logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Jak zaručeně ztloustnout. Praktický průvodce nejdůležitějšími pravidly

Jak zaručeně ztloustnout. Praktický průvodce nejdůležitějšími pravidly

Pořád vám tady píšu o zdravých jídlech, o tom, jak se nemusíte bát tuku, že z něj neztloustnete, dávám recepty na snídaně/obědy/večeře... ale víte, jak zaručeně ztloustnout? Že to všichni (zvláště po Vánocích) dobře víte? Následující rady jsou volně inspirovány skvělou knížkou Tělo jako posilovna pro ženy od Marka Laurena, kterou mimochodem doporučuji všem, kteří nechtějí chodit do fitka a vědí, že (i) k běhání posilování prostě patří jako poklička na hrnec. Já vím, taky se to říká trošku jinak... :-)

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Nepijte vodu!
  2. Jezte rychle a zběsile!
  3. Vyhněte se potravinám v celku!
  4. Udržujte nadměrný přísun kalorií!
  5. Držte dietu, dokud neodpadnete!
  6. Nebudujte si svaly!

Mark jich tam má 10, ale protože s dvěma prvními tak úplně nesouhlasím, do svého článku je dávat nebudu. Vy si je ale v knize samozřejmě přečtete.

Z těch ostatních třeba:

Jezte sacharidy s vysokým glykemickým indexem!

Abyste nabrali tuk, jezte jen sacharidy s vysokým glykemickým indexem (hodně nad 55) a jezte tyto zpracované sacharidy samotné. Proteiny a především tuk zpomalí vstřebávání cukrů, což je to POSLEDNÍ, co byste chtěli, chcete-li ztloustnout!

Vyhněte se syrové zelenině a ovoci s vysokým obsahem vlákniny!

Kvůli své vysoké výživové hodnotě, vysokému poměru množství ke kaloriím a pomalému vstřebávání jsou vaším nepřítelem číslo jedna. Většina zeleniny a ovoce obsahuje věci jako vitamíny, minerály, vlákninu a vodu. Co jim naopak chybí, je velké množství kalorií. Jen považte, že dva hrnky žluté dýně a cukety obsahují pouze 40 kalorií. Takže abyste získali z převážně syrové zeleniny 400 kalorií, musíte jí sníst 20 hrnků! Takhle se tedy nabírá váha hodně složitě.

Nepijte vodu!

Místo toho pijte ovocné džusy a limonády. Většina džusů má zhruba 115 kalorií vysoce glykemického cukru v jednom hrnku. Plechovka limonády má kolem 140 kalorií. A nejlepší na tom je, že díky tomu celý den dochází k reaktivní hypoglykemii. Limonády „light" jsou také vhodné, protože konzumace umělých sladidel vede k poruchám metabolismu a zvýšené chuti na sladké.

Jezte rychle a zběsile!

Tělu trvá asi 20 minut, než zjistí, že je plné. Proto je důležité nacpat si do pusy jídlo co nejrychleji.

Vyhněte se potravinám v celku!

K mísení různých přísad by mělo docházet v továrnách, ne u vás v kuchyni. Takže když nakupujete, berte si jen zpracované jídlo, které obsahuje tuny různých ingrediencí. Důležité je, abyste je nedokázali ani vyslovit. Rozhodně nenakupujte v té části obchodu, kde by vás mohl rozptylovat pohled na potraviny s jednou složkou – je to například ovoce, zelenina, maso, ryby, vajíčka, oříšky a semena.

Udržujte nadměrný přísun kalorií!

Přijměte každý den o 500 až 750 kalorií víc, než vydáte. Např. většině žen, které chtějí pořádně přibrat, se to daří tím, že konzumují 3000 kalorií denně, což je 2x víc než u člověka, který chce zhubnout. Účinným způsobem, jak nabrat kila, je jíst smažené a/nebo obalované jídlo nebo průmyslově zpracované sladkosti. Prostě jen jezte, jezte, jezte!

Držte dietu, dokud neodpadnete!

Pokud jste se nechali zblbnout do redukční diety, důrazně vám doporučuji, abyste s ní nikdy nepřestávali. Normálně se doporučuje na 7 dní v měsíci trochu zvýšit příjem kalorií kvůli rovnováze a jako prevence proti přetrénování, únavě, vyhoření a ztrátě síly. Ale vy na to zapomeňte a držte dietu, jak dlouho budete moci, než se konečně zhroutíte.

Nebudujte si svaly!

Vyhněte se tělesnému pohybu! Když už musíte cvičit, věnujte se pouze aerobním aktivitám s nízkou intenzitou, které nebudují svaly, s největší pravděpodobností způsobí jejich ztrátu a nebudou mít trvalý efekt na metabolismus.

Že se vám to zdá přitažené za vlasy? Ale kdež! Spousta těch, kteří ztloustli nebo zrovna tloustnou, se chová zrovna takovým sebedestruktivním způsobem. Jestli nic z toho neděláte, gratuluji vám, je to jasná známka toho, že své tělo máte rádi a používáte zdravý rozum. Máte pak velkou šanci dožít se vysokého věku ve zdraví a v kondici, což rozhodně nebývá u naší valem stárnoucí generace pravidlem...

Dana Škorpilová foto
  • přečteno: 10678/10069×, 5 komentářů

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (33 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Ilona Ham | 19. 5. 2016 17.40 hod. | 194.228.11.xxx
Nn, to se D vloudil šotek :) při aerobním cvičení s nízkou intenzitou se svaly samozřejmě neztrácí, protože při dostatku kyslíku naopak se zpracovávají tuky.... Pokud bys dle návodu "chtěla ztrácet svaly" tak musíš během cvičení makat tak, že jen lapeš po dechu :) a hlavně nedoplňovat proteiny, nebo eventuelně držet hladovky a necvičit vůbec.... (obzvláště na nás starších jednincích pak jen visí provázky tuků, zatímco svalíci jsou fuč)

Radovan Zelenc | 24. 3. 2015 18.26 hod. | 193.87.75.xx
Pekný článok a plný správnej ironie.Pretože poznatky mnohí ignorujú.

Blanka | 16. 2. 2015 20.36 hod. | 212.4.142.xx
No 2roky běhám.Je mi 59.Běhám pomalu.Skoro dennê.Tak 3 měsíce.Asi 7_8km.Posilovna 4Krát týdně.Nepřejte si mê vidêt.Najednou jsem vyhublá aź to neni vubec pêkně.Asi se na to nesmí myslet.Běham pro radost,už je to droga.Nechtěla jsem hubnout.Možná to chce nechat tak nějak plynout a žít.zdravím bězce

Kris | 15. 2. 2015 17.33 hod. | 46.135.3.xx
Ano i ne, nevede k takovému tomu pasivnímu hubnutí, v důsledku vybudování svalové hmoty, která na své pouhé udržení spotřebuje spoustu energie. Samozřejmě tím samotným pohybem se nějaká energie vydá a je to rozhodně lepší, než se valet na gauči, ale tělo si na to rychle zvykne a naučí se při tom šetřit, potvora ;-)

MartiNo | 15. 2. 2015 9.30 hod. | 78.45.4.xx
"Když už musíte cvičit, věnujte se pouze aerobním aktivitám s nízkou intenzitou, které nebudují svaly, s největší pravděpodobností způsobí jejich ztrátu a nebudou mít trvalý efekt na metabolismus."
Říká tato věta, že moje oblíbené dlouhé pomalé (opravdu na pohodu), běhy nevedou k hubnutí, spíše naopak?

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Danin (běžecký) deníček

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví36
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice95
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou31

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků