logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Bolí tě Achillovky? Přestaň tipovat kolik vydrží a raděj si je tapni

Bolí tě Achillovky? Přestaň tipovat kolik vydrží a raděj si je tapni

Velmi důležitou oblastí, kde má tejpování své opodstatnění, je oblast Achillovy šlachy. Velmi často se stává, že její přetížení či poškození vyřadí závodníka ze závodní činnosti. Chronické poškození pak je často příčinou konce závodní činnosti. Protože jde o poškození poměrně častá a jejich prevence či snížení obtíží v prvních stadiích není tak obtížné, uvádím zde 2 možnosti tapingu.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Preventivní tap – pevný
  2. Taping Achillovy šlachy pomocí elastické a pevné pásky

Preventivní tap – pevný

Preventivní tap – pevný

Technika fixace: základní otočka ve třetině lýtka a přes příčnou klenbu. Pásku lepíme od palce přes chodidlo a podél Achillovy šlachy na základní otočku ve třetině lýtka. Druhou pásku vedeme od malíku opět šikmo přes plosku z druhé strany Achillovy šlachy. Třetí pásku lze přidat ze středu příčné klenby, středem přes patu na pásku ve třetině lýtka. Závěrečné otočky přes příčnou klenbu a ve třetině lýtka nám zajistí přilepení pásky.

Chrání Achillovu šlachu od jejího přetížení. Tento tap je vhodný při přechodu z tvrdšího povrchu na měkčí i naopak z měkčího na tvrdší při prvních bolestech v oblasti průběhu nebo úponu. Dále je vhodná po sejmutí sádrové fixace v oblasti hlezna a počátku tréninku, kdy šlacha byla delší dobu v klidu, a je proto více náchylná k přetížení.

Taping Achillovy šlachy pomocí elastické a pevné pásky

Taping Achillovy šlachy pomocí elastické a pevné pásky

Základní otočka z pevné pásky na příčné klenbě a lýtku. Elastickou pásku šíře cca 6 cm vedeme pod tahem přes plosku k záchytné otočce na lýtku. V místě základní otáčky elastickou pásku přilepíme pevnou páskou. Další pruh elastické pásky vedeme po prvním s tím, že ho natrhneme od kolene k patě a těmito pruhy spirálovitě obtočíme Achillovu šlachu a bérec z obou stran a zrcadlově proti sobě. Závěrečné otočky z pevné pásky uchytí elastická páska pevně ke spodním páskám.

Při použití tohoto tapu elastická páska pomáhá „táhnout" Achillově šlaše, čímž ji odlehčuje. Je vhodné ho použít při chronických zánětech, po rupturách (přetržení) při počátcích tréninku a po zhmožděních např. po nakopnutí.

Seriál byl napsán pro časopis Běžecký svět, který jsem vydával společně s Janem Šourkem v letech 2002 – 2004, a byl mým prvním pokusem, jak hobby a výkonnostním běžcům přinést informace z oblasti běhu, které jinde nenajdou. Autorem textu je MUDr. Jaroslav Pilný.

bezeckaskola. cz foto
  • přečteno: 10284/10011×
Bolí tě Achillovky? Přestaň tipovat kolik vydrží a raděj si je tapni Bolí tě Achillovky? Přestaň tipovat kolik vydrží a raděj si je tapni

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (4 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví36
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice95
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou31

kde se diskutuje

  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»
  • Jak skloubit zimní radovánky s přípravou na jarní běžecké vrcholy : Zdravím Miloši, mám dotaz k pohybu venku při inverzi. Bydlím na Karvinsku, kde trvá už několik dní…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků