logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Tak jak je to vůbec s tou snídaní – je anebo není tím nejdůležitějším jídlem dne? Třetí tip Běžecké školy pro váš šťastný života běh

Tak jak je to vůbec s tou snídaní – je anebo není tím nejdůležitějším jídlem dne? Třetí tip Běžecké školy pro váš šťastný života běh

Asi žádné denní jídlo není v hubnoucích skupinách a mezi výživovými poradci tolik diskutované, jako snídaně. Schválně – snídáte nebo nesnídáte? A myslíte si, že snídat se MUSÍ, protože kdo nesnídá, spořádá toho pak více za celý zbytek dne? Anebo že by to nebyla tak úplně pravda...?

Snídáte? A jestli ano, tak co? Chleba nebo pečivo s něčím, sladkou buchtu, vdolečky, kaše, müsli, polévky, vajíčka, maso... Možností je spousta a v žádném případě neplatí, že byste k snídani nemohli mít něco, co se „obvykle" jí v jinou denní dobu, jako např. již zmiňovanou polévku, vaječné nebo masové pokrmy, zvláště v zimních měsících, kdy zahřejí fyzicky i psychicky, a na studený jogurt z ledničky není ani příliš chuť.

Protože moc ráda jím, dávám za facebook často fotografie svých denních jídel. Přátelé mi pak píšou, že je trápím, že jim tečou sliny do klávesnice a co s tím teď, když mají v zásuvce pracovního stolu leda tak tvrdou müsli tyčinku a staré drobky! No a co že si to teda k té snídani dávám? Často to „odnesou" vajíčka – ta se totiž dají připravit na tolik způsobů, že můžu mít každý den v týdnu něco jiného. (Ale přiznávám, že některá jídla jsou tak dobrá, že si je klidně udělám několikrát po sobě!:-)).

Dneska vám pro inspiraci dám po jedné ze slaných i sladkých verzí mých vaječných snídaní, zkuste jednou jen tak na zkoušku vyměnit nejmenované „cereální" sušenky, které vám údajně „dají energii na celé dopoledne" za snídani, která vám tu energii na celé dopoledne dá zaručeně, ani nebudete potřebovat svačit. Vyzkoušeno na lidech.

míchaná vajíčka s avokádem a červenou paprikou

Slaná verze – míchaná vajíčka s avokádem a červenou paprikou

2 (3) vejce
půlka avokáda
červená (zelená, oranžová...) paprika
kousek čerstvého másla, ghí nebo kokosový olej
sůl, pepř

Vajíčka rozšlehejte se solí (a pepřem), usmažte na vybraném tuku, aby zůstala vláčná, a obložte nakrájeným avokádem a paprikou.

banánová omeleta (lívance) se skořicí a ovocem

Sladká verze – banánová omeleta (lívance) se skořicí a ovocem

2 vejce
½ banánu
skořice, sůl
kousek ovoce (kiwi, nektarinka, mandarinka...)
kousek másla, ghí nebo kokosový olej
případně řecký jogurt nebo kysaná smetana

Vajíčka rozšlehejte se solí, přidejte půlku banánu, rozmačkaného vidličkou na kaši, a skořici. Vylijte na rozpálený tuk na pánvi (nebo do lívanečníku) a osmažte po obou stranách. Ozdobte nakrájeným kouskem ovoce a případně kopečkem hustého řeckého jogurtu nebo kysané smetany.

Jo a jak to tedy je s tou „nutností" snídat? Ačkoli se to často v různých časopisech tvrdí, nepodařilo se prokázat, že by lidé v případě, že vynechají snídani, snědli pak v průběhu dne více, než když snídani jedí. Jezte, když máte hlad, a ne podle toho, co zrovna někdo někde napíše. Vaše tělo nejlépe ví, co potřebuje, a jestli jste měli večer pozdější těžší večeři, může se stát (a je to normální), že ráno prostě hlad mít nebudete. Neznásilňujte se, a nebojte se – vůbec nic se nestane, když snídani vynecháte a budete celé dopoledne jen pít vodu, případně čaj, a vaším prvním jídlem dne bude oběd. Ne, metabolismus se vám za těch pár hodin opravdu nezpomalí, a ne, opravdu ve zbytku dne nemusíte sníst více jídla, abyste vynechanou snídani nahradili. Věřte svému tělu a když ráno hlad mít budete, užijte si teplou snídani třeba s tipy, které jsme vám dneska přinesli. Dobrou chuť!

Dana Škorpilová foto
  • přečteno: 11047/10358×, 5 komentářů
Tak jak je to vůbec s tou snídaní – je anebo není tím nejdůležitějším jídlem dne? Třetí tip Běžecké školy pro váš šťastný života běh Tak jak je to vůbec s tou snídaní – je anebo není tím nejdůležitějším jídlem dne? Třetí tip Běžecké školy pro váš šťastný života běh

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (36 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Jiří Berdich | 7. 1. 2017 10.20 hod. | 194.228.13.xx
Ahoj Dano, KONEČNĚ někdo napsal, dle mého názoru, něco pro normální lidi. Já když si ráno před maratonem v cca 6 hodin dám něco dle dietních mágů, v 8 jednu energetickou tyčku, tak mám v 11 hodin hlad a to jsem tak v cca v polovině tratě. Když si naopak dám ráno vajíčka, tak jsem v pohodě celý závod. Faktem však je, že se na mě potom odborníci dívají jako na zvrhlíka. Takže teď jsi mi dala potřebné argumenty. Díky. Jirka
PS : co si myslíš o NUTNOSTI vypít denně 2,5 l tekutiny ? Pro mě je to skoro nemožné to dělat každý den. Jaký je Tvůj názor ? Milošův znám až moc dobře :-).

Dana Š. | 22. 1. 2015 21.23 hod. | 109.80.67.xx
Markét, Danielko – velké díky!
Woodman – no tak větší radost mi asi nikdo udělat nemohl, zvláště po té kritice minule! :-) Třeba časem vyzkoušíš ještě něco, já za ta jídla i rady ručím vlastním tělem! :-)))

Woodman | 22. 1. 2015 11.18 hod. | 37.48.34.xxx
Intermittent fasting mně sice přišlo něco jako říkat, že prší když prší (tedy jako velká békárna), ale něco mě donutilo zkusit jednu z těchto snídaní. Zkusil jsem vajíčka s banánem dnes na sobě ... Nezvyklá chuť, ale dávám velkou 1. Zařazuji do jídelníčku a rozšiřuji mezi své potrhlé kamarádky... :-)

Daniela | 11. 1. 2015 21.58 hod. | 89.144.209.xx
Ahoj Dani, dekuju za krasny clanek. Asi si zitra k snidani udelam vajicka ;). Kokosovy olej uz tu mam koupeny delsi dobu, pote co jsem na nem poprve okusila vynikajici michana vajicka, jsem se rozhodla ze do me kuchyne rozhodne patri ;))).

markéta | 9. 1. 2015 20.43 hod. | 93.153.16.xx
Souhlasím! Poslouchat svoje tělo! To ovšem předpokládá, že jsme s ním v souladu, jinak můžeme mít pocit, že nám říká, at jíme třeba čokoládu apod. Je lepší se obrátit do sebe a trochu si zapřemýšlet, než hltat všechny možné články, jak to teda mám dělat..a hledat nějakou "moudrost". Kromě tohodle článku samozřejmě!

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká strava

všechny články Běžecká strava

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice106
Více času na sebe14
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou35

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků