logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Jdeme do toho. Lukáš Konečný a jeho parťák na startovní čáře Ústeckého půlmaratonu

Jdeme do toho. Lukáš Konečný a jeho parťák na startovní čáře Ústeckého půlmaratonu

Ústečané Lukáš Konečný a Radek Linka poběží zářijový půlmaraton. Konečný donedávna boxoval na „top" profi úrovni, pro Linku je box aktuálně koníčkem. Navíc jsou to kamarádi a partneři v podnikání. Teď i vytrvalci, účastníci zářijového Mattoni 1/2Maratonu Ústí nad Labem. Konečný jej loni dal za 1:31:23. Linka je běžecký nováček, v září jej čeká půlmaratonský křest.

Po dubnovém prohraném souboji s Američanem Quillinem, mistrem světa střední váhy, v němž mu však dokázal vzdorovat neuvěřitelných 12 kol, oznámil pětatřicetiletý brněnský rodák Lukáš Konečný konec profesionální boxerské kariéry. Kondici však ztratit nehodlá, u sportu chce zůstat. „Trénuji osmkrát týdně, podle času, stejným způsobem jako jsem byl zvyklý v boxu," říká Konečný. Běhá, boxuje, posiluje, snaží se o co největší všestrannost.

„Vysloveně zaběhat si jdu jednou dvakrát týdně, ale běh je i součástí ostatních tréninků. Tříminutový běh na pásu při kruhovém tréninku, po posilování se jdu na 20 minut vyběhat," popisuje Konečný, jak vypadá jeho současný trénink.

Běh by podle něho měl být součástí každého sportu, „Je to nejdostupnější a nejjednodušší způsob, jak získat základní fyzickou kondici," říká.

Letos by chtěl při Ústeckém půlmaratonu zlepšit svůj loňský čas a běžet pod hodinu třicet. To už je pěkný kvapík.

„Zvyšovat počet běžeckých tréninků a ladit na závod začnu tak měsíc před startem. To upravím i životosprávu a dám si pohov od piva," usmívá se.

Radek Linka

K účasti vyhecoval parťáka v podnikání Radka Linku. I ten má za sebou slušné boxerské zkušenosti, i když úspěchů Konečného nedosáhl.

„Měl bys pár kil shodit, pojď do toho," hecuje Konečný Linku k účasti na Ústecký půlmaraton. „Rozhodně to musí dát pod dvě hodiny, jinak mu dám nějakou velkou pokutu," nekompromisně určuje Konečný s úsměvem cílový půlmaratonský čas svého parťáka. Oba společně vybíhají k tréninkům ze Starých Dobětic na Žežice a Chuděrov.

„Lukáš mě odpočívat nenechá. Chodíme spolu cvičit, běhat. Dáme deset někdy i dvanáct kilometrů," říká Linka. „Tomáš maká i v běhu nadoraz, jak je zvyklý z profiboxu. Osmičku jsme tuhle dali za čtyřicet minut, v tempu pět minut na kilometr, to byl pro mě nářez," usmívá se.

Jak se oběma borcům bude dařit ladit běžeckou formu s přibližujícím se startem závodu? Sledujte v průběhu příštích týdnů jejich přípravu doplněnou o komentáře a rady zkušeného ultramaratonce a propagátora běhu Miloše Škorpila.

Pozn.: Mattoni 1/2Maraton Ústí nad Labem, otevřený běžecký závod na 21 kilometrů a 97,5 metru (polovina maratonu), startuje na Mírovém náměstí v neděli 14. září. Kapacita byla letos navýšena na 3500 startovních čísel. Registrovat se můžete na www.runczech.com.

Miloš Škorpil

Na Ústecký půlmaraton za tři měsíce? Nespěchejte v tréninku, radí trenér

Začínáte běhat a rádi byste za tři měsíce běželi půlmaraton v Ústí nad Labem. Jak začít?

I za tři měsíce se dá připravit na půlmaraton. Přestože to není moc času, doporučuji nespěchat. Spěchem se připravíte jedině o čas, a to i výsledný při závodě. Čím více totiž budete spěchat, tím spíše si způsobíte zranění, budete frustrovaní, že vám to nejde a drahocenný čas na trénink vám bude utíkat. Začněte tedy volným během, tedy v tempu, jež jste schopni normálně udýchat. Nekoukejte na to, že všichni ostatní běhají rychleji. To je jejich problém. Vaším úkolem je zůstat nad věcí a běhat každý druhý den pomalu. Snažte se vyběhnout obden či čtyřikrát týdně, přičemž víkendový běh by měl každý týden trvat alespoň 45 minut nebo být 7 km dlouhý. Tento běh budeme každý týden prodlužovat, až se měsíc před závodem dostaneme na přibližně 17 km. Půlmaraton si v tréninku rozhodně zkoušet uběhnout nemusíte. Ve zbylých trénincích věnujte běhu do 35 minut času. Jde hlavně o to, abyste si na sebe s během zvykli. Příště už vás začnu prohánět trošku víc, ale nebojte se, pořád to bude takový trénink, který budete schopni bez problémů zvládnout.

Miloš Škorpil je propagátorem běhu a poradcem pro zdravý životní styl. V roce 2012 se pod jeho trenérským vedením podařilo přední české běžkyni Ivaně Sekyrové splnit kvalifikační limit pro maraton na olympijských hrách v Londýně.

Další info o něm případně zde

Petr Kostovič je koordinátorem projektu Mattoni 1/2Maraton Ústí nad Labem.

Článek vyšel v MF Dnes Severní Čechy v pondělí 23. června 2014 a vychází se svolením autora i redakce.

Článek a jeho pokračování, v němž budeme sledovat, jak si Lukáš Konečný a Radek Linka vedou v přípravě na Mattoni 1/2Maraton Ústí nad Labem, vychází na Běžecké škole zejména proto, že se na něj chystají nejen běžci a běžkyně ze Severočeského kraje, ale prakticky z celé republiky, a také protože věřím, že pro ty, co ještě váhají, zda se do Ústí nad Labem na půlmaraton přihlásit, by mohl být tím posledním kamínkem, který převáží jejich rozhodování pro ANO. Navíc si myslím, že zkusit změřit své síly s Lukášem a Radkem, a dostat se konečně pod 1:30 hod či pod 2 hodiny na půlmaraton není vůbec marné. Prázdniny začínají, takže je ten pravý čas začít trénovat.

Miloš Škorpil

Petr Kostovič foto
  • přečteno: 6038/5930×
Jdeme do toho. Lukáš Konečný a jeho parťák na startovní čáře Ústeckého půlmaratonu

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (4 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice106
Více času na sebe14
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou35

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků