logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Bolí tě Achillovky? Přestaň tipovat kolik vydrží a raděj si je tapni

Bolí tě Achillovky? Přestaň tipovat kolik vydrží a raděj si je tapni

Velmi důležitou oblastí, kde má tejpování své opodstatnění, je oblast Achillovy šlachy. Velmi často se stává, že její přetížení či poškození vyřadí závodníka ze závodní činnosti. Chronické poškození pak je často příčinou konce závodní činnosti. Protože jde o poškození poměrně častá a jejich prevence či snížení obtíží v prvních stadiích není tak obtížné, uvádím zde 2 možnosti tapingu.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Preventivní tap – pevný
  2. Taping Achillovy šlachy pomocí elastické a pevné pásky

Preventivní tap – pevný

Preventivní tap – pevný

Technika fixace: základní otočka ve třetině lýtka a přes příčnou klenbu. Pásku lepíme od palce přes chodidlo a podél Achillovy šlachy na základní otočku ve třetině lýtka. Druhou pásku vedeme od malíku opět šikmo přes plosku z druhé strany Achillovy šlachy. Třetí pásku lze přidat ze středu příčné klenby, středem přes patu na pásku ve třetině lýtka. Závěrečné otočky přes příčnou klenbu a ve třetině lýtka nám zajistí přilepení pásky.

Chrání Achillovu šlachu od jejího přetížení. Tento tap je vhodný při přechodu z tvrdšího povrchu na měkčí i naopak z měkčího na tvrdší při prvních bolestech v oblasti průběhu nebo úponu. Dále je vhodná po sejmutí sádrové fixace v oblasti hlezna a počátku tréninku, kdy šlacha byla delší dobu v klidu, a je proto více náchylná k přetížení.

Taping Achillovy šlachy pomocí elastické a pevné pásky

Taping Achillovy šlachy pomocí elastické a pevné pásky

Základní otočka z pevné pásky na příčné klenbě a lýtku. Elastickou pásku šíře cca 6 cm vedeme pod tahem přes plosku k záchytné otočce na lýtku. V místě základní otáčky elastickou pásku přilepíme pevnou páskou. Další pruh elastické pásky vedeme po prvním s tím, že ho natrhneme od kolene k patě a těmito pruhy spirálovitě obtočíme Achillovu šlachu a bérec z obou stran a zrcadlově proti sobě. Závěrečné otočky z pevné pásky uchytí elastická páska pevně ke spodním páskám.

Při použití tohoto tapu elastická páska pomáhá „táhnout" Achillově šlaše, čímž ji odlehčuje. Je vhodné ho použít při chronických zánětech, po rupturách (přetržení) při počátcích tréninku a po zhmožděních např. po nakopnutí.

Seriál byl napsán pro časopis Běžecký svět, který jsem vydával společně s Janem Šourkem v letech 2002 – 2004, a byl mým prvním pokusem, jak hobby a výkonnostním běžcům přinést informace z oblasti běhu, které jinde nenajdou. Autorem textu je MUDr. Jaroslav Pilný.

bezeckaskola. cz foto
  • přečteno: 18366/18075×
Bolí tě Achillovky? Přestaň tipovat kolik vydrží a raděj si je tapni Bolí tě Achillovky? Přestaň tipovat kolik vydrží a raděj si je tapni

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (4 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká poradna

všechny články Běžecká poradna

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Běh s boreliemi : Článek je pěkný, ale každý nemá to štěstí se borelií zbavit na první pokus. Po oslabení imunity…»
  • Běh s boreliemi : Skvělý a poučný článek. Přečetl jsem jedním dechem. Právě jsem se dozvěděl, že mám Borelii a mám za…»
  • VYTRVALOST, základ každého dobrého běžce : Běžecká škola má už tisíciletou tradici. Tento článek vyšel na Běžecké škole 11.7.1011. °-) Držím…»
  • Dobrý den. Mám toho na srdci více
  • Markéto, běžecký camp pro začátečníky bude zcela určitě příští rok v dubnu v Beskydech na Lanterně.…

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků