logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Tréninkové deníky – můžete si vložit vlastní plány

Tréninkové deníky – můžete si vložit vlastní plány

Je to teprve týden, co spatřily světlo světa, prošly bouří stahování a prvních zkušeností, nalezení prvních chybiček a už je tu verze druhá, která samozřejmě už nemá ty chybky verze první, ale hlavně je obohacena o další vychytávky, které si člověk běhající sleduje, mazlí se s nimi, nad nimiž vymýšlí, jak dál a rychleji …

Co vám tedy tato vylepšená verze přináší:

Opustily nás tenisky a nahradily je maratonky – pojem běžně užívaný pro běžecké boty. Neznamená to však, že když nazujete maratonky, musíte běžet nutně maraton. Ó ne, klidně si můžete střihat jen to, co se vám líbí, na co vaše síly stačí, na co vám stačí čas …
Na začátku sešitu přibyl plán – kam si můžete zapsat svůj tréninkový plán. Jako ukázka, jak na to, byl vložen tréninkový plán z časopisu Run, tím se ale řídit samozřejmě nemusíte. Vložte si svůj a pak si v dalších částech zapisujte, co jste skutečně odběhali. Ve finále pak budete mít před sebou porovnání plánu a skutečnosti. Pod tabulkou najdete vysvětlivky, co znamená která zkratka, i tyto zkratky si však můžete upravit k obrazu svému, tak abyste se nemuseli učit něco nového a vyznali se v tom.

Kalendář

Zanesení tréninkového plánu do kalendáře (do tréninkového deníku). Stačí si zadat první datum v sešitu „Plán“. Datum se následně upraví jak v tréninkovém plánu, tak v deníku. Do (dvou) sloupců, které reprezentují plán v sešitu tréninkového deníku, se váš plán automaticky nakopíruje do správných dní.
Pokud se někdo nechcete řídit plánem,raději běhá, jak ho napadne, nevadí. Tréninkový deník funguje a bude fungovat i bez toho, abyste si do plánu cokoliv napsali. Pokud vás rozčiluje samotný fakt, že v deníku je nějaký plán,použijte tréninkový deník, který nemá ve svém názvu „plán“ a jeto, (je to váš starý známý plán).

Tréninkové zóny

V tréninkovém deníku přibyla možnost zapisovat si odběhnuté úseky v jednotlivých tepových zónách (zóna 1 – zóna 5) – zóny jsou počítány jak v týdenním, tak měsíčním přehledu.

Tepová frekvence

Počítá to TF jak absolutně, tak i relativně (nahoře je třeba zadat jen max TF a vše se samo dopočítá u relativní TF). Pro jednotlivé tratě, které běháte, či úseky, počítá nejen rekordy, ale i průměrné časy.

Boty – maratonky :)

Do tréninkového deníku byly přidány troje maratonky, pokud jich někdo na trénink používá ještě víc, dají se jednoduše další nakopírovat.

Tak ať vám to běhá a deníky (pravý sloupec – zelené pole) dobře slouží.

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Petr Hruška | 13. 1. 2010 15.44 hod. | 80.250.1.xx
Jasně, proto jsem to také vložil spíš sem než přímo do mailu tobě, aby si to případně mohl kdo chce takto upravit. Je mi jasné, že není třeba dělat pokaždé novou verzi, když si někdo vzpomene na další vychytávku… A taky mi to připomíná, že bych raději měl přestat studovat běžecké deníky a místo toho si jít zaběhat! :-)

12Honzade | 10. 1. 2010 21.49 hod. | 80.243.103.x
Diky Petre!
Ona rada tech ruznych vylepseni a zmen je vzdy mozna a zalezi na tom, jak kdo zna/nezna Excel a co vsechno chce/nechce pravidelne vyplnovat. My se snazili o nejaky kompromis:), aby to umelo hodne a nevyzadovalo moc velkou znalost Excelu. To, co pises je dobry napad, vlastne kazdy si to muze provest sam.. Pripadne si cas od casu zmenit max TF.
[Ja vlastne pocital nejak s variantou, ze si kazdy zjisti svoji max TF bud sam nebo v zatezovem testu]..
My stejne asi jeste udelame nejakou posledni iteraci zmen a s dalsimi pockame na dalsi „rok“ nebo az budeme vedet zkusenosti z pouzivani..:).
Hlavne at slouzi ke zdravi a spokojenosti!
12:)

Petr Hruška | 10. 1. 2010 20.44 hod. | 80.250.1.xx
Ještě k výpočtu procent TF se zohledněním ranní TF: Možná ještě trochu elegantnější řešení by bylo do sloupce s % TF vložit vzorec =(M5-S5)/($N$1-S5) atd., do N3 (průměr % TF) vzorec =(M3-$L$1)/($N$1-$L$1), do L1 (označeného jako průměrná klidová TF) pak vzorec =SUMA(S5:S369)/POČET(S5:S369). Takto jsou výpočty % TF zachovány diferencované podle různě během roku se třeba pomalu měnící ranní TF (kterou je ovšem třeba zapisovat do každé řádky aktuálně do sloupce Ranní pulz, což je zas jistá nevýhoda).

Petr Hruška | 10. 1. 2010 20.29 hod. | 80.250.1.xx
Ještě jedna drobná chybyčka tam zůstala: Vkládání tratí funguje až od druhé aktivní řádky listu „Tratě“ (tedy řádek č. 4 a dále). Jinak řečeno: Pokud by v ukázkových datech trať „xxx“ nebyla uvedena také v řádku č. 5, ale byla jen v řádku č. 3, do listu „Tréningový deník“ by se její kilometráž automaticky nepromítala. Jednoduchým řešením je řádku č. 3 zaslepit a používat tabulku až od řádky č. 4.

Petr Hruška | 10. 1. 2010 20.22 hod. | 80.250.1.xx
Díky za update deníků. Mám ještě jeden zlepšovací návrh: Ve svém článku o výpočtu TF na těchto stránkách Miloš uvádí přesnější výpočet pracující s ranní TF. Navrhoval bych proto tento přesnější výpočet také zahrnout do deníku. Stačilo by např. do políčka L1 dát možnost vložit si svoji ranní TF a pak v alternativní kolonce TF % používat vzorec, který by pak v prvním řádku deníku vypadal takto: =(M5-$L$1)/($N$1-$L$1). Zdá se mi to celkem důležité, protože v mém případě, kdy mám ranní TF = 50, mi to při jednoduchém výpočtu hází u TF = 140 celých 78%, podle složitějšího výpočtu zohledňujícího ranní TF jen 70%.

12honzade | 8. 1. 2010 18.30 hod. | 80.243.103.x
Pokud budete mit nejaky problem, jednoduse napiste na mai: 12honzade@gmail.com, budeme se snazit vysvetlit, ci opravit, pokud se jeste neco vyskytne..:)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecký trénink

všechny články Běžecký trénink

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Svaly a spalování tukových polštářů. Den, kdy si zaběháte, je svátkem pro vaše tělo : Pavle, díky za tvůj příběh, jsem moc rád, že ti běh pomohl vrátit se do života a měl bych na tebe…»
  • Svaly a spalování tukových polštářů. Den, kdy si zaběháte, je svátkem pro vaše tělo : Před rokem (krátce po 50tce) mi byla diagnostikována cukrovka. Předcházející (nejen) několikaleté…»
  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : Dovoluji si informovat / nemohu radit /o zlepšení stavu mých problémů s tendinozou Achil.šlach ze…»
  • Jaroslava Grohová: Prvního běhu v Běchovicích jsem se zúčastnila načerno : Váš článek mi udělal velkou radost, paní Grohová je skvělá trenérka a obdivuhodný člověk! »
  • Jak váha ovlivňuje výkon běžce : Mě se na shození pouze tuku skvěle osvědčila aplikace https://www.kaloricketabulky.cz . Zkoušel…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků