logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Díky, tělo, mám tě ráda, a… děkuji ti za… však ty víš! Tak honem, oblékej se, jdeme běhat!

Díky, tělo, mám tě ráda, a… děkuji ti za… však ty víš! Tak honem, oblékej se, jdeme běhat!

Pro běžce (běžkyni) je asi nejhorší, když tělo nedělá to, co by mělo. Ale pro mě bylo to tělo, co nedělalo, co mělo, úplným začátkem mé běžecké éry!

Jsem holka, na kterou se v životě vždycky nějakým záhadným způsobem usmálo štěstí. Spolu s bezvadným životem a bezvadnou prací najednou dorazil i ten princ na koni, no a teď to akorát chtělo nějakou malou Zlatovlásku a žili by šťastně až do smrti. Jenže Zlatovláska nechtěla dorazit, a po dvou letech intenzívních lékařských pokusů, stovce hormonálních injekcí, milionu slz a párkrát zlomeném srdci jsem najednou začala to svoje tělo dost nenávidět – a na rozdíl od jiných lidí to bylo o tom „vnitřním” těle, ne o tom, co je vidět navenek.

Jak je možné, že to tělo, ten stroj, co má vlastně naprogramováno jen určité věci, nedělá to, co je pro všechny ostatní tak strašně jednoduché? Jak mě může moje tělo takhle zklamat a vůbec se mnou nespolupracovat?

A pak najednou zázrak, další lékařský pokus se povedl a rok poté dorazila i ta moje vysněná Zlatovláska!

Tak, tělo, oko za oko, zub za zub. Teď tě ztrestám a budeš poslouchat, tak jak chci já a ne ty. Tlačím kočárek, krok za krokem, z půl kilometru se stávají tři a po pár týdnech do toho i občas poskočím. Za tři měsíce pořád tlačím kočárek, ale už u toho občas i popoběhnu. Vidíš, tělo? Hezky makej, teď je to na mně, co budeš dělat! Konečně mám kontrolu! Ale počkej, teď jsem prošla okolo zrcadla, poprvé v životě mám svalnaté nohy a padají ze mě kalhoty. To jako, že to tělo mi je dokonce i vděčné? Že to možná není můj nepřítel, ale kamarád?

Typ kočárku měním na běhací, přidávám kilometry, rychlost a už nechodím. To je pro amatéry! Hlásím se na půlmaraton. Lážo plážo. Tělo, dokážeme ještě víc? Jako spolu? Jako tým?

Trénuju na Pražský maraton 2013. S kočárkem i Zlatovláskou, která na mě střídavě hází hračky, střídavě huláká, střídavě povzbuzuje a občas mi i sní moje energetické tyčinky.

Pražský maraton

Květen 2013. Pražský maraton. 3:58:33. Moje tělo nezklamalo. Ale není to možná tím, ze jsem nezklamala já moje tělo? Moje oficiální fotka z toho dne vypadá, že jsem totálně vyčerpaná. Skoro brečím. Ano, vyčerpáním, ale po (jen tak tak) čtyřech hodinách běhu a monologem s mým tělem, brečím, že mi někde na 30. kilometru došlo, ze moje tělo mě nikdy nezklamalo. Funguje, běhá, poctivě cvičí, trénuje a snaží se být můj kamarád. (Skoro) čtyři hodiny, během kterých se tomu tělu neustále omlouvám, jaká jsem byla koza. Nikdy mě nezklamalo, jen jako moje Zlatovláska prostě někdy k něčemu prostě potřebuje trochu pomoci.

Kromě běhu! To je pro mě a moje tělo časem, kdy jsme spolu jen my dva a snažíme se ze sebe oba vydat, co nejvíc můžeme! Již se nemůžu dočkat května 2015, další Pražský maraton a (doufám, že skoro) 4 hodiny, kdy mám se svým tělem další rande!

Díky, tělo, mám tě ráda, a… děkuji ti za… však ty víš! Tak honem, oblékej se, jdeme běhat!

Kristyna Hawkett foto
  • přečteno: 6663/6395×
Díky, tělo, mám tě ráda, a… děkuji ti za… však ty víš! Tak honem, oblékej se, jdeme běhat!

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (31 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Ženy v běhu

všechny články Ženy v běhu

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví39
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice106
Více času na sebe14
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou35

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků