logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Dámy, jdeme běhat, protože je to in a navíc budete dobře vypadat!

Dámy, jdeme běhat, protože je to in a navíc budete dobře vypadat!

Jaro je v plném proudu, pohyb na čerstvém vzduchu jde člověku k duhu. Ale jak to udělat, aby nám zůstala kondice a zároveň jste se mohly i někde předvést, nejen jak vám to sekne, ale taky jak jste dobré?

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Bonusy běhání, kvůli nímž stojí za to pravidelně vyběhnout
    1. Kontrola váhy
    2. Lepší pohlavní život
    3. Kontrola stresu
    4. Více energie
    5. Zvýšení imunity
    6. Silnější kosti
    7. Nezávislost
    8. Mír v duši

Před lety existoval jen Adidas běh pro ženy, ale dneska už je ženských běhů více, třeba La Sportiva Horská teniska, nebo Kladenská 5 aneb běh za hezčí zadeček. Kromě toho běhá čím dál tím více žen i na otevřených závodech společně s muži, takže příležitostí k předvedení máte habaděj.

Že jste ještě nikdy nic podobného neběžely? Nevadí, i za těch několik týdnů, které do otevření podzimní běžecké sezóny zbývají, se můžete připravit natolik, abyste při tom, až poběžíte, zaujaly všechny muže, kteří budou stát podél trati a žasnout, jak dobře vypadáte.

Takže poběžme společně na to:

  • Najděte si ve svém okolí nějaké místo, kde se dá bez problémů běhat nebo alespoň rychle chodit
  • Určitě víte, co je to indiánský běh, pokud ne, je to běh prokládaný chůzí. Takže tímto stylem – například tak, že 100 metrů poběžíte a 100 metrů půjdete – absolvujte v prvním týdnu obden 3 kilometry. Jenom probůh ten běžecký úsek neběhejte sprintem, pěkně zvolna, snažte se běžet uvolněně, žádná křeč a jen si s tím hrajte, jako byste tancovaly!
  • V druhém týdnu prodlužte běhaný úsek na 300 metrů, vzdálenost chodeckého zachovejte
  • V třetím týdnu zkuste v kuse uběhnout 500 metrů, přičemž týden před závodem si zkuste uběhnout celé tři kilometry
  • Týden, v němž se závod uskuteční, si zorganizujte tak, abyste poslední trénink absolvovaly tři dny před závodem, a dva dny před závodem se pořádně vyspaly.

Většina žen však neběhá kvůli závodům, ale proto, že běh přináší spousty bonusů, kvůli nímž stojí za to pravidelně vyběhnout.

Bonusy běhání, kvůli nímž stojí za to pravidelně vyběhnout

Kontrola váhy

Svalová tkáň spaluje dodatečné kalorie k těm, co jste již spálili během. Pravidelné běhání pomáhá kontrolovat chuť k jídlu a jiné vnitřní mechanismy, ovlivňující metabolismus a pocity hladu či sytosti. Četní dietologové a úspěšní dietáři souhlasí s tím, že ve snaze shodit váhu vám běhání pomůže tento problém zvládnout.

Lepší pohlavní život

Pravidelný běh vám může dát více energie, méně obav, více sebedůvěry, přitažlivější tělo a zvýšenou hladinu těch správných hormonů, což všechno pravděpodobně přispěje k lepšímu naplnění sexuálních vztahů. Běhající lidé a sportovci uvádějí lepší pohlavní život než nesportovci.

Kontrola stresu

Na zmírňování úzkostí není nic lepšího než běh. Odborníci na duševní zdraví považují běhání za efektivní povzbuzovač nálady, který je levný a nemá vedlejší účinky.

Více energie

Vypadá to paradoxně, že po vydání množství energie na běh máte poté ještě více životní energie, nicméně je to pravda.

Zvýšení imunity

Pravidelné běhání, odpovídající zotavení a zdravá výživa – vše jako součást vašeho životního stylu – pomáhají imunitnímu systému lépe fungovat v boji proti všem druhům nemocí.

Silnější kosti

Pomocí běhu se zvyšuje hustotu a pevnost kostí. V kombinaci s dobrou výživou a potravními doplňky vám pomůže vhodně postavený běžecký trénink vyhnout se ve stáří problémům s osteoporózou.

Nezávislost

Síla proudící do vašeho života z běhu a radosti z pohybu vám pomůže zbavit se nezbytnosti hledání pomoci u druhých.

Mír v duši

Pomocí běhu najdete vyrovnanost, neboť při běhu spálíte všechnu negativní energii, která se vám v těle přes den usadila, při běhu dokážete vyřešit řadu úkolů, které před vás život staví a běh může být i tím prostředkem, který k vám přivede nové přátele.

Dámský běžecký klub

Připraveno ve spolupráci s Dámským běžeckým klubem

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (20 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Šárka | 3. 6. 2015 11.25 hod. | 77.237.147.xx
Fajn článek, jenom prosím, nepiš nám, abychom šli běhat, protože to je "IN"....to je opravdu nejblbější důvod, co znám ;-)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Ženy v běhu

všechny články Ženy v běhu

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • BĚŽECKÉ BOTY PRO PŘIROZENÝ BĚH : Rudo, boty za to nemůžou. Zůstaň při došlapu (prvním kontaktu na střed chodidla – bříška…»
  • BĚŽECKÉ BOTY PRO PŘIROZENÝ BĚH : Zdar sportovci. Chci se zeptat na úskalí "dropu"...měl jsem běžecké boty s vysokým…»
  • Zranění v oblasti sedacího nervu – uskřípnutý zadek : Dobrý den já jsem před 4 dny seděl asi 6-8 hodin na židli a pak jsem vztal no a najednou mě začal…»
  • Pět možností jak v létě trénovat a připravit se na podzimní běžecké závody, když se vám zrovna nechce běhat : Hedviko, záleží na tom, jak do sebe šijete :), ale každopádně bych řekl, že hodina fitboxu vydá za…»
  • Pět možností jak v létě trénovat a připravit se na podzimní běžecké závody, když se vám zrovna nechce běhat : Dobrý den jak je na tom hodina fitboxu prosím ? děkuji »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků