logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Taping kolena

Taping kolena

Kolena zaujímají, co se týče úrazů při běhu, jedno z předních míst. Použití tapu je vzhledem k dobrým možnostem ošetření ortézou omezeno. Mohou však nastat situace, kdy není možné z různých důvodů ortézu použít a v tu chvíli je vhodné tapování kolena použít.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. a) Taping postranních kolenních vazů – oboustranné zpevnění
  2. b) Tape pro zpevnění vnitřního či vnějšího postranního vazu při kombinaci pevné a elastické pásky
    1. Technika tapingu pro zpevnění vnitřního či vnějšího postranního vazu při kombinaci pevné a elastické pásky
  3. c) Tape pro zpevnění postranních zkřížených vazů i vazů
    1. Technika tapingu pro zpevnění postranních zkřížených vazů i vazů

a) Taping postranních kolenních vazů – oboustranné zpevnění

[PONADPIS]Technika fixace postranních kolenních vazů

Tapujeme vestoje a pod patu tapované končetiny vkládáme podložku cca 5 – 7 cm vysokou. První otáčka ve třetině stehna a v horní třetině lýtka. Pásky lepíme dle obrázku tak, aby se nám křížily v ose ohybu kolenního kloubu s tím, že podkolenní jamka a čéška zůstávají volné. Závěrečné otočky v oblasti stehna a lýtka uzavírají hotový tape.

Tape je vhodný u poškozených vnitřních a vnějších postranních vazů, které „doplňuje" a koleno tím stabilizuje. Nevýhodou je částečné omezení pohybů.

Tapin kolena

b) Tape pro zpevnění vnitřního či vnějšího postranního vazu při kombinaci pevné a elastické pásky

Technika tapingu pro zpevnění vnitřního či vnějšího postranního vazu při kombinaci pevné a elastické pásky

Tapujeme vestoje s podloženou patou o cca 5 – 7 cm. Provedeme základní obtáčku pomocí pevné pásky ve třetině stehna a ve třetině lýtka. Na tyto otočky uchytíme širší elastickou pásku pod tahem. Překřížíme opět v ose ohybu, dle obrázku.

U tohoto tapu je stejná indikace jako u tapu a). Jeho výhodou je menší omezení pohybů, nevýhodou pak vyšší cena elastické pásky.

c) Tape pro zpevnění postranních zkřížených vazů i vazů

Technika tapingu pro zpevnění postranních zkřížených vazů i vazů

Základní zámky v polovině stehna a v polovině lýtka. První pásku vedeme od vnější strany stehna přes vnitřní postranní vaz a uchytíme na obtáčku na lýtku. Druhá páska tvoří zrcadlový obraz pásky první. Vnější postranní vaz kolene zpevníme páskou vedenou pod tahem z vnější strany stehna, dle obrázku, na otočku na vnější straně lýtka. Stejně tak postupujeme na vnitřní straně. Tapování kolenního kloubu uzavíráme obtáčkami na stehnu a lýtku. Z posledního obrázku je zřejmé, že nejen čéška, ale i podkolenní jamka zůstávají volné.

Tape je vhodný jak při poškození postranních vazů, tak při poškození vnitřního zkříženého vazu, které závodník pociťuje jako podklesávání dopředu např. při seběhu s kopce.

Seriál byl napsán pro časopis Běžecký svět, který jsem vydával společně s Janem Šourkem v letech 2002 – 2004, a byl mým prvním pokusem, jak hobby a výkonnostním běžcům přinést informace z oblasti běhu, které jinde nenajdou. Autorem textu je MUDr. Jaroslav Pilný.

bezeckaskola. cz foto
  • přečteno: 14930/14473×
Taping kolena

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (8 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví35
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice92
Více času na sebe10
Více času na rodinu4
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou30

kde se diskutuje

  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»
  • Jak skloubit zimní radovánky s přípravou na jarní běžecké vrcholy : Zdravím Miloši, mám dotaz k pohybu venku při inverzi. Bydlím na Karvinsku, kde trvá už několik dní…»
  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : Ahoj všem K tomu mrazu, dnes ráno jsem si dal svých obvyklých 4,75km kolem Labe a bylo to bezva, od…»
  • Jak je to tedy s tím hladem, aneb Intermittent Fasting. Osmý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : Jesliže vycházím z "nejím, když nemám hlad" a doplním k tomu "jím, když mám…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků