logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Návrat energie

Návrat energie

Je dobré si vyzkoušet sám na sobě, že to, co člověk radí, skutečně funguje. Před začátkem prázdnin jsem lítal z jednoho do druhého. Je skvělé, když je o vás o vaši a práci zájem, ale rozdvojit či dokonce rozčtvrtit se člověk nemůže, a i když se snaží ctít zásadu: „Nezapomínej na odpočinek, jinak padneš na hubu“, tak dělá co může, aby většině vyhověl.

Navíc mám tu dobrou vlastnost a schopnost, že když jsem unavený, přestože je ještě boží den, tak si dám dvacet a pak jedu dál. Přesto jsem cítil, že pomalu začínám mlít z posledního. Těšil jsem se na dovolenou, jak se budu procházet po alpských kopcích v Grächenu a na závěr si dám Zermatt ultramaraton.

Těšil jsem se o to víc, že po Poutním ultramaratonu jsem cítil, jak mi přichází běžecká forma. Bohužel čtyři dny po Poutním maratonu si to přihasila rýma a chrapot. Říkal jsem si: „Ještě je čas, léčené či neléčené nachlazení trvá týden“. Bohužel ale po deseti dnech jsem byl jak průtokáč a v noci odcházel z postele, abych Danu nebudil svým kašlem. Nakonec jsem podlehl, po osmi letech šel zas jednou k doktorovi, a po provedených vyšetřeních si nechal naordinovat antibiotika. Sen o „rajské" dovolené v Alpách i o tom, jak si to rozdám s Zermatt ultramaratonem byl fuč. Místo toho jsem se válel další týden v posteli.

Do formy jsem se začal dostávat zpět na skvělém soustředění ve Františkových Lázních a to i díky všem těm, co tam letos byli. Pak jsme si vybrali ještě týden „domácí" dovolené, prostě jsme zůstali doma na Komorním Dvoře a užívali si léta. Na dovolené jsem začal po letech opět běhat jen tak, bez toho, abych běhal někde s někým. V předchozích měsících jsem se vymlouval, že už na to nemám sílu, a světe, div se, ono mi to sílu vrací. A nejen sílu, ale celkovou životní harmonii – a přitom se nedá říci, že by životní tempo nějak ochablo, spíše se ještě stupňuje, ale ten čas, kdy si jdu jen tak sám zaběhat do okolní přírody a po okolních kopcích, je prostě boží dar.

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (30 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Ivana Doležalová | 11. 9. 2014 13.01 hod. | 88.103.220.xxx
Bohužel, je nás většina, kteří neumějí odpočívat a uvědomí si to, až je nějaký problém. A proběhnout se jen tak v přírodě a nekoukat na sportester..... no paráda:-)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Memovy rozmluvy o životě

Běh – můj život

všechny články Běh – můj život

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví37
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice96
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků