logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Trénujeme na MARATON a PŮLMARATON

Trénujeme na MARATON a PŮLMARATON

„Tak se ukaž, co nového se od tebe mohu ještě o běhání dozvědět!“, říkal jsem si v duchu a měl na mysli autora Davida Chalifena i jeho knihu „Trénujeme na maraton a půlmaraton. Jak zlepšit výkon ve vytrvalostním běhu." A oni mi to ukázali.

Nedá se přímo říci, že bych se dozvěděl z knihy něco nového, ale kniha je napsána opravdu dobře a hlavně čtivě, což nebývá vždy u podobných knih pravidlo, neboť napsat obsahově dobrý text a ještě tak, aby tomu rozuměl, případně si v tom pochrochtal ten, jemuž je kniha určena, v tomto případě začínající běžec či běžkyně, ale i ten, kdo už nějaký pátek běhá, je kumšt. A v téhle knize je ten kumšt cítit v každé kapitole.

V knize jsou velmi dobře zpracovány tréninkové plány pro začátečníky i ty, co se chtějí zlepšovat. Dříve narození (veteráni) určitě ocení kapitolu věnovanou pouze jim. Veteráni jistě ocení i uvedení nejlepších světových výkonů v jednotlivých kategoriích od 40 do 75 let (kategorie jsou členěny po 5 letech). Vůbec je vidět, že David této skupině velmi dobře rozumí. To ale neznamená, že by ve svých tréninkových principech ustrnul v minulém století.

Ba právě naopak, v knize je velmi patrné, že David sleduje nejmodernější trendy, proto zde najdete pojednání o běhání naboso, o běžeckém stylu, potřebě běžců cvičit a také o tom, že když chcete umět dobře běhat půlmaraton či maraton, měli byste být schopní dobře zaběhnout i 10 kilometrů.

S Davidem, dá se říci, souzním i v tom, že je toho názoru, že: „Nejen běhu by se měl běžec či běžkyně věnovat“, ale měl by kromě cvičení a posilování jezdit na kole, makat na eliptickém trenažéru, plavat či se věnovat aquajoggingu či jezdit na veslařském trenažéru. „Jestli on nechodí do Běžecké školy?" napadlo mě občas při pročítání stránek jeho knihy.

Knížka má pro současnou dobu i příjemný rozsah (144 stránek textu, včetně rejstříku), takže se bude tomu, kdo si ji koupí a rozhodne se její obsah využít ke svému zlepšení, v ní dobře orientovat. Příjemná je i sazba, která přispívá k dobré orientaci v rámci hledání informací, které člověk letmo zahlédl při prvním listování a pak si je chce podrobněji prostudovat.

Knížku můžete číst odpředu dozadu, jak jdou kapitoly za sebou, ale pokud vás zaujme třeba kapitola „Maratony v teplém počasí" a začtete se do ní, tak rozhodně k jejímu pochopení nebudete muset přečíst předcházejících 77 stránek.

Ti, co běhají kvůli tomu, aby se mohli dobře najíst, zhubli či si udrželi svou váhu, jistě nejdříve zabrousí do kapitoly věnované výživě. Ale jak znám své věrné, tak tam rychle zabrousí i ti, kteří hledají kromě tréninkových principů všechny možnosti, jak svůj výkon ještě vyšperkovat, v tomto případě třeba pomocí sportovní stravy.

Abych však nebyl jen pozitivní, dost mě zarazilo, že v celé knize nenajdete kapitolu věnovanou oblečení na běh, možná je to však proto, že v Anglii je drsnější klima než u nás a tak se má zato, že na běh se každý oblékne přiměřeně, tedy tak, aby mu nebylo zima, ale zároveň, aby se nepotil jak dveře od chléva.

A pokud byste se mě zeptali, jestli bych vám doporučil si knihu Trénujeme na MARATON a PŮLMARATON koupit a zda se mi zdá běžná cena 299,- Kč vzhledem k obsahu a zpracování adekvátní, řeknu: „Ták, určitě!“.

Knihu vydalo nakladatelství Ikar.

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (19 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Petr | 16. 3. 2016 9.55 hod. | 158.194.110.xx
A já myslel, že jde o knihu Davida Chalfena a ne Davida Chalifa – ach ta čeština.

fotoMiloš Škorpil: Petře díky za upozornění, opraveno.

martin | 7. 11. 2014 21.07 hod. | 77.240.103.x
fakt výborná kniha, přečtena za 2 dny a teď se vracím na začátek a hurá do treninku,
díky moc za typ

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

V jaké značce běžeckých bot vběhnete do běžecké sezóny 2017

Běžecká sezóna sice nikdy nekončí a tak vlastně ani nikdy nezačíná, prostě běháme furt. Přesto začátek března se bere jako její pravý začátek. Zajímalo by nás, jaká značka je vaše současná srdcovka a tak jí dáte přednost před ostatními značkami na trhu.

adidas85
Asics115
Brooks17
Inov-850
Icebug5
Hoka One21
Mizuno49
Newton4
NB21
Nike50
Salming332
Salomon39
Scott2
Vibram Fivefingers6
Vivobarefoot5
Zoot5
Jiné, zde neuvedené značce44
Běhám bos, bot netřeba13
ON6

kde se diskutuje

  • ZASAŽEN ŠÍPEM BĚH : Milosi,velmy hesky clanek.Tak si te pamatuji.... »
  • Nováček, ne však nezkušený : O jakou akci jde prosím? :) Dle povědomé tváře na fotce a data hádám, že pilsentrail – radec…»
  • Bolest kloubů. Jak jí předcházet, co s tím, když už omezuje náš pohyb? : Ahoj, na bolest kloubů je nejlepší koňská mast... doporučuji :-) používám ji často :-) »
  • Vápník – proč nám chybí a co to s námi dělá : tablety vapniku nebrat, sumivky uz vubec, ze dobre chutnaji ha ha,umele sladidla,zvyraznovace…»
  • Roční běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat : Katko držím palce a těším se na zprávy, jak to jde. »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků