logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Co najdete ve Škorpilově škole běhu?

Co najdete ve Škorpilově škole běhu?

Ve Škorpilově škole běhu najdete všechno, co najdete v tomto článku, respektive najdete v ní mnohem víc a mnohem přehledněji. Navíc si téma, které vás zaujme budete moci podtrhnout, založit, či jinak označit a kdykoliv a kdekoliv se k němu vrátit, třeba při jízdě dopravním prostředkem do práce či na trénink. Nedoporučuji se však začítat při řízení auta, mohlo by se vám snadno stát, že už od příště budete všude jen běhat.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Návody navádějící na cestu Přirozeného běhu
    1. Trénink
    2. Regenerace
    3. Strach z bolesti, ze selhání
    4. Prevence
    5. Závodní období
    6. Veteráni
    7. Speciální vychytávky
    8. Tipy pro pokročilejší běžce

Návody navádějící na cestu Přirozeného běhu

Trénink

Roční tréninkový plán Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat

Jak si naplánovat běžecký rok

Jak dostat více kyslíku do svalů

Jak správně vyhodnotit signály svého těla

Intenzita, náročnost, rychlost běhu, zátěž

Deset tipů pro bezpečné zvládnutí intervalových tréninků. Sto šedesát variací intervalových tréninků

Do formy a do kondice bez stresů a přetrénování

Jakých chyb se nejčastěji dopustí začínající běžec – běžkyně

Tempo (čas) na 1 km versus tepová frekvence

Proč máme běhat na začátku pomalu, když se nám chce běžet rychle

Život běžce řídí tep jeho srdce

Zapomeňte na hubnutí, žijte, abyste zvýšili svou vitalitu a chuť do života

Energie – jak získává lidské tělo energii během běhu

Únavový syndrom – práce, stres, sedění na zadku, místo kvalitního jídla náhražky

Intenzita tréninku

Osm největších běžeckých hříchů

Regenerace

Regenerace

Správný mix běžeckého tréninku a regenerace

Superkompenzace

Vyladění. Fáze běžeckého tréninku, která rozhoduje o tom, jestli budete na konci závodu skákat radostí nebo se věšet

Přetrénování. Syndrom vyhoření. Nemoci, jež vás dostanou dřív, než řekneš švec

Přetrénovanost je jako zranění. Léčba vyžaduje trpělivost

Únava. Co nám říká? Jak se s ní vyrovnat? Co dělat, aby nepřišla?

Běh a bolest

Spánek, spánkový deficit, vliv spánku na výkonost běžce, vliv nedostatečného spánku na možnost zranění

Strach z bolesti, ze selhání

Od věci pak určitě není ani to, že srdeční arytmií jsou ve zvýšené míře ohroženi i ti, co si preventivně před závodem vezmou prášek proti bolesti, neboť ti už vůbec nemají sami sebe pod kontrolou. A jak víme, na velkých městských závodech je takových závodníků 50 – 60 %.

Dalším důvodem, proč běžec či běžkyně nastupuje do závodu pod prášky, je, že přehnal trénink a způsobil si nějaké zranění, ale on chce přesto závod, na nějž se dlouho připravoval, běžet. Tenhle důvod je pochopitelný, ale lepší je, aby k němu nedošlo. Proto je dobré vědět, co s naším tělem dělá nesprávně strukturovaná intenzita tréninku.

Dopující hobíci. Proč běháš? Přece pro zdraví, pro radost

Vývojová linie běžce. Jogger – Hobík – Dopík – Rakvík

Běžecká zranění

Jak začít běhat po pauze delší jak půl roku

Prevence

Když jsme u prevence, nezaškodí si připomenout na začátku zásady první pomoci

První pomoc při zkolabování běžce, cyklisty, turisty

Sportovně zdravotní prevence – rozdíl mezi sportovní preventivní prohlídkou a zjištěním aktuálním kondice pro řízení tréninku

Co dělat před závodem – jak se vyvarovat chyb

Můj první běžecký závod – na co si mám dát pozor

Staň se tím, kdo určuje hranice své výkonnosti!

Závodní období

Jsem schopný uběhnout pět, deset, patnáct kilometrů, půlmaraton nebo maraton?

Chci být stále lepší a lepší – mám trénovat nebo závodit?

Běžecká závodní gramotnost

Soustřeď se na pár vrcholů, nechtěj být hned Reinholdem Messnerem!

Na přestup z půlmaratonu na maraton je třeba se připravit

Půlmaraton už není výzva, chci víc, chci maraton – jak se s tím popasovat?

Běžecká dokonalost, to je rovnice o pěti známých – VYTRVALOST, RYCHLOST, KOPCE, SÍLA a PRUŽNOST

Jak trénovat, aby se člověk zlepšoval a to bez rozdílu věku

Veteráni

Běh, sport pro dříve narozené (veterány)

Speciální vychytávky

42 + 1 vychytávka v běžeckém tréninku

Jak váha ovlivňuje výkon běžce

Běžecká vizita aneb co prospívá osmi řídícím systémům běžcova těla, čím je potěší, aby pak ony těšily jeho

Přirozený běžecký styl, protože když se jej budete učit, tak společně s učením se dýchat (dýchat nosem) zpomalíte své tempo, a váš běžecký vývoj se tím neuvěřitelně zrychlí.

Tipy pro pokročilejší běžce

Běžecký tréninkový plán na prvních 13 týdnů běžeckého roku

Běžecký tréninkový plán na druhých 13 týdnů běžeckého roku

Dvacetitýdenní tréninkový plán Miloše Škorpila na 5 a 10 kilometrů

Třicet, dvacet, deset. Trénink co ti vrátí běžeckou jiskru, co tě nabudí, co tě omladí

Osmitýdenní tréninkové plány pro překonání hranice šedesát, padesát a čtyřicet minut na deset kilometrů

Vyladění. Fáze běžeckého tréninku, která rozhoduje o tom, jestli budete na konci závodu skákat radostí nebo se věšet

Učte se z chyb, jsou to vaši nejlepší učitelé. Rozhodně si z nich ale nedělejte kamarády, mohli by vás kopnout

Deset tipů pro bezpečné zvládnutí intervalových tréninků. Sto šedesát variací intervalových tréninků

11 minut stačí, abys doběhl do světové špičky

Škorpilovu školu běhu zakoupíte v jakémkoliv knihkupectví, nebo si jí můžete též objednat na e-shopu Běžecké školy. Můžete jí však i věnovat jako vánoční dárek někomu na kom vám opravdu záleží a dosud jste se jej marně snažili rozhýbat, natož rozběhat.

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (34 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Tonda | 10. 11. 2015 10.40 hod. | 77.48.237.xxx
Knížku jsem koupil už loni na Vánoce a můžu vřele doporučit! :-)

Petr Kaňovský | 10. 11. 2015 0.07 hod. | 62.245.112.xx
"mohlo by se vám snadno stát, že už od příště budete všude jen běhat"
To znám. :-) A není to vůbec špatné. :-))) A v porovnání s autem či MHD to je přinejmenším mezi některými místy v Praze či Brně nejrychlejší varianta. :-)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká poradna

všechny články Běžecká poradna

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Od 142 kilového pořízka ke 112 kilovému maratonci : Romane, kloubouk dolů .... jsi borec ... jsi borec ... jsi bored ... »
  • Máte talent na běhání? Stačí udělat 7 cviků a budete vědět, jak na tom se svým běžeckým talentem jste! : No tak pohyblivost nic moc 1.dobře 2.dostatečně 3.dobře ,ale silový zbytek velmi dobře .Budu se…»
  • GUT – Gabreta Ultra Trail. 170 kilometrů za 32 hodin napříč Šumavou, sám skoro bez jídla a pití : Krásné....běžet po tak nádherných místech šumavy byl určitě zážitek.....jsi pořád ultra běžec…»
  • GUT – Gabreta Ultra Trail. 170 kilometrů za 32 hodin napříč Šumavou, sám skoro bez jídla a pití : Já oceňuji nejvíc, že to bylo bez podpůrného týmu. Veškeré "zázemí" na svých zádech,…»
  • GUT – Gabreta Ultra Trail. 170 kilometrů za 32 hodin napříč Šumavou, sám skoro bez jídla a pití : Bohužel mám v zapadlejších končinách naší republiky taky neblahou zkušenost s nízkou úrovní, resp.…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků