logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Kapha dieta. Kapha dietě se velmi podobá makrobiotika a výživa založená na konzumaci syrových potravin

Kapha dieta. Kapha dietě se velmi podobá makrobiotika a výživa založená na konzumaci syrových potravin

Kapha dieta obsahuje málo tuků, žádné cukry či sladidla a je bohatá na sacharidy. To pomáhá Kapha typům bránit se proti alergiím a zácpám, zejména na jaře, které je Kapha ročním obdobím. Kapha dietě se také podobá makrobiotika a stravování na základě syrových potravin. Všichni mohou pocítit pozitivní a pročišťující vliv takových diet, ale pouze Kaphám jejich strohost umožňuje nalézt rovnováhu.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Doporučená jídla pro Kapha typy
  2. Nedoporučovaná jídla

Mnoho takzvaných zdravých diet má pro určité lidi význam jen po určitou a v určitou dobu. Bez znalosti individua a zvláštností ročního období můžete jíst samé zdravé potraviny, a přesto nebudou vašemu tělu vyhovovat.

Kapha dieta se skládá z ostrých, hořkých a trpkých potravin, jež jsou lehké, suché a horké. To pomáhá Kaphám bojovat s letargií a tendencí k tloustnutí.

Doporučená jídla pro Kapha typy

Obecně:

  • Jezte lehká, suchá a teplá jídla, v nichž převládají kořeněné hořké a trpké chutě. Hořká a trpká pomáhá držet chuť k jídlu na uzdě.
  • Dejte přednost kořeněným jídlům bez másla, oleje, soli a cukru. Pro Kaphy je nejlepší indická nebo mexická kuchyně.
  • Dbejte na lehkost v množství i složení: menší porce, lehce stravitelná jídla.
  • Vždy dejte přednost teplému jídlu před studeným.
  • Pečení, grilování a pražení mají přednost před dušením, vařením a smažením.
  • Dobré jsou syrové potraviny: ovoce, zelenina a saláty.
Suroviny Upřesnění a doporučení
Obiloviny Ječmen, proso, pohanka, žito. Pšenice a rýže v malém množství.
Mléko Nízkotučné mléko. Před použitím je vždy převařte a pijte teplé. Pro snížení Kapha vlastností mléka můžete před vařením přidat špetku kurkumy či zázvoru. Plnotučné mléko je přípustné jen v malém množství.
Ovoce Lehčí druhy, jako jsou jablka, hrušky. Dobrá jsou také granátová jablka. Nic nelze namítat ani proti sušenému ovoci (meruňky, švestky, fíky, hrozinky).
Zelenina Většina zeleniny je dobrá, zejména ředkvičky, chřest, baklažán, zelená listová zelenina, červená řepa, brokolice, růžičková kapusta, špenát, hrách, brambory, kapusta, mrkev, květák, salát, celer.
Ořechy Omezte konzumaci všech ořechů. Pouze slunečnicová a tykvová semena jsou v pořádku.
Oleje Používejte jen v malém množství. Mandlové, kukuřičné a slunečnicové oleje jsou přijatelné.
Sladidla Přírodní med je jediné sladidlo, které nezvyšuje Kaphu.
Maso Světlé drůbeží maso je přijatelné, ale jen v malém množství.
Koření Pro Kaphu jsou dobrá všechna koření a přísady kromě soli. Pro podporu trávení je doporučován zázvor.

Nedoporučovaná jídla

Obecně:

  • Co nejvíce omezte těžká, mastná a studená jídla. Dobré nejsou ani sladké, kyselé a slané potraviny.
  • Pozor na příliš velké množství mléčných výrobků.
  • Nejezte žádná jídla smažená ponořením do rozpáleného tuku.
  • Důležité pravidlo: pozor na sladkosti.
Suroviny Upřesnění a doporučení
Obiloviny Pšenice, kukuřice jen v malém množství.
Mléko Omezte mléčné výrobky, zejména sýry, jogurty, máslo a šlehačku.
Ovoce Snižte spotřebu sladkého, těžkého a kyselého ovoce, jako jsou pomeranče, banány, ananas, fíky, datle, avokádo, melouny, hrušky. Přijatelnější jsou po tepelné úpravě.
Zelenina Omezte konzumaci rajčat a okurek.
Maso Nejezte tmavé maso, vepřové a produkty z mořských ryb.
Koření Nepoužívejte sůl.
Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (12 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká strava

všechny články Běžecká strava

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Pět možností jak v létě trénovat a připravit se na podzimní běžecké závody, když se vám zrovna nechce běhat : Hedviko, záleží na tom, jak do sebe šijete :), ale každopádně bych řekl, že hodina fitboxu vydá za…»
  • Pět možností jak v létě trénovat a připravit se na podzimní běžecké závody, když se vám zrovna nechce běhat : Dobrý den jak je na tom hodina fitboxu prosím ? děkuji »
  • Jak se vrátit do běžeckého tréninku po pauze trvající 4 – 6 týdnů : Míšo, lehká chůze by mohla pomoc, se sporty je to bída, ale mohlo by pomoci veslování na veslařském…»
  • Jak se vrátit do běžeckého tréninku po pauze trvající 4 – 6 týdnů : Zdravím, mám natržená svalová vlákna na bérci, nemůžu tedy pokračovat v tréninku na půlmaraton a…»
  • Vápník – proč nám chybí a co to s námi dělá : Dobre jste zpracovani systemem,mak ma napr.10krat vice vapniku nez kravske mleko,dale vsechny druhy…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků