logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Nenechte se nachytat při výběru běžecké obuvi či běžeckého oblečení. Neplatí, že nejdražší rovná se nejlepší

Nenechte se nachytat při výběru běžecké obuvi či běžeckého oblečení. Neplatí, že nejdražší rovná se nejlepší

Člověk, který se po letech nicnedělání rozhodne začít běhat, protože je to nejlevnější sport, zaběhne do vyhlášeného běžeckého obchodu nebo do nějaké sportovní speciálky a tam mu spadne čelist. „Cože, kolik to stojí?!“, vysouká ze sebe překvapeně po oznámení částky za boty či oblečení, které mu prodavač předvádí jako to nejlepší pro něj. Přesto všechno můžete dál věřit, že běh je tím nejlevnějším sportem, protože opravdu neplatí, že nejdražší = nejlepší.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Oblečení
    1. Jak se oblékat při nepříznivém počasí
  2. V seriálu Běžecká škola krok za krokem vyšlo

V případě obuvi nechte vybrat své nohy, v případě oblečení věřte, že nemusíte mít ve svém šatníku všechny výkřiky módy, zvláště když na běh se máte oblékat tak, že když vyjdete ven, než se rozeběhnete máte pociťovat mírný chlad, neboť po pěti minutách běhu vám bude jako doma v pokojíčku, pokud ale na sebe navlečete všechno, co byste podle prodavačů „měli“, tak se z vás stanou běžící řeky potu, který poteče po celém vašem těle.

Oblečení

Jak se oblékat při nepříznivém počasí

  • Neoblékejte se příliš teple. Zahřejete se pohybem. Je lépe, když vám zpočátku bude trochu chladno. Regulujte teplotu zipem bundy. Dobrá běžecká bunda má na zádech větrací otvory. Na začátek běhu si můžete vzít rukavice, ale když se začnete potit, tak si je sundejte.
  • Pod nepromokavé vrchní oblečení používejte funkční prádlo. Budete mít tělo stále v suchu a neprochladnete.
  • Po tréninku se pokud možno převlékněte hned do suchého. Pokud to není možné (například jedete z parku domů autem či MHD), pak rozhodně používejte kvalitní funkční prádlo, případně si zabalte suché triko do běžeckého baťůžku a před cestou si jej vyměňte za to propocené.
  • V chladném počasí neběhejte s holýma nohama. Předejdete zranění svalů, šlach a úponů. Spíše se méně oblékněte nad pasem.
  • Používejte kompresní podkolenky. Zahřejete a méně zatížíte šlachy, lýtka a holeně.
  • Hlava a krk se na tepelných ztrátách organismu podílí až 40 procenty. Proto v zimě vždy noste čepici, šátek, kuklu, a pokud běháte po silnici, tak nejlépe v čepici s kšiltem. Ochrání vás před chladem i před oslněním protijedoucími automobily.
  • Oblečení na běh do každého počasí

Tak teď už víte, co máte ježíškovi poradit, takže veselé a proběhané Vánoce!

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (21 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Začínáme s během

všechny články Začínáme s během

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Průvodce běžeckými časopisy : O běhu a kultuře kolem ní píše i časopis B magazine (Béčko). Klade důraz na kvalitní grafické…»
  • Běžecká obuv vhodná pro začínající běžce a běžkyně : Ahoj, u bot se často uvádí "drop " , že to je rozdíl podrážky pata špička vím, ale jaký…»
  • Jak je to tedy s tím hladem, aneb Intermittent Fasting. Osmý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : Dobry vecer, dnes jedu druhy den 16/8, ale mam problem snist 3x velke porce. Nehladovim. Dnes jsem…»
  • Přetrénovanost je jako zranění. Léčba vyžaduje trpělivost : Dobrý den, asi se budu ptát blbě, ale co znamená "nohy jako z tvarohu"? Slyším to poprvé…»
  • Dýchání při běhu. Proč je lepší a účinnější dýchání (nadechování) nosem : S dýchaním nosom mám pozitívne skúsenosti.Dokonca intervalový tréning v zime sa lepšie znáša. »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků