logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Vliv oblékání na tělesnou hmotnost

Vliv oblékání na tělesnou hmotnost

Možná vás to překvapí, ale to, jak moc se oblékáte před tím, než vyběhnete, poměrně dost významně ovlivní útok na vaší hmotnost. A protože je před námi řada měsíců, kdy zima a chlad budou v klimatických podmínkách převládat, tak stojí za to je využít v boji s váhou.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Co musíte udělat, abyste využili chlad a zimu, aby šly po kilogramech vaší živé váhy
  2. Méně se oblékat zlepší vaši imunitu a ušetří vaší peněžence
  3. Méně se oblékat zlepšuje vaší pohyblivost

Co musíte udělat, abyste využili chlad a zimu, aby šly po kilogramech vaší živé váhy

Základ téhle hubnoucí metody je velmi jednoduchý a je skutečně seriózní, ačkoliv se může na první pohled zdát, jako že si z vás chceme vystřelit. Jediné, co musíte udělat, je oblékat se tak, aby když vyjdete ven jste cítili chlad, a donutili jste tak svůj metabolismus vyvinout více energie k ohřátí a tím i pálení kalorií. Ohřát se pak můžete intenzivnější chůzí, během, ale i tím, že se roztřesete jako ratlík.

Méně se oblékat zlepší vaši imunitu a ušetří vaší peněžence

Naučíte-li se méně oblékat, stanete se méně zimomřiví, otužíte se i bez drastických metod otužování, budete méně nemocní – a to hned ze dvou důvodů.

První je ten, že se naučíte lépe snášet zimu, chlad, i přechody z tepla do zimy a obráceně, protože vaše tělo si vytrénuje svou vlastní termoregulaci.

Druhým důvodem je, že vás hned tak něco neofoukne. Je to logické, když se nebudete nabalovat jak pumpa, když se v zimě chrání před tím, aby nepromrzla a voda v ní nezmrzla, tak se i při rychlejším pohybu nebudete potit, jen se zahřejete na příjemnou provozní teplotu. Z toho důvodu pak nebudete muset „zapínat" vnější termoregulaci – rozepínat se a zase zapínat, což je nejčastější způsob, kdy si člověk užene nachlazení. Důvodem je, že se nejdříve přehřeje a začne se potit, pak ve snaze ochladit se rozepne vše co jde, rychle vystydne a pot na něm oschne.

Méně se oblékat zlepšuje vaší pohyblivost

To, že se budete méně oblékat, vám pomůžete lépe se pohybovat. Oblečení vám nebude tolik bránit v přirozeném pohybu, nebudete si připadat tak neohrabaní a neobratní, což bude mít pozitivní vliv na vaše sebevědomí. Váš pohyb (je jedno, zda chůze či běh) bude i rychlejší, což opět posílí míru vašeho sebevědomí. V neposlední řadě se pak při rychlejším pohybu nebudete potit, nebo ne až tak moc, ale to už se vracíme zase na začátek.

Takže si zopakujme bonusy, které člověku přináší to, že se i v chladu a zimě méně obléká:

  1. Aby se ohřál, musí vynaložit více energie, tím pádem spálí více kalorií bez ohledu na tempo, jímž se pohybuje
  2. Posílí celkovou imunitu svého organismu
  3. Méně se potí
  4. Zlepší se celkově jeho pohyblivost
  5. Ušetří – méně oblečení rovná se menší výdaje na jeho pořízení

Místo závěru vám teď řeknu, co přímo miluju. Když přijde podzim a dny se začnou ochlazovat, zůstávám co nejdéle v triku s krátkým rukávem a přímo se vyžívám v tom, jak mi pomalu chladnou ruce, jak se do nich pomalu vkládá chlad, načež cítím, jak se začínají prokrvovat, jak se tělo pomocí vlastních termoregulačních procesů snaží chladnoucí ruce prohřát – a to je přesně ten proces, který startuje proces hubnutí, aniž byste museli držet jakoukoliv dietu, museli přidat na tempu nebo museli urazit delší vzdálenost.

Ať žije zima a chlad, nejlepší pomocníci na cestě k ideální váze!

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (67 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Pepa | 29. 9. 2016 9.57 hod. | 85.207.39.xxx
Miloši toto???
https://www.pharmanord.cz/pripravky/selen-zinek

Pavla | 4. 10. 2015 13.53 hod. | 90.177.45.x
Dobry den, mozna to sem nepatri, ale berete i nejake vitaminky nebo neco na zvyseni imunity v chladnych mesicich? Diky. Pavla

fotoMiloš Škorpil: Pavlo, prakticky celoročně (když nezapomenu) beru selen se zinkem a to od firmy Pharma Nord. Zkoušel jsem i levnější varianty, ale ty nefungovaly. Kromě imunity je to dobrá kombinace na prostatu, což není sice informace pro tebe, ale pánové jistě ocení :).

Markéta | 29. 9. 2015 9.06 hod. | 83.240.84.xxx
To Helena: Ahoj, jak se prosím projevuje chladová alergie? Kdysi jsem měla chladové protilátky, ale už nevím, co to bylo...

Klara | 29. 9. 2015 8.37 hod. | 176.114.240.xx
Tak přemýšlím, zda nebehat naha... ;D

woodman | 10. 12. 2014 6.49 hod. | 37.48.40.xxx
Ad Blanka- jojo presne. Je totiz potreba podporovat zisky socialne slabe vyrobce obleceni. Vzdyt kdo by si nevycital ze by nemeli co jist... :-D

Helena | 8. 11. 2014 0.40 hod. | 109.81.209.xx
Bohužel nesmíte mít, jako já, chladovou alergii :(

Helena | 8. 11. 2014 0.39 hod. | 109.81.209.xx
Bohužel nesmíte mít, jako já, chladovou alergii :(

Radovan Zelenc | 7. 11. 2014 12.42 hod. | 193.87.75.xx
Dievčatá sa tiež môžu otužovať a ostatné oblečenie si nechajú na neskôr.

Blanka | 6. 11. 2014 18.42 hod. | 85.71.236.xxx
Tak nevím, jestli ten bod 5 má potěšit ženské pohlaví.. :-) myslím, že holky za oblečení budou utrácet pořád stejně. přece jen nemůžeme pořád běhat v tom stejném, ne?

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví41
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice109
Více času na sebe14
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou37

kde se diskutuje

  • Život neběží vždycky podle (tréninkového) plánu : Vesměs má tak člověk motivaci k dalšímu tréninku a závodění. Já podobných hraničních časů mám více,…»
  • Život neběží vždycky podle (tréninkového) plánu : Je to malichernost, ale jak dobře Vám rozumím ... :-) »
  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků