logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

LEKCE Z JOGGINGU 73. PROBUĎTE TU PRAVOU HEMISFÉRU!

LEKCE Z JOGGINGU 73. PROBUĎTE TU PRAVOU HEMISFÉRU!

Když už si nazuju MARATONKY, chci běžet DALEKO.

  1. Anglické slovo FOREMAN (předák, mistr) naznačuje, že kdo chce být V ČELE, měl by být VE FORMĚ.
  2. První Beethovenův koncert pro klavír a orchestr si nejlépe vychutnám tak, že si nasadím sluchátka KOSS HQ1, nicméně do lesa vbíhám bez špuntů a s ušima maximálně soustředěnýma, abych naplno vnímal to skvěle sehrané hudební těleso, kterému říkám FOREST SYMPHONY ORCHESTRA.
  3. Pomalý a vytrvalý pohyb vpřed probouzí především naši PRAVOU HEMISFÉRU, zodpovědnou za KREATIVNÍ MYŠLENÍ. Pokud se totiž živíte hlavou (a je vůbec na světě nějaká práce, při které hlavu nepotřebujete?), je to pro vás hodně důležitá věc. Prakticky to znamená, že během třicet až šedesát minut trvajícího UVOLNĚNÉHO POHYBU můžete VYŘEŠIT (což někdy znamená prostě VYHÁZET) většinu problémů, které se ve vašem mozku během uplynulého období nahromadily.
  4. Po nějakém delším čase je to s běháním jako s dobrou partnerkou – vypěstovali jste si vzájemný respekt, už se nebojíte, že vám zahne s golfovou holí a především víte, kdy je nejlepší se hýbat a jak se bezpečně dostanete až na vrchol.
  5. Když se člověk projde televizními kanály, může nabýt dojmu, že minulý rok lidstvo vynalezlo elektrický sporák. Ale možná to nebude tak horké – zatímco na obrazovce předvádějí své umění špičkoví kuchaři, před obrazovkou vysedávají líní konzumenti a většina z nich nadále popíjí lahváče a pojídá chipsy v akci.
  6. Běhám mimo jiné proto, abych nebyl pořád v jednom kole, takže pokud jde o moji běžeckou trasu, v žádném případě nesmí připomínat atletický ovál, ani tvrdým povrchem, ani nudným tvarem, ani sterilní atmosférou.
  7. V přírodě najdete všechny druhy zvířat, malé i velké, objemné i štíhlé, rychlé i pomalé, staré i mladé – chrty i hrochy, vrabce i žirafy, levharty i leguány. Společné mají jedno – všichni jsou v pohybu a všichni mohou být zdraví a v dobré kondici bez ohledu na svoji rychlost, velikost, stáří nebo váhu. Stejně jako v přírodě by to mohlo být i ve společnosti. Tam taky najdete všechny druhy lidí – malé i velké, štíhlé i plnoštíhlé, pomalé i rychlé, žluté, bílé, černé i tetované. A pokud se všichni vykašlou na diety a začnou se hýbat, mohou být všichni takoví, jací jsou, a přitom zdraví a pozitivně naladění. Moderní diety fungují ve fyzické oblasti podobně jako středověké odpustky v oblasti spirituality, tedy vůbec. Dají vám na chvíli pocit, že jste pro sebe něco udělali, ale ve skutečnosti jste pro sebe neudělali vůbec nic, a neodpustili jste ani sobě, natož těm druhým. Jde o to PŘIPUSTIT, že všechno může být trochu jinak, než se o tom píše v magazínech pro ženy. A pak to začít postupně zkoušet DĚLAT JINAK.

JAK POSILOVAT OPRAVDU EFEKTIVNĚ

ENJOY MUSIC: Pink Floyd, Learning to Fly

Pavel Kosorin foto
  • přečteno: 4638/4439×

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (14 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice106
Více času na sebe14
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou35

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků