logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Na co si šetříš tu sílu!?

Na co si šetříš tu sílu!?

„Přidej! Na co si šetříš tu sílu!?“, takhle na mě řval Michal pár set metrů před cílem loňského desetikilometrového nočního závodu. Přidala jsem, ale jen zlehka. Víc to nešlo. Vlastně jsem nevěděla jak. A proč taky! Sílu bych opravdu měla na víc. Proč vlastně běhám? Celých deset kilometrů se mi honí hlavou jeho nesnesitelná otázka. Neznám odpověď.

Na konci března 2015 stejnou otázku Michal opakuje na půlmaratonu v Praze. A to každý kilometr! S diktafonem. Nevím. A vlastně ani to vědět nepotřebuju! Tady měl být umístěn přesný přepis našich půlmaratonských dialogů. Nebude! Od 15. kilometru jsem byla sprostá jako dlaždič. A na otázku „proč běháš“ jsem Michala, kamaráda pro těžké chvíle, posílala na různá místa. Chci zůstat ve vašich očích dámou:-).

A mimochodem, běželo se mi nejlépe ze všech minulých závodů. Užila jsem si to mega až na patnáctý kilometr. Běželo se mi tak lehce, že to bylo podezřelé. Pak už jsem dřela a vůbec mě to nebavilo. Ale nakonec jsem si hrábla někam na konec sil. S vytrvalým pokřikem otrokáře Michala – neflákej se, přidej, na co si šetříš sílu!... a s vodopádem sprostých slov jako odpověď jsem nakonec dala osobák.

Až v hospodě přišla odpověď. Běhám hlavně proto, jak báječně mi je v cíli. A taky mě baví zkoumat, co všechno se se mnou při běhu děje. Hlavně ve chvílích, když už jsem úplně v háji.

Ale zrychlit bez drába mi nejde. Možná až moc dobře rozpoznám, co je důležité. A v běhu nejde o život ani o vítězství... Bylo by smutné, kdyby se mi smysl života smrskl jen na cílový čas. Ale když je něco v životě fakt důležité, dám ze sebe všechno... To umím:-).

A ještě něco jsem při běhu objevila: když už zrychlím, dám do toho maximum, otevře se mi nová kvalita v životě. Úplně nová energie a velké a trvající potěšení z ní. A už tuším, jak je to provázané s mým životem. A asi i se životem každého z nás. Někdy je potřeba se dokopat k tomu, do čeho se nám nechce. A radost, úspěch přijde vzápětí. Čekání na to, až se nám bude chtít, může trvat až do smrti.

Nedělám si žádné ambice psát jako zkušený běžec. Více běhat jsem začala teprve před čtyřmi lety. Koučování a rozvoji lidí se věnuji přes 20 let, tam už nějakou zkušenost mám. A z téhle perspektivy se dívám na i běhání. Skvělá paralela.

Iva Pondělíková foto
  • přečteno: 3519/3339×, 2 komentáře

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (17 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Radovan Zelenc | 8. 4. 2015 9.58 hod. | 193.87.75.xx
Staré myškienky sú často nadčasové Miloš.Tiež sa otom často presviedčam.

Miloš | 5. 4. 2015 11.07 hod. | 109.80.67.xx
K poznání, co je v životě důležité se lze dosíci různými cestami. Má padesátiletá zkušenost s všelikým hýbáním se a více než dvacetiletá zkušenost práce s lidmi, mě naučila být na věcí, být tvrdý (především na sebe), neústupný (když vím že mám pravdu) a empatický (když cítím, že v dané chvíli by nebyl bič na místě).

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Johnson & Johnson Women´s Challenge 2015

všechny články Johnson & Johnson Women´s Challenge 2015

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví36
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice95
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou31

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků