi 4:15 – 4:20, i když ona tomu sama ještě nevěří.

P.S. I ostatní holkyvšak poctivě trénují, o čemž se budete moci nejdříve přesvědčit na Volkswagen Maratonu Praha a na Mattoni 1/2Maraton Karlovy Vary.

Foto: archiv PIM

Zuzka Schwarzmaierová foto
  • přečteno: 5339/5159×

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (15 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

adidas Women´s Challenge 2014

všechny články adidas Women´s Challenge 2014

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • BĚŽECKÉ BOTY PRO PŘIROZENÝ BĚH : Rudo, boty za to nemůžou. Zůstaň při došlapu (prvním kontaktu na střed chodidla – bříška…»
  • BĚŽECKÉ BOTY PRO PŘIROZENÝ BĚH : Zdar sportovci. Chci se zeptat na úskalí "dropu"...měl jsem běžecké boty s vysokým…»
  • Zranění v oblasti sedacího nervu – uskřípnutý zadek : Dobrý den já jsem před 4 dny seděl asi 6-8 hodin na židli a pak jsem vztal no a najednou mě začal…»
  • Pět možností jak v létě trénovat a připravit se na podzimní běžecké závody, když se vám zrovna nechce běhat : Hedviko, záleží na tom, jak do sebe šijete :), ale každopádně bych řekl, že hodina fitboxu vydá za…»
  • Pět možností jak v létě trénovat a připravit se na podzimní běžecké závody, když se vám zrovna nechce běhat : Dobrý den jak je na tom hodina fitboxu prosím ? děkuji »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků