logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Trénujeme na MARATON a PŮLMARATON

Trénujeme na MARATON a PŮLMARATON

„Tak se ukaž, co nového se od tebe mohu ještě o běhání dozvědět!“, říkal jsem si v duchu a měl na mysli autora Davida Chalifena i jeho knihu „Trénujeme na maraton a půlmaraton. Jak zlepšit výkon ve vytrvalostním běhu." A oni mi to ukázali.

Nedá se přímo říci, že bych se dozvěděl z knihy něco nového, ale kniha je napsána opravdu dobře a hlavně čtivě, což nebývá vždy u podobných knih pravidlo, neboť napsat obsahově dobrý text a ještě tak, aby tomu rozuměl, případně si v tom pochrochtal ten, jemuž je kniha určena, v tomto případě začínající běžec či běžkyně, ale i ten, kdo už nějaký pátek běhá, je kumšt. A v téhle knize je ten kumšt cítit v každé kapitole.

V knize jsou velmi dobře zpracovány tréninkové plány pro začátečníky i ty, co se chtějí zlepšovat. Dříve narození (veteráni) určitě ocení kapitolu věnovanou pouze jim. Veteráni jistě ocení i uvedení nejlepších světových výkonů v jednotlivých kategoriích od 40 do 75 let (kategorie jsou členěny po 5 letech). Vůbec je vidět, že David této skupině velmi dobře rozumí. To ale neznamená, že by ve svých tréninkových principech ustrnul v minulém století.

Ba právě naopak, v knize je velmi patrné, že David sleduje nejmodernější trendy, proto zde najdete pojednání o běhání naboso, o běžeckém stylu, potřebě běžců cvičit a také o tom, že když chcete umět dobře běhat půlmaraton či maraton, měli byste být schopní dobře zaběhnout i 10 kilometrů.

S Davidem, dá se říci, souzním i v tom, že je toho názoru, že: „Nejen běhu by se měl běžec či běžkyně věnovat“, ale měl by kromě cvičení a posilování jezdit na kole, makat na eliptickém trenažéru, plavat či se věnovat aquajoggingu či jezdit na veslařském trenažéru. „Jestli on nechodí do Běžecké školy?" napadlo mě občas při pročítání stránek jeho knihy.

Knížka má pro současnou dobu i příjemný rozsah (144 stránek textu, včetně rejstříku), takže se bude tomu, kdo si ji koupí a rozhodne se její obsah využít ke svému zlepšení, v ní dobře orientovat. Příjemná je i sazba, která přispívá k dobré orientaci v rámci hledání informací, které člověk letmo zahlédl při prvním listování a pak si je chce podrobněji prostudovat.

Knížku můžete číst odpředu dozadu, jak jdou kapitoly za sebou, ale pokud vás zaujme třeba kapitola „Maratony v teplém počasí" a začtete se do ní, tak rozhodně k jejímu pochopení nebudete muset přečíst předcházejících 77 stránek.

Ti, co běhají kvůli tomu, aby se mohli dobře najíst, zhubli či si udrželi svou váhu, jistě nejdříve zabrousí do kapitoly věnované výživě. Ale jak znám své věrné, tak tam rychle zabrousí i ti, kteří hledají kromě tréninkových principů všechny možnosti, jak svůj výkon ještě vyšperkovat, v tomto případě třeba pomocí sportovní stravy.

Abych však nebyl jen pozitivní, dost mě zarazilo, že v celé knize nenajdete kapitolu věnovanou oblečení na běh, možná je to však proto, že v Anglii je drsnější klima než u nás a tak se má zato, že na běh se každý oblékne přiměřeně, tedy tak, aby mu nebylo zima, ale zároveň, aby se nepotil jak dveře od chléva.

A pokud byste se mě zeptali, jestli bych vám doporučil si knihu Trénujeme na MARATON a PŮLMARATON koupit a zda se mi zdá běžná cena 299,- Kč vzhledem k obsahu a zpracování adekvátní, řeknu: „Ták, určitě!“.

Knihu vydalo nakladatelství Ikar.

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (19 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Petr | 16. 3. 2016 9.55 hod. | 158.194.110.xx
A já myslel, že jde o knihu Davida Chalfena a ne Davida Chalifa – ach ta čeština.

fotoMiloš Škorpil: Petře díky za upozornění, opraveno.

martin | 7. 11. 2014 21.07 hod. | 77.240.103.x
fakt výborná kniha, přečtena za 2 dny a teď se vracím na začátek a hurá do treninku,
díky moc za typ

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví35
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice92
Více času na sebe10
Více času na rodinu4
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou30

kde se diskutuje

  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»
  • Jak skloubit zimní radovánky s přípravou na jarní běžecké vrcholy : Zdravím Miloši, mám dotaz k pohybu venku při inverzi. Bydlím na Karvinsku, kde trvá už několik dní…»
  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : Ahoj všem K tomu mrazu, dnes ráno jsem si dal svých obvyklých 4,75km kolem Labe a bylo to bezva, od…»
  • Jak je to tedy s tím hladem, aneb Intermittent Fasting. Osmý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : Jesliže vycházím z "nejím, když nemám hlad" a doplním k tomu "jím, když mám…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků