logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Jiný neznamená horší

Jiný neznamená horší

Na světe je přes 6 miliard lidí. Každý člověk je identifikovatelný podle otisků prstů nebo např. oční sítnice. Jinými slovy, každý člověk je jedinečný, neopakovatelný. Na druhou stranu jsme si všichni určitým způsobem podobní. Zkrátka poznáme, zda jde proti nám člověk nebo pes. Nejsme si však podobní jen vzhledem. Máme také jisté vlastnosti, které jsou v určitých kulturách sdíleny. Lidé z jedné kultury mají podobné zvyky, způsoby chování, ale také hodnoty. Jinými slovy, lidé touží po podobných věcech, jsou uznáváni pro určité vlastnosti. Na základě toho, co je pro danou společnost důležité, lze o někom říci, že je ve společnosti oceňován či naopak že je ve společnosti spíše opomíjen. Protože ocenění druhých nám přináší radost, snažíme se obecně uznávaným hodnotám dostát a stát se tak uznávaným členem společnosti.

Proč o tomto píšu zde na stránkách Běžecké školy? Sportovní výkony jsou totiž dnes velmi ceněným zbožím. Sportovcům se dostává velkého obdivu, zájmu médií i společnosti jako takové. Se sportem také často souvisí honba za krásným a vypracovaným tělem. Vždyť přece krásná/ý znamená úspěšná/ý, spokojená/ý, obdivovaná/ý.

Sport či konkrétně běhání a vypracované tělo ale nemusí být jediným cílem v životě. Důležité je, co nám běhání přináší. Pro někoho to může být způsob relaxace, pro někoho vybití stresu z práce, někdo si chce běháním vydělat, někdo si tím chce zvýšit sebevědomí, dokázat sobě i ostatním, že to dokáže. Každý mám svůj důvod, proč se běhání věnujeme, a z toho také vyplývá způsob, jakým se mu věnujeme. Nelze tak říci, že by jeden způsob byl ten správný a druhý nikoli. A už vůbec to neznamená, že člověk, který se běhání věnuje jiným způsobem než my, by byl horší, ale ani lepší.

Běhání je jen jedna z částí našeho života či denního režimu. Záleží tak na každém z nás, kolik času mu chceme věnovat, jak velkou část má v našem životě zaujímat. Neplatí zde úměra, že čím víc se běhání budete věnovat, tím je to lepší. Ani neplatí, že když se běhání budete věnovat jako někdo, kdo je ze svého způsobu nadšený a kdo dosahuje vysokých výkonů, budete stejně šťastní a úspěšní.

Nebojte se stanovit si svůj způsob a toho se držet. Je sice pravda, že běháním 2x týdně nikdy nedosáhnete takového zlepšení, jako kdybyste trénovali 5x týdně. Ale je to to, po čem toužíte? Co by vám trénování 5x týdně přineslo? A co by vám naopak vzalo? Každá možnost má svá pozitiva a svá negativa. A je dobře, když si je uvědomujeme. Jen tak nám totiž běhání může přinášet radost. Zvažte tedy své časové, fyzické i finanční možnosti a zkuste nedbat na to, co vám říkají druzí, co byste měli zvládnout podle reklamy či nějakého časopisu.

Tím samozřejmě nechci říct, že by odteď měl každý trénovat samotářsky, podle svého plánu. Naopak, začlenění druhých lidí bývá přínosné. Kdyby však druzí nějak významně měnili to, co je pro vás příjemné, není to nejlepší cesta. To, že si chce někdo zaběhat pro radost a nechce po běhání být naprosto vyčerpaný, je naprosto v pořádku. Stejně jako je v pořádku, že se někdo chce během tréninku zničit. Nechme ale takové sportovce běhat každého zvlášť a nenuťme je běhat dohromady.

Obecně řečeno – to, že někdo trénuje jinak než já, neznamená, že je lepší, ale ani horší. Zkrátka jen trénuje jinak.

Zuzana Němečková foto
  • přečteno: 8560/8492×, 1 komentář

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

12honzade | 4. 2. 2010 10.15 hod. | 195.113.13.xx
hezky, takovy „psychologicky":).. Dik, 12:)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká poradna

všechny články Běžecká poradna

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Je lepší běhat po silnici nebo po měkkých lesních cestách : A co běh po pláži? Nemyslím sypký písek, ale tu vodou zpevněnou část hned u vody.. »
  • BĚŽECKÉ BOTY PRO PŘIROZENÝ BĚH : Rudo, boty za to nemůžou. Zůstaň při došlapu (prvním kontaktu na střed chodidla – bříška…»
  • BĚŽECKÉ BOTY PRO PŘIROZENÝ BĚH : Zdar sportovci. Chci se zeptat na úskalí "dropu"...měl jsem běžecké boty s vysokým…»
  • Zranění v oblasti sedacího nervu – uskřípnutý zadek : Dobrý den já jsem před 4 dny seděl asi 6-8 hodin na židli a pak jsem vztal no a najednou mě začal…»
  • Pět možností jak v létě trénovat a připravit se na podzimní běžecké závody, když se vám zrovna nechce běhat : Hedviko, záleží na tom, jak do sebe šijete :), ale každopádně bych řekl, že hodina fitboxu vydá za…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků