logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Dana Do formy – kolik kilogramů se mi podařilo odšpekovat za první měsíc?

Dana Do formy – kolik kilogramů se mi podařilo odšpekovat za první měsíc?

Chcete vědět, kolik kilogramů a centimetrů se mi podařilo odšpekovat za první měsíc mé osobní Challenge ve čtenářské soutěži s časopisem Muscle a Fitness? Co jsem zjistila o svém těle, o sobě? Čtěte!

V minulém článku jsem psala o tom, jak jsem se konečně rozhoupala k akci a přihlásila se do soutěže Do formy. Poté, co jsem to zveřejnila, se samozřejmě strhla lavina vašich reakcí – píšete mi, jak mi fandíte (mám radost a děkuju), že mi budete posílat hlasy (mám radost, děkuju, ale to bohužel nejde:-)), a že jsem pro vás inspirací (a z toho mám asi radost největší a děkuju všem, kteří to nejen napsali, ale začali na základě toho na sobě také pracovat). Hezké a pro mne překvapivé na tom je, že mi píšou jak ženy, tak muži. A ačkoli to samozřejmě dělám hlavně pro sebe (a vy byste měli taky!), je prima vědět, že jste na mé cestě se mnou.

Dana Do formy

Tak, to by na úvod stačilo, stejně jste zvědaví na výsledky a jako bych to slyšela: Hele, neokecávej to, děkovací řeč si schovej na Oscary a vyval už konečně, jak to (ne)jde! Přátele, něco jde lépe, něco hůř, ale JDE TO!!!

  1. To, co každého zajímá nejvíc, ale není to úplně směrodatné – kilogramy na váze. Dobrá, tak čísla: do soutěže jsem vstupovala s váhou 67,7 kg, po měsíci jsem vážila 63,5 kg, v okamžiku, kdy to píšu (o další týden později) už mám něco přes 62 kg. Takže poměřujeme-li úspěch snížením hmotnosti, tady jednoznačně ANO.
  2. Objemy v centimetrech. Měsíc po prvním měření mám i tady úspěch – v průměru se úbytek pohybuje kolem 3 – 4 cm, hlavně pas, boky, stehna. Ruce zůstávají na svém, a tam bych zrovna potřebovala shodit... Ale možná mi jen ten úbytek tuku nahradil zvětšený biceps...? (Fotka)
  3. Tuk vs svaly – bohužel jsem si oproti původnímu záměru nenechala udělat měření na InBody, takže můžeme odvozovat hodnoty „jen" z měření s kaliperem, a podle něj to vypadá, že jsem za první měsíc sundala asi 1 – 2%. Je to hodně nebo málo? Nevím, v každém případě je to pouhým okem viditelné, a tak to neřeším.
  4. Strava.
  5. Dana Do formy

    Tak to je také věc, která vás obecně hodně zajímá, dokonce odpovídám i na dotazy ohledně gramáže B, S, T (bílkovin, sacharidů, tuků), a proč si jídelníček neudělám sama, když jsem ten výživový poradce. Tak předně: jsem sice výživový poradce, ale radím lidem, jak jíst, aby byli zdraví, a to v dlouhodobém horizontu, nejlépe až do smrti:-). Teď mám před sebou krátkodobý a poměrně extrémní úkol – co největší transformaci postavy za 3 měsíce. Nechci tím říci, že to není zdravé, ale je to v každém případě něco trošku jiného. Rozhodně kvůli tomu nejdu v ničem do extrému, ale jakmile jsem se domluvila s trenérkou ohledně společných tréninků, musela jsem přijmout (i když se spoustou připomínek a neustálého boje) i její návrh „kulturistického" stravování. Koneckonců je to soutěž kulturistického časopisu, nesoutěžím v soutěži boubelek do plavek v Dietě nebo populárních ženských časopisech, že. A Jana (trenérka) na sobě vyzkoušela za svou dlouhou závodní kariéru snad všechno, včetně mého oblíbeného palea/primal, a vyhodnotila pro náš účel (a krátký čas) stravování s větším podílem sacharidů, než na který jsem zvyklá, jako optimální.

    Přátelé! Nikdy bych netušila, jak těžké pro mne bude spořádat denně alespoň požadovaných 100 – 150 gramů. Jo, kdybych směla sladké, to by to šlo snadno, ale já to můžu v podstatě hlavně v rýži a ve vločkách! Jestli vás zajímá, jak a co tedy teď jím, pověnuji se tomu podrobněji v příštím článku, pište do komentářů nebo do zpráv.

    Co se týče suplementace, v prvním měsíci přípravy jsem měla jen vanilkový vysokoprocentní protein bez cukru a sladidel od Reflexu a od stejné firmy sportovní multivitamín + multiminerál Nexgen Pro. Pro další 2 měsíce přidávám aminokyseliny a spalovač.

  6. Trénink. První měsíc jsem cvičila v posilovně s jednoručkami, velkou činkou i na strojích, měla jsem 3 tréninky týdně a cvičila jsem až s 80% maximální váhy v poměrně vysokém počtu opakování (12 – 15). Tréninky byly dělené, v úterý záda, ramena + břicho, čtvrtek nohy, zadek, tricepsy + břicho, sobota prsa, bicepsy a břicho. Poslední série každé procvičované skupiny svalů byla s vlastní vahou těla tzv. „do padnutí“. Takže např. po tréninku nohou výpady + žabáky po obvodu tělocvičny, po tricepsech tricepsové dipy na lavičce, po prsou kliky... Zpočátku jsem byla tak unavená z tréninků, že mi to takhle úplně stačilo, v posledních týdnech jsem už ve dnech, kdy jsem neměla trénink, zařazovala ranní kardio na lačno. Napřed spinningové kolo, pak stepper, vždy 30 minut. Víckrát než 2x týdně se mi to ale nepovedlo.
  7. Jestli mě to baví? A jak!!! Dostala jsem také dotaz, proč to vlastně dělám. No... Důvodů to určitě má víc, ale asi hlavní je, že jsem si ještě alespoň jednou přála zažít ten pocit transformace vlastního těla na vlastní kůži a dostat ho do té nejlepší možné formy, jakého je schopno. To, že můžete ovlivňovat jeho tvar, rozměry, poměry... Jste tvůrcem, každé vaše rozhodnutí se nějak projeví, jako byste byli malíři a vaše tělo bylo vaším plátnem, vaše stravovací návyky a fyzické aktivity jsou vašimi barvami a štětcem. Tělo je neuvěřitelně tvárné a bude na každý váš tah reagovat. Je to fascinující zkušenost a opravdu bych ji každému, úplně každému, přála zažít. A já když nemám deadline, nemám jasný daný termín, jsem poněkud vláčná. Prokrastinaci bych mohla vyučovat, dietku držet nemám proč, cvičit mi stačí taky jen tak trochu, vždyť je to takhle vlastně docela dobrý... A já chci vidět, jaké to bude, když ve všech oblastech prostě přidám. Když budu alespoň jednou opravdu rozhodnutá, zaměřená na cíl, soustředěná a pracovitá. God bless me.
  8. Fotky. Ano, fotíme. Mám vyfocené fotky před (brrr!!!), fotky po měsíci (trošku menší brrr!), fotím se v tělocvičně, v koupelně před zrcadlem... Potřebuju dokumentaci, a taky – proč si to nepřiznat – motivaci. A když dostane ta fotka v plavkách na facebooku přes 300 like, jo, jsem na sebe fakt děsně pyšná! Pak se druhý den nacpu něčím, co bych neměla, přeženu trénink, oteču a pýcha splaskne jak prasklej balónek!:-)

Co dál? Mám před sebou ještě dva měsíce práce. Trénink se radikálně změnil – opustily jsme s Janou posilovnu a pracujeme v tělocvičně převážně s vlastní vahou, v rychlejším tempu, formou kruháče. Bolí mě úplně celé tělo, mám zvýšenou spotřebu sprchových gelů a vůbec se mi to moooc líbí! Bližší report zase příště!

Dana Škorpilová foto
  • přečteno: 10979/9979×, 9 komentářů
Dana Do formy – kolik kilogramů se mi podařilo odšpekovat za první měsíc? Dana Do formy – kolik kilogramů se mi podařilo odšpekovat za první měsíc?

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (57 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Radka Neubertová | 10. 4. 2015 13.32 hod. | 78.45.158.xxx
Dano, super! držím palce ;o)

Jana Veselá | 7. 4. 2015 8.20 hod. | 193.32.56.xx
Dani jsi borkááááááááá:-) moc Ti fandím, jsi pro mě velký VZOR a nejen pro mě.... a i já už vím, že když se chce tak to JDE!!!!!

Sarka | 7. 4. 2015 7.12 hod. | 46.135.22.xx
Moc fandim...sama bojuju...tak vim,jake ti je

Martin | 6. 4. 2015 19.49 hod. | 188.120.222.xx
Už teď je to pěkné. Přeji sílu a trpělivost.

Martin | 6. 4. 2015 19.49 hod. | 188.120.222.xx
Už teď je to pěkné. Přeji sílu a trpělivost.

Lenka Tumova | 6. 4. 2015 18.18 hod. | 82.144.151.xxx
Tak do toho bych šla taky. :)

Lenka Tumova | 6. 4. 2015 18.17 hod. | 82.144.151.xxx
Tak do toho bych šla taky. :)

Martina | 6. 4. 2015 14.53 hod. | 213.192.26.xx
Paráda. Klobouk dolů!

Tereza – Ultragazela | 6. 4. 2015 11.35 hod. | 80.243.96.xx
Dani, supr clanek a jeste vic supr je, ze kdyz se chce, tak to jde a to v kazdem veku!!!Momentalne jsem take ve fazi vytvarovat si telo do podoby, o ktere sem jen snila. Fotodokumentace, jak rikas, je nejlepsi vec.Clovek pak vidi skutecne rozdili. Protoze kdyz se kazdy den sledujem, nevidime skutecne, jak krasne se telo zmenilo. Drzim palce!!!

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Do formy

Crosstraining

všechny články Crosstraining

kde se diskutuje

  • Přirozený běžecký styl. Bříško, pata, celá noha, odvalení, zakopnutí, let : Dobrý den, asi to sem moc nepatří, ale chtěla bych Vás poprosit o radu. Od mala nerada běhám…»
  • Deset tipů, jak si v zimě zadělat na top běžeckou formu na jaře a v létě : Jake byste mi prosim doporucili termopradlo na behani a podle ceho vybirat? Moc se mi libi toto…»
  • Doktoři mi řekli, že s velkým sportováním včetně běhu se mám rozloučit : Martine držím palce začínáš dobře jen tak dál !!! »
  • Poleťte si zaběhat na Madeiru! : Již letííííííííííííííííííííííííím »
  • Nikdy není pozdě začít běhat, stačí jen nazout staré kecky a vyběhnout : Napřed jsem si říkal proč se Neumann jmenuje Barbara. Když Paula je v Čechách Radcliffová .... …»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků