logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

ČEZ Jizerská 50 RUN POPRVÉ

ČEZ Jizerská 50 RUN POPRVÉ

V sobotu 13. září z lyžařského stadionu v Bedřichově v Jizerských horách odstartoval první ročník ČEZ Jizerská 50 RUN. Závod mým milovaným krajem ve slunečný den babího léta, běžecký bratr legendárního běžkařského závodu Jizerská 50.

Organizátoři běžcům nabídli tratě v délce 10 km a 23 km, pro juniory tratě v délce 500 m a 1 km. Start i cíl byl na bedřichovském stadionu. Start dětských kategorií začínal v 13:30 hod, dospělí závodníci se postavili na trať asi o 1,5 hodiny později. Všem, tj. i dětem, bylo měřeno stejným metrem:-), resp. čipem, který byl přicvaknutý ke startovnímu číslu, následné odčipování v cíli bylo snadné.

Co se týče organizačních věcí jako registrace, výdeje startovních čísel (v den závodu na stadionu) i šatny, nezaznamenala jsem žádný problém. Všechno se neslo v pohodové atmosféře.

Soukromá prohlídka trati dětského závodu
Soukromá prohlídka trati dětského závodu

Běžela jsem 10 kilometrovou trasu. Profil tratě příjemně zvlněný začínající mírným stoupáním z bedřichovského stadionu. Většina trati vedla po lesních cestách a většinou i dostatečně širokých. Zážitek pro tělo i pohlazení pro duši. Trošku zrádný mohl být seběh lesem přes kořeny, ale mně osobně se „krosová pasáž" líbila a myslím, že k podobnému závodu prostě patří. Trať byla výborně značená šipkami, kilometrovníky na každém kilometru, které mi pomohly držet téměř dokonale pravidelné tempo, i pokyny organizátorů, kteří stáli na všech možných i nemožných místech a navíc po trati i projížděli na kole – radili, fotili i povzbuzovali.

Na desítce byly dvě občerstvovací stanice, na 3. a cca 7. kilometru. Na 10 km se mi to zdálo skoro dost (asi by mohla stačit i jedna), ale vzhledem k dost teplému počasí a faktu, že start byl v odpoledních hodinách a většinu času při čekání jsem strávila venku, kde mi do hlavy pralo sluníčko, jsem se disciplinovaně napila na obou dvou. Pokud dobře pamatuji, byl na výběr iontový nápoj a voda, ale i nějaké to jídlo, neb mi někdo nabízel meloun:-), ale byly třeba i banány. Voda, ionty a oslazený čaj byl k dispozici i na bedřichovském stadionu. V cíli pak dostali závodníci hovězí polévku na základě předložené kartičky na občerstvení. Dle mě moc dobrý nápad, polévka je prostě grunt.

Co mi trochu trhalo srdce, byly kelímky poházené po zemi v lese za občerstvovačkou. Vím, že je organizátoři a dobrovolníci uklidí, že to s sebou taková akce asi nese, ale ať tak nebo onak, odhodit odpadky do lesa mi je prostě nějak proti srsti.

Desítku nás běželo cca 280, jako zástupkyni něžného pohlaví mě potěšilo, že to bylo s muži téměř půl na půl, jinak limit do hlavního závodu na 23 km i na desítku byl tuším 300 závodníků.

Cílová radost

Můj hluboký obdiv patří několika nevidomým běžcům, kteří se na trať vydali s vodiči/průvodci, a to v rámci hlavního závodu na 23 km i na desítku. Měla jsem tu čest potkat je na trati a klobouk dolů před nimi a velké uznání jejich průvodcům.

Závod byl spojen i s doprovodnými akcemi na bedřichovském stadionu jako byly např. soutěže pro děti a charitativní jízda na oranžovém kole ČEZ.

Z akce si se synem, který běžel dětský závod na 1 km, odnášíme kromě „Finisher trička" i krásný sportovní zážitek.

ČEZ Jizerská 50 Run

  • přečteno: 9491/9233×
ČEZ Jizerská 50 RUN POPRVÉ ČEZ Jizerská 50 RUN POPRVÉ

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (7 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecké akce

všechny články Běžecké akce

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Jaro, léto, podzim, zima v životě člověka a životě běžce : Vždycky si sem chodím i pro povzbuzení, potěchu duše. Ale dnešní Motto dne je jak rána klackem do…»
  • Je třeba řešit při nákupu běžeckých bot pronaci, supinaci, neutrální nášlap? : Dobrý den, běhám 4x týdně cca 15km po silnici. Nedávno mi začalo bolet na vnitřní straně holeně asi…»
  • Cháron tě zve k sobě – chceš-li mu utéct, zpomal – buď trpělivý, vše má svůj čas, i ty budeš vítěz : Dobrý deň A niektorým pomôže k pomalému tempu,až sa naučia kontrolovať svoje ego. »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Dobrý den, prosím o radu potřebuji natrénovat do května 2019 běh 3 km do 12 minut, zatím uběhnu…»
  • Chcete si užít maraton sami – určení správného tempa : Zdar. o mesiac idem prvý maratón v Bratislave. Dal som si testovací polmaratón. rýchlosť 6min/km.…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků