logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Taping kolena

Taping kolena

Kolena zaujímají, co se týče úrazů při běhu, jedno z předních míst. Použití tapu je vzhledem k dobrým možnostem ošetření ortézou omezeno. Mohou však nastat situace, kdy není možné z různých důvodů ortézu použít a v tu chvíli je vhodné tapování kolena použít.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. a) Taping postranních kolenních vazů – oboustranné zpevnění
  2. b) Tape pro zpevnění vnitřního či vnějšího postranního vazu při kombinaci pevné a elastické pásky
    1. Technika tapingu pro zpevnění vnitřního či vnějšího postranního vazu při kombinaci pevné a elastické pásky
  3. c) Tape pro zpevnění postranních zkřížených vazů i vazů
    1. Technika tapingu pro zpevnění postranních zkřížených vazů i vazů

a) Taping postranních kolenních vazů – oboustranné zpevnění

[PONADPIS]Technika fixace postranních kolenních vazů

Tapujeme vestoje a pod patu tapované končetiny vkládáme podložku cca 5 – 7 cm vysokou. První otáčka ve třetině stehna a v horní třetině lýtka. Pásky lepíme dle obrázku tak, aby se nám křížily v ose ohybu kolenního kloubu s tím, že podkolenní jamka a čéška zůstávají volné. Závěrečné otočky v oblasti stehna a lýtka uzavírají hotový tape.

Tape je vhodný u poškozených vnitřních a vnějších postranních vazů, které „doplňuje" a koleno tím stabilizuje. Nevýhodou je částečné omezení pohybů.

Tapin kolena

b) Tape pro zpevnění vnitřního či vnějšího postranního vazu při kombinaci pevné a elastické pásky

Technika tapingu pro zpevnění vnitřního či vnějšího postranního vazu při kombinaci pevné a elastické pásky

Tapujeme vestoje s podloženou patou o cca 5 – 7 cm. Provedeme základní obtáčku pomocí pevné pásky ve třetině stehna a ve třetině lýtka. Na tyto otočky uchytíme širší elastickou pásku pod tahem. Překřížíme opět v ose ohybu, dle obrázku.

U tohoto tapu je stejná indikace jako u tapu a). Jeho výhodou je menší omezení pohybů, nevýhodou pak vyšší cena elastické pásky.

c) Tape pro zpevnění postranních zkřížených vazů i vazů

Technika tapingu pro zpevnění postranních zkřížených vazů i vazů

Základní zámky v polovině stehna a v polovině lýtka. První pásku vedeme od vnější strany stehna přes vnitřní postranní vaz a uchytíme na obtáčku na lýtku. Druhá páska tvoří zrcadlový obraz pásky první. Vnější postranní vaz kolene zpevníme páskou vedenou pod tahem z vnější strany stehna, dle obrázku, na otočku na vnější straně lýtka. Stejně tak postupujeme na vnitřní straně. Tapování kolenního kloubu uzavíráme obtáčkami na stehnu a lýtku. Z posledního obrázku je zřejmé, že nejen čéška, ale i podkolenní jamka zůstávají volné.

Tape je vhodný jak při poškození postranních vazů, tak při poškození vnitřního zkříženého vazu, které závodník pociťuje jako podklesávání dopředu např. při seběhu s kopce.

Seriál byl napsán pro časopis Běžecký svět, který jsem vydával společně s Janem Šourkem v letech 2002 – 2004, a byl mým prvním pokusem, jak hobby a výkonnostním běžcům přinést informace z oblasti běhu, které jinde nenajdou. Autorem textu je MUDr. Jaroslav Pilný.

bezeckaskola. cz foto
  • přečteno: 26388/25623×, 1 komentář
Taping kolena

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (8 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Simona | 20. 9. 2017 15.47 hod. | 212.79.110.xx
Dobrý den, ráda bych se zeptala na tapování. Před lety jsem běhala poměrně hodně, až mě z toho začalo bolet koleno. Lékař mi po rentgenu řekl, že už běhat nesmím, že mám opotřebovanou chrupavku. Běhání mi ale hodně chybí, strašně ráda bych se k němu vrátila.
Může mi tapování při tomto pomoct? A pokud ano, která z uvedených tří variant je pro mě vhodná?

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká poradna

všechny články Běžecká poradna

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Hubnutí – zákeřná nemoc, která jednou vyhubí lidstvo aneb hubnutí do úplného zblbnutí : Docela by mě zajímalo, zda existuje něco jako ideální váha pro běžce, kde je ten dobrý poměr…»
  • Bolí vás po běhání klouby? Je běh sport, který není vhodný pro lidi s nadváhou či ty, co s nimi mají problémy? : Dobrý den. Hezký článek. Kvalitu Phlogenzymu mohu ze své zkušenosti jednoznačně potvrdit. »
  • Každá mince má dvě strany, aneb co všechno se můžeme naučit od běžeckých zranění : Ahoj, tak už jsem se konečně dostal k nějaké reakci na Miloše články. Nejprve bych chtěl…»
  • Tři základní pravidla sestavení tréninkového plánu pro běžce : Mám trochu posunutou představu, co je to pomalý běh, tempo maratonu +60-75s je trénink obecné…»
  • Předprodej speciální edice triček Běhám tak pomalu, protože... : Michale, předpokládám, že teď už je tvá objednávka vyřešena, kdyby cokoli, obrať se prosím mailem…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků