logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Regenerace – nejúčinnější lék na stres – sex ovlivňuje náš život více, než si myslíme

Regenerace – nejúčinnější lék na stres – sex ovlivňuje náš život více, než si myslíme

Jestli jsou ženy z Venuše a muži z Marsu nevím, nebyl jsem ani na Venuši ani na Marsu, takže pokud bych tohle tvrdil, jako hodně knih, které o tom zasvěceně referují, byla by to informace z druhé ruky. Co ale vím a mám ověřeno je, že nejlepším prostředkem na stres je pohyb a mezi ten patří i sex. Vymlouvat se na to: „Miláčku, dnes ne, víš, bolí mě hlava," nebo „Lásko, necháme to na zítra, dnes jsem měl těžký den – chrrrrrrrrrr" a už ho bere, není rozhodně dobré řešení. Je to podobné jako s dietami, pořád se o nich píše, na světě je drží milióny lidí a výsledkem je ve velké většině případů přechod na jinou, zaručenější dietu. V tomto případě náš vztah s partnerem začne jaksi skřípat, změníme partnera/partnerku a za chvilku jsme tam, kde jsme byli: „Miláčku, dnes ne, víš, bolí mě hlava," nebo „Lásko, necháme to na zítra, dnes jsem měl těžký den – chrrrrrrrrrr" a máte opět STRES jak vyšitý.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Stres – základ všech našich zdravotních problémů
    1. Nemáme čas na
    2. Co nám pomáhá být v pohodě

Stres – základ všech našich zdravotních problémů

Přestože si o tom, jak proti stresu bojovat čteme, hovoříme o tom s kdekým, stále zůstává tím, co nás nejvíce ohrožuje. Je to i proto, že víc o něm mluvíme, než proti tomu něco děláme. Zkrátka, je to jako u toho hýbání se – dělat něco proti stresu znamená dělat něco pro sebe. To, co pro sebe děláme, by nás nemělo vystavovat dalšímu stresu, jinak je to naprosto k ničemu, to snad je lepší nedělat nic.

NIC?

Ne, nic je naprostá hloupost. Neměli bychom však k tomu, co pro sebe děláme, přistupovat jako k něčemu, co je naší další povinností, co musíme plnit. Bohužel, málokdo z nás, díky všemu plánování úkolů, které stejně nejsme nikdy schopni stihnout, dovede bez dalšího plánování (trenýrkových plánů), všechno splnit. Tenhle způsob života (plánování) nás dohání do stavů, že pak už nemáme energii naprosto na nic, ani na to, většinou paradoxně hlavně na to, co nám působí dobře.

Nemáme čas na

  • pohyb
  • vzít si do rukou knížku
  • poslechnout hudbu
  • jen tak jít a na nic nemyslet
  • na milování se s partnerem
  • na to dojít si na dobré jídlo, divadelní představení, koncert, do kina, výstavu …

Co nám pomáhá být v pohodě

  • jóga
  • zdravá strava
  • příjemná hudba
  • vydatný spánek, smích
  • sex
  • posezení s přáteli ať už jen tak či u pivka či u vínka

Paradoxně si většinu věcí kvůli stresu odpíráme a odkládáme na jindy… Přitom právě tímto přístupem si nejvíce škodíme. Když nic jiného, tak vztah a milostný život bychom si měli v době, kdy se na nás valí povinnosti ze všech stran, hýčkat. Důvod je docela prozaický, matematicky jednoduchý a biologicky podložený. Studie z Arizonské university, jež zkoumala osmapadesát žen, totiž došla k jednoznačnému závěru: sex a partnerská intimita dokáží uvolnit psychické napětí a zajistit lepší náladu, která vám navíc vydrží i do druhého dne. A co víc, ti, kteří si vášnivé noci dopřávají pravidelně, mají mnohem lepší dispozice zvládat i stresové situace, jež se vynoří nečekaně (z těla se pak totiž vyplavuje méně kortizolu). Současně bylo dokázáno, že pouhá emocionální podpora ve smyslu: „ty to zvládneš, mám tě rád," takové účinky nemá…

A není divu, když pomineme odborné výzkumy, není těžké si domyslet, proč je sex tak skvělým a komplexním bojovníkem proti stresu:

  • zahrnuje hluboké dýchání
  • uvolňují se při něm endorfiny

a užijeme si při něm láskyplných dotyků. Proto až budete příště se svým milým/milou v posteli, neberte to jako ztrátu času, i kdybyste v té chvíli vymysleli pět činností, které hoří víc než váš partner/partnerka. Bude to dobré nejen pro vás, pro něj, pro váš vztah, pro vaše zdraví ale i pro vaši práci. Tolik tedy ELLE.

Že vám to vše něco připomíná, třeba pocity, které vám přináší běhání, aerobik, plavání…, vždyť jo, taky je to zdravý pohyb a upřímně: jaký sport byste mohli dělat a užívat si s partnerem/partnerkou více spolu? :)

Ale my jsme tu proto, abychom běhali, tak tedy do toho, do toho, do toho… :)

Ale možná je to všechno jinak. Víte co říkal Rocky? Říkal: „Žádný hrátky během tréninku, potřebuju být při síle. O.K?

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (31 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Pavlína | 17. 12. 2011 22.12 hod. | 89.248.248.xxx
Hezký a pravdivý :o)

Milan Kůtek | 19. 1. 2010 22.22 hod. | 89.103.25.xxx
Sex podporuje rozvoj běhání i přímo: máš-li zájem o sex ve třech, utíkej rychle domů!

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví36
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice95
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou31

kde se diskutuje

  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»
  • Jak skloubit zimní radovánky s přípravou na jarní běžecké vrcholy : Zdravím Miloši, mám dotaz k pohybu venku při inverzi. Bydlím na Karvinsku, kde trvá už několik dní…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků