logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Deset kroků, které vám pomohou se začít hýbat a změnit život

Deset kroků, které vám pomohou se začít hýbat a změnit život

Nelíbí se vám, jak vypadáte, jste opakovaně nemocní, nemáte žádnou fyzičku, máte problémy s psychikou, váš život je samý stres? – změňte svůj život jednou provždy, změňte svůj životní styl.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. 1. krok – cíl
  2. 2. krok – nastavení hlavy, změna začíná ve vaší hlavě
  3. 3. krok – vydejte se na cestu
  4. 4. krok – poznejte se, naslouchejte svému tělu
  5. 5. krok – nepřehánějte rychlost pohybu
  6. 6. krok – zapomeňte na diety a jezte opravdové jídlo
  7. 7. krok – dopřejte si odpočinek – regenerujte
  8. 8. krok – vyhledávejte pohyb na slunci a na čerstvém vzduchu
  9. 9. krok – hýbejte se s přáteli
  10. 10. krok – je to blbý, ale teď už nemůžete nikdy přestat

1. krok – cíl

Chcete-li dosáhnout svého cíle, musíte nejdříve nějaký mít. Váš cíl by měl být dostatečně inspirující k tomu, abyste měli důvod jej splnit a měl by se týkat hlavně vás, protože třeba cíl „Zhubnu, abych se mu zalíbila," nefunguje, pokud si toho ten druhý vůbec nevšimne.

2. krok – nastavení hlavy, změna začíná ve vaší hlavě

Chcete-li se vejít do plavek, do těch šatů, které jste nosili vloni, chcete-li zdolat svůj Everest, pak k naplnění vašeho cíle nestačí o to usilovat jen pár týdnů či měsíců, ale už jednou provždy.

3. krok – vydejte se na cestu

Nejhorší v životě bývá udělat první krok. Jakmile už jednou vykročíte na cestu, tak víte, že musíte udělat krok druhý, třetí, čtvrtý… I když byste se chtěli vrátit, tak už nemůžete, protože místo, odkud jste vyšli, už se během těch pár vteřin změnilo, takže vlastně nemá cenu se vracet.

4. krok – poznejte se, naslouchejte svému tělu

Tím nemyslím, abyste se poznávali s jinými, i když to samozřejmě také můžete, ale abyste se pokusili poznat sami sebe, abyste se naučili sami sobě, svému tělu, svým pocitům naslouchat a také se tím, co nám říkají, řídit. Naučíte-li se naslouchat a poznat sebe, oč snadněji pak vám půjde naslouchat druhým.

5. krok – nepřehánějte rychlost pohybu

Intenzita, rychlost vašeho hýbání se (a je jedno, zda půjdete, poběžíte, pojedete na kole, poplavete, nebo budete dělat jakoukoliv fyzickou aktivitu), by měla být v takovém tempu s takovým úsilím, aby vám to bylo příjemné. Nevěřte tomu, že jen když se při tom zničíte, má to konečně smysl. Naopak, je to naprostý nesmysl!

6. krok – zapomeňte na diety a jezte opravdové jídlo

Zapomeňte na diety, tedy pokud nejste vážně nemocní. Jezte opravdové jídlo, pokud možno co nejméně průmyslově zpracované, a jezte s mírou, nesnažte se dojíst to, co vám někdo naloží na talíř jen proto, abyste druhého neurazili, nebo proto, že vám to přijde líto vyhodit.

7. krok – dopřejte si odpočinek – regenerujte

Regenerace – odpočinek jsou ve vašem životě stejně důležité jako pohyb. Naučte se sami řídit svůj život. Naučte se, že nic není dogma, ani jídelníček, který vám někdo napsal, ani trénink, který vám někdo napsal – důležitá je jedině cesta, po níž směřujete krok za krokem k vašemu cíli.

8. krok – vyhledávejte pohyb na slunci a na čerstvém vzduchu

Je skvělé, když chodíte do fitka, do krytého bazénu, do tělocvičny. Neměli byste ale zapomenout, že k vašemu životu nutně potřebujete i vzduch a hlavně slunce. Měli byste vědět, že slunce se k vám dostává i skrze temná mračna a je skutečně tím nejlepším lékařem, kterého vám život dopřává a bez nějž se nemůžete obejít.

9. krok – hýbejte se s přáteli

Bez přátel, bez toho, abyste se s nimi podělili o svou radost i o svůj smutek, se nikdy v životě nemůžete obejít. Nevěřte tomu, že jste tak silní, že vše zvládnete sami. Přátele ke svému životu potřebujete stejně jako vodu, jídlo, slunce a vzduch.

10. krok – je to blbý, ale teď už nemůžete nikdy přestat

Naučíte-li se ve vašem životě prvních devět kroků, pak se zcela jistě zlepší vaše zdraví, fyzická kondice a najdete životní pohodu. Vše to ale hned ztratíte, pokud si neuvědomíte, že to, co jste se naučili, musíte dělat už po celý váš další život. Ale nebojte se, pokud jste došli až sem, tak už víte, že ani nic jiného nechcete.

Je vám všechno jasné? Tak fajn, v tom případě mám pro vás roční tréninkový plán, který vám pomůže v pohybu přežít období, kdy budete ještě pořád hledat výmluvy, proč dneska zůstat doma a nic nedělat.

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (24 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Rasha | 30. 7. 2016 8.23 hod. | 78.102.117.x
Krok 4. mi jde báječně. Kdykoliv moje tělo žádá nějakou buchtu či zákusek, nedělá mi potíž poslechnout ;-)

Petr Hruška | 7. 8. 2014 8.21 hod. | 80.250.27.xxx
No dobrá, tak já přestanu s dietami a začnu se hejbat ;-)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Zdravý životní styl

všechny články Zdravý životní styl

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví37
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice96
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků