logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Do maratonu zbývají už jen dva dny. Poslední rady do maratonského uzlíčku (nervů)

Do maratonu zbývají už jen dva dny. Poslední rady do maratonského uzlíčku (nervů)

Do startu maratonu zbývají už jen hodiny. Všechno už bylo napsáno, všechno už bylo řečeno, všechno už bylo vyzkoušeno, úhledné hromádky s připravenými běžeckými svršky a spodky jsou srovnány a čekají na to, až je obléknete a dáte jim zazářit na maratonském jevišti. Ještě si obout sedmimílové boty, na prsa připnout číslo a opona může letět vzhůru.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Je čas se probudit
  2. Předmaratonský svaťák před maratonskou maturitou
  3. Poslední rady na maratonskou cestu
  4. Trénink dva dny a jeden den před maratonem

Do startu maratonu zbývají už jen dva dny. Všechno už bylo napsáno, všechno už bylo řečeno, všechno už bylo vyzkoušeno, úhledné hromádky s připravenými běžeckými svršky a spodky jsou srovnány a čekají na to, až je obléknete a dáte jim zazářit na maratonském jevišti. Ještě si obout sedmimílové boty, na prsa připnout číslo a opona může letět vzhůru.

Je čas se probudit

Budíček – vstávat, mobil vyzvání jak splašený budící melodii. Je neděle a on si to stejně nechce nechat rozmluvit. Vy máte pocit, že jste právě usnuli, jak jste nemohli celou noc nervozitou a očekáváním věcí příštích usnout. No nedá se nic dělat, snídaně nepočká, startuje se v 9 hodin. Takže protřít oči, nalít do konvice vodu na čaj nebo na kafe, konvici položit na sporák, odskočit si, připravit si snídani, odskočit si, sednout si ke stolu, usrknout čaje nebo kávy, odskočit si, polknout první sousta, odskočit si… Připadáte si jak koroptev? To je v pohodě, lepší skákat (odskakovat) teď než na trati.

Předmaratonský svaťák před maratonskou maturitou

V posledním týdnu jste si mohli přečíst na Běžecké škole snad všechny rady, které nosím ve své hlavě. Pokud jste se k nim nedostali, tak je najdete v následujících článcích:

Co dělat, čeho se vystříhat v týdnu před Volkswagen Maratonem Praha

Do dvacátého ročníku Volkswagen Maratonu Praha zbývá šest dní. Patnáct chyb, kterých bychom se měli ostříhat

Do Volkswagen Maratonu Praha zbývá pět dní. Rady pro notorické ignoranty

Do dvacátého ročníku Volkswagen Maratonu Praha zbývají čtyři dny. Nalaďte se do pohody

Do Volkswagen maratonu Praha zbývají tři dny. Načasujte se na správný maratonský čas

Takže teď už byste měli vědět všechno. Ještě si to přechroupat, abyste to uvedli do praxe, a pak už vás nemůže na trati maratonu nic ohrozit, tedy až na vaši hlavu, protože i když k dobrému běhu je potřeba mít silné nohy, silné plíce, silné srdce, silného ducha a tempo udávající ruce a dech, tak stejně je to pořád o hlavě, a ta když se splaší, tak…, ale čtou to i děti, tak zůstanu jen u náznaku:-).

Poslední rady na maratonskou cestu

Takže poslední níže uvedené rady do maratonského uzlíčku se týkají vlastního závodu a jsou určeny hlavně vaší hlavě, aby vás na trati pohlídala:

Neblázni, ty všechny před sebou stejně nikdy nedohoníš, proto se zklidni, aby tě nezačali předbíhat ti za tebou!

Občerstvovačky a osvěžovačky jsou na trati proto, abychom se občerstvili a osvěžili, takže se nesnažme je minout, co nejrychleji to jde. Když se nenapijeme a nedoplníme energii, tak určitě za 5 minut začneme mít žízeň a hlad!

Začíná být podezřelé teplo, možná ještě před chvílí byl příjemný chládek, ale běžíme na otevřené silnici, kde neplatí údaje o teplotě ve stínu, ale pokud nám svítí nad hlavou slunce, je o 5 – 10 stupňů víc. Respektuj to prosím, nech mě ochladit Teď už jen si zopáknout, co jsme si tenhle týden řekli, vyfasovat číslo, instruovat doprovod, kde mě povzbudit a pak v cíli sebrat a při vlastním závodě pak nezapomeňte povzbuzovat všechny co budete míjet, a to ať běží před vámi, či za vámi, zátylek, abych se za chvíli nezavařila a ty se mnou!

Začíná být podezřelé teplo, před chvílí jsme ještě oba běželi na osobní rekord (na skvělý prvomaratonský čas), ale jak to tak sleduju, nohy už nejedou jako na začátku, začínám nějak celkově tuhnout, pojď, přejdeme na chvíli do chůze, vyklepeme ruce, uvolníme nohy, prodýchneme se a po 50 metrech se zase rozeběhneme, uvidíš, že zase poletíme!

Trénink dva dny a jeden den před maratonem

Dva dny před maratonem si dejte běžecké volno a dne před maratonem pak 25 minut lehkého běhu nebo 3 km (65-75%); 5x 80 m; 1 km (75-65%).

věřte, že tohle povzbuzování vám dodá sílu do dalších metrů a hlavně odvede vaše myšlenky od toho, že vás něco bolí, tuhnou nohy, bolí kolena, záda..., prostě od všeho, pro co jste si na maraton přišli :).

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (28 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Renáta | 6. 5. 2016 10.57 hod. | 89.177.50.xx
Děkuji za příspěvky, domlouváme s Vámi s kamarádkou lekce, žel až po maratonu, Tak snad to zvládnu, běžím maraton poprvé, sama, po roce intenzivnější běhání ale rozhodla jsem se až teď. Snad to zvládnu. Po půlmaratonu jsem měla pocit, že bych si to dala rovnou ještě jednou, tak doufám, že to nebyl jen pocit :-)

Jitka | 6. 5. 2016 7.30 hod. | 193.228.234.xxx
Děkujeme, pane učiteli, za ty rady. Čtu je vždycky a pozorně, přestože poběžím už (teprve) :-) čtvrtý maraton. Ale každý je jiný, stát se může cokoli a opakování je matka moudrosti.
A všechny ty věty – svatá pravda.:-)

Katka | 6. 5. 2016 6.09 hod. | 78.80.40.xx
To nevím, ale taky bych chtěla poděkovat panu učiteli.

Rosťa | 10. 5. 2014 11.10 hod. | 78.45.96.xx
Ahoj, víte někdo, kde se zítra po M bude konat třídní schůzka běžecké školy?

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál POBĚŽÍM MARATON! JAK NA TO?

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice98
Více času na sebe13
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků