logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Je běhání ráno zdravé? Samé bonusy, žádné mínusy

Je běhání ráno zdravé? Samé bonusy, žádné mínusy

Komu se nejlépe běhá ráno, je označován za skřivana. V týdnu by měl tedy běhat ráno, ale protože i skřivan si rád v pátek nebo v sobotu vyrazí, tak se mu pak o víkendu ráno vstávat nechce. A proč taky, že jo? Takže o víkendu si může dát v sobotu leháro a v neděli vyrazit pouze na dlouhou vycházku či pěší výlet, protože i ty mají pozitivní vliv na naši váhu, zdraví, fyzickou a psychickou kondici.

Tento článek vyšel na Běžecké škole 19.10.2014

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Čtyřtýdenní tréninkový plán pro ranní ptáky
    1. 1. týden
    2. 2. týden
    3. 3. týden
    4. 4. týden

I když nejste zrovna skřivani, tak běhání ráno má svoji výhodu, a sice tu, že už máte hotovo a nemusíte celý den myslet na to, jestli se vám podaří jít běhat či ne.

Ranní volný běh vás perfektně nastartuje do nového dne, prokysličíte se, nastartujete metabolismus a celý den budete fungovat jak motorová myš. Když do ranního běhu vložíte intenzitu, tak se sice nastartujete, ale spálíte celkem dost energie. Z toho důvodu, pokud ráno více přitlačíte na pilu, je dobré již před během dodat tělu palivo, nejlépe ve formě sacharidů, abyste pak nepřišli do práce a nechcípli, to by vás šéfové určitě nepochválili. Takže buď si středeční trénink schovejte až na odpoledne, nebo si ještě před tréninkem dejte banán, případně ředěnou ovocnou šťávu.

Volné ranní tréninky se však nemusíte bát běhat na lačno, nebojte se, svaly vám nesežerou. Potřebujete-li mít alespoň trošku pocit plného žaludku, vypijte 0,15 – 0,2 litry vody, ne více, jinak vám voda rozpohybuje střeva a místo běhu poběžíte vyhledat nejbližší křoví.

Čtyřtýdenní tréninkový plán pro ranní ptáky

1. týden

den
po. ráno (před snídaní) 30 min volně
út. volno
st. ráno (před snídaní) 10 min volně – 15 min středně rychle – 10 min volně
čt. volno
pá. ráno (před snídaní) 45 volně před snídaní
so. volno
ne. dlouhá turistická procházka

2. týden

den
po. ráno (před snídaní) 35 min volně
út. volno
st. ráno (před snídaní) 10 min volně; 10 min středně rychle – 5 min volně – 10 min středně rychle – 5 min volně
čt. volno
pá. ráno (před snídaní) 50 min volně
so. volno
ne. dlouhá turistická procházka

3. týden

den
po. ráno (před snídaní) 40 min volně
út. volno
st. ráno (před snídaní) 10 min volně – 5 min rychle – 5 min volně – 5 min rychle – 5 min volně
čt. volno
pá. ráno (před snídaní) 55 min volně
so. volno
ne. dlouhá turistická procházka

4. týden

den
po. ráno (před snídaní) 45 min volně
út. volno
st. ráno (před snídaní) 10 min volně – 5 min rychle – 5 min volně – 5 rychle – 5 min volně
čt. volno
pá. ráno (před snídaní) 60 min volně
so. volno
ne. dlouhá turistická procházka
Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (19 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Jiri Styskalik | 25. 9. 2016 21.53 hod. | 77.48.52.xxx
Miluju behani rano I nyni nez se posune cas se da 5:30 budicek a pred sestou po uvolneni a zahrati vybeh 5 az 6 km Bud volne nebo fartlek (stoupani be vyssim tempu) Je nadherne bezet probouzejici se prirodou ticho a jen vninam svuj dech a krok O vikendu pak volim delsim behy a nebo bike ...

Marcel | 24. 9. 2016 19.58 hod. | 185.98.208.xxx
Ten plán podsúva niekoľko otázok.
Prečo objemy s každým ďalším týždňom rastú (je to plán pre začínajúceho bežca?)?
Ako ďalej po štyroch týždňoch?
Ktoré behy je všeobecne lepšie absolvovať ráno a ktoré poobede (napr, ak behám Váš 20 týždňový tréning na 10km)?

Radovan Zelenc | 27. 10. 2015 18.27 hod. | 193.87.75.xx
Ráno sa mi viac páči behať,ale aj večerné behanie má svoje čaro.

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká poradna

všechny články Běžecká poradna

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Hubnutí – zákeřná nemoc, která jednou vyhubí lidstvo aneb hubnutí do úplného zblbnutí : Docela by mě zajímalo, zda existuje něco jako ideální váha pro běžce, kde je ten dobrý poměr…»
  • Bolí vás po běhání klouby? Je běh sport, který není vhodný pro lidi s nadváhou či ty, co s nimi mají problémy? : Dobrý den. Hezký článek. Kvalitu Phlogenzymu mohu ze své zkušenosti jednoznačně potvrdit. »
  • Každá mince má dvě strany, aneb co všechno se můžeme naučit od běžeckých zranění : Ahoj, tak už jsem se konečně dostal k nějaké reakci na Miloše články. Nejprve bych chtěl…»
  • Tři základní pravidla sestavení tréninkového plánu pro běžce : Mám trochu posunutou představu, co je to pomalý běh, tempo maratonu +60-75s je trénink obecné…»
  • Předprodej speciální edice triček Běhám tak pomalu, protože... : Michale, předpokládám, že teď už je tvá objednávka vyřešena, kdyby cokoli, obrať se prosím mailem…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků