logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Jak zaručeně ztloustnout. Praktický průvodce nejdůležitějšími pravidly

Jak zaručeně ztloustnout. Praktický průvodce nejdůležitějšími pravidly

Pořád vám tady píšu o zdravých jídlech, o tom, jak se nemusíte bát tuku, že z něj neztloustnete, dávám recepty na snídaně/obědy/večeře... ale víte, jak zaručeně ztloustnout? Že to všichni (zvláště po Vánocích) dobře víte? Následující rady jsou volně inspirovány skvělou knížkou Tělo jako posilovna pro ženy od Marka Laurena, kterou mimochodem doporučuji všem, kteří nechtějí chodit do fitka a vědí, že (i) k běhání posilování prostě patří jako poklička na hrnec. Já vím, taky se to říká trošku jinak... :-)

Tento článek vyšel na Běžecké škole 15.2.2017

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Nepijte vodu!
  2. Jezte rychle a zběsile!
  3. Vyhněte se potravinám v celku!
  4. Udržujte nadměrný přísun kalorií!
  5. Držte dietu, dokud neodpadnete!
  6. Nebudujte si svaly!

Mark jich tam má 10, ale protože s dvěma prvními tak úplně nesouhlasím, do svého článku je dávat nebudu. Vy si je ale v knize samozřejmě přečtete.

Z těch ostatních třeba:

Jezte sacharidy s vysokým glykemickým indexem!

Abyste nabrali tuk, jezte jen sacharidy s vysokým glykemickým indexem (hodně nad 55) a jezte tyto zpracované sacharidy samotné. Proteiny a především tuk zpomalí vstřebávání cukrů, což je to POSLEDNÍ, co byste chtěli, chcete-li ztloustnout!

Vyhněte se syrové zelenině a ovoci s vysokým obsahem vlákniny!

Kvůli své vysoké výživové hodnotě, vysokému poměru množství ke kaloriím a pomalému vstřebávání jsou vaším nepřítelem číslo jedna. Většina zeleniny a ovoce obsahuje věci jako vitamíny, minerály, vlákninu a vodu. Co jim naopak chybí, je velké množství kalorií. Jen považte, že dva hrnky žluté dýně a cukety obsahují pouze 40 kalorií. Takže abyste získali z převážně syrové zeleniny 400 kalorií, musíte jí sníst 20 hrnků! Takhle se tedy nabírá váha hodně složitě.

Nepijte vodu!

Místo toho pijte ovocné džusy a limonády. Většina džusů má zhruba 115 kalorií vysoce glykemického cukru v jednom hrnku. Plechovka limonády má kolem 140 kalorií. A nejlepší na tom je, že díky tomu celý den dochází k reaktivní hypoglykemii. Limonády „light" jsou také vhodné, protože konzumace umělých sladidel vede k poruchám metabolismu a zvýšené chuti na sladké.

Jezte rychle a zběsile!

Tělu trvá asi 20 minut, než zjistí, že je plné. Proto je důležité nacpat si do pusy jídlo co nejrychleji.

Vyhněte se potravinám v celku!

K mísení různých přísad by mělo docházet v továrnách, ne u vás v kuchyni. Takže když nakupujete, berte si jen zpracované jídlo, které obsahuje tuny různých ingrediencí. Důležité je, abyste je nedokázali ani vyslovit. Rozhodně nenakupujte v té části obchodu, kde by vás mohl rozptylovat pohled na potraviny s jednou složkou – je to například ovoce, zelenina, maso, ryby, vajíčka, oříšky a semena.

Udržujte nadměrný přísun kalorií!

Přijměte každý den o 500 až 750 kalorií víc, než vydáte. Např. většině žen, které chtějí pořádně přibrat, se to daří tím, že konzumují 3000 kalorií denně, což je 2x víc než u člověka, který chce zhubnout. Účinným způsobem, jak nabrat kila, je jíst smažené a/nebo obalované jídlo nebo průmyslově zpracované sladkosti. Prostě jen jezte, jezte, jezte!

Držte dietu, dokud neodpadnete!

Pokud jste se nechali zblbnout do redukční diety, důrazně vám doporučuji, abyste s ní nikdy nepřestávali. Normálně se doporučuje na 7 dní v měsíci trochu zvýšit příjem kalorií kvůli rovnováze a jako prevence proti přetrénování, únavě, vyhoření a ztrátě síly. Ale vy na to zapomeňte a držte dietu, jak dlouho budete moci, než se konečně zhroutíte.

Nebudujte si svaly!

Vyhněte se tělesnému pohybu! Když už musíte cvičit, věnujte se pouze aerobním aktivitám s nízkou intenzitou, které nebudují svaly, s největší pravděpodobností způsobí jejich ztrátu a nebudou mít trvalý efekt na metabolismus.

Že se vám to zdá přitažené za vlasy? Ale kdež! Spousta těch, kteří ztloustli nebo zrovna tloustnou, se chová zrovna takovým sebedestruktivním způsobem. Jestli nic z toho neděláte, gratuluji vám, je to jasná známka toho, že své tělo máte rádi a používáte zdravý rozum. Máte pak velkou šanci dožít se vysokého věku ve zdraví a v kondici, což rozhodně nebývá u naší valem stárnoucí generace pravidlem...

Dana Škorpilová foto
  • přečteno: 12698/11999×, 5 komentářů

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (41 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Ilona Ham | 19. 5. 2016 17.40 hod. | 194.228.11.xxx
Nn, to se D vloudil šotek :) při aerobním cvičení s nízkou intenzitou se svaly samozřejmě neztrácí, protože při dostatku kyslíku naopak se zpracovávají tuky.... Pokud bys dle návodu "chtěla ztrácet svaly" tak musíš během cvičení makat tak, že jen lapeš po dechu :) a hlavně nedoplňovat proteiny, nebo eventuelně držet hladovky a necvičit vůbec.... (obzvláště na nás starších jednincích pak jen visí provázky tuků, zatímco svalíci jsou fuč)

Radovan Zelenc | 24. 3. 2015 18.26 hod. | 193.87.75.xx
Pekný článok a plný správnej ironie.Pretože poznatky mnohí ignorujú.

Blanka | 16. 2. 2015 20.36 hod. | 212.4.142.xx
No 2roky běhám.Je mi 59.Běhám pomalu.Skoro dennê.Tak 3 měsíce.Asi 7_8km.Posilovna 4Krát týdně.Nepřejte si mê vidêt.Najednou jsem vyhublá aź to neni vubec pêkně.Asi se na to nesmí myslet.Běham pro radost,už je to droga.Nechtěla jsem hubnout.Možná to chce nechat tak nějak plynout a žít.zdravím bězce

Kris | 15. 2. 2015 17.33 hod. | 46.135.3.xx
Ano i ne, nevede k takovému tomu pasivnímu hubnutí, v důsledku vybudování svalové hmoty, která na své pouhé udržení spotřebuje spoustu energie. Samozřejmě tím samotným pohybem se nějaká energie vydá a je to rozhodně lepší, než se valet na gauči, ale tělo si na to rychle zvykne a naučí se při tom šetřit, potvora ;-)

MartiNo | 15. 2. 2015 9.30 hod. | 78.45.4.xx
"Když už musíte cvičit, věnujte se pouze aerobním aktivitám s nízkou intenzitou, které nebudují svaly, s největší pravděpodobností způsobí jejich ztrátu a nebudou mít trvalý efekt na metabolismus."
Říká tato věta, že moje oblíbené dlouhé pomalé (opravdu na pohodu), běhy nevedou k hubnutí, spíše naopak?

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Danin (běžecký) deníček

Běžecká poradna

všechny články Běžecká poradna

Anketa – hlasuj i ty!

V jaké značce běžeckých bot vběhnete do běžecké sezóny 2017

Běžecká sezóna sice nikdy nekončí a tak vlastně ani nikdy nezačíná, prostě běháme furt. Přesto začátek března se bere jako její pravý začátek. Zajímalo by nás, jaká značka je vaše současná srdcovka a tak jí dáte přednost před ostatními značkami na trhu.

adidas93
Asics133
Brooks19
Inov-856
Icebug5
Hoka One24
Mizuno56
Newton5
NB22
Nike61
Salming363
Salomon41
Scott3
Vibram Fivefingers9
Vivobarefoot5
Zoot5
Jiné, zde neuvedené značce48
Běhám bos, bot netřeba14
ON6

kde se diskutuje

  • Půlmaraton pod 100 minut se vyplatí : Romane, s Karlem je to jistota, ten se kochá rád! Výborná volba! S Joggerem bych si dovolil mírně…»
  • Půlmaraton pod 100 minut se vyplatí : Fanouš je jak kecal z Prodané ... Ale jeho argumenty jsou přímo geniální. Já, ale nebudu dřív doma,…»
  • Půlmaraton pod 100 minut se vyplatí : Pokud je otravná, nezáživná, nudná trať, vyplatí se spěchat do cíle. Ale : pokud je trať hezká,…»
  • Pět dní do půlmaratonu. Den posledního soudu nebo poslední zkoušky : uplna parada na tychto clankoch je to, ze v nedelu pobezim svoj prvy polmaraton v Bratislave a tak…»
  • ZASAŽEN ŠÍPEM BĚH : Milosi,velmy hesky clanek.Tak si te pamatuji.... »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků