logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Když nemůžeš zpomalit, jsi šnek, ale neboj, brzo mu to nandáš

Když nemůžeš zpomalit, jsi šnek, ale neboj, brzo mu to nandáš

S probouzejícím se jarem nevylézají jen šneci, ale začínají buď opět, nebo úplně poprvé vybíhat ti, kdo přes zimu spali a zjistili, že všichni a všechno kolem nich běží nějak rychleji. Chtěli by ten ujíždějící vlak co nejrychleji chytit, ale nakonec jim zbude jen smutný pohled na poslední vagón, mizející v dáli a tak nějak nedobrý svíravý pocit v oblasti žaludku. A aby to nebylo málo, všimnou si, že je začíná předbíhat kolem se sunoucí šnek.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Když jsi celou zimu spal, probuď své tělo pomalým během
  2. Ve vytrvalosti je naše síla
  3. Chodím víc než běhám, zato když vyběhnu, nestačí mi ani ti, kdo běhají stále
  4. Nestyďte se chodit ani za běhu, chůze v běhu není žádná hanba
  5. Rychlost je pojem veskrze relativní
  6. Roční běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat

Když jsi celou zimu spal, probuď své tělo pomalým během

Problémem lidí, kteří zjistí, že jim ujíždí vlak, je, že nasadí k trháku, aby jej co nejrychleji chytili, a v důsledku toho jim ujedou vlaky všechny. V tomto ohledu se chováme stále jako zvíře ženoucí se za kořistí, bez toho, abychom využili jedinou výsadu, kterou jsme získali před ostatní zvěří – a to vytrvalost.

Ve vytrvalosti je naše síla

Ve vytrvalosti je síla člověka, a to doslova a do písmene, neboť rozvoj vytrvalosti rovná se zlepšování hospodaření lidského těla kyslíkem, a tím i hospodaření s energií, kterou máme pro život k dispozici v podobě uložených energetických zásob, ale i využívání energie, kterou do sebe futrujeme zvenčí.

Chodím víc než běhám, zato když vyběhnu, nestačí mi ani ti, kdo běhají stále

Mnohým se to může zdát, a také se často zdá, nespravedlivé, že oni neustále dřou a někdo jiný v podstatě nic nedělá a dosahuje daleko lepších výsledků. Zrovna včera ke mně přiletěla poznámka: „Zdá se mi, že víc chodíš než běháš!“. Byl to správný postřeh, opravdu chodím víc než běhám, a měl jsem to tak vždycky. To vždy bylo, je, a věřím, že i v budoucnosti bude, základem mé vytrvalosti – vpravdě ultravytrvalosti.

Nestyďte se chodit ani za běhu, chůze v běhu není žádná hanba

Celý svět dnes obdivuje, co dokáží Tarahumarové, co v minulosti dokázali běžečtí poslové nosící zprávy v dobách, kdy neexistovaly dopravní či telekomunikační prostředky a kam se nedostal člověk na koni či na oslu. Nenechte se mýlit v tom, že tito mýtičtí poslové celou dobu jen běželi, spíš to byl většinou indiánský běh, tedy střídání běhu a chůze, kterýmžto způsobem byli právě schopni překonávat nepředstavitelně velké vzdálenosti a navíc velmi rychle, bereme-li v potaz, že se pořád pohybovali po svých.

Rychlost je pojem veskrze relativní

Rychlost je pojem veskrze relativní, zvláště když budeme mezi sebou porovnávat jednotlivé běžecké vzdálenosti. Pro sprintéra je pomalý mílař, pro mílaře vytrvalec, pro vytrvalce ultramaratonec, přičemž kdyby měli startovat v disciplínách těch, na nichž se připravují z jejich pohledu „šneci“, tak by brzy splakali nad výsledkem svého snažení. Proto si nedělejte hlavu z toho, když vás kdokoli při vašem běhu předbíhá, budete-li totiž vytrvalí a nenecháte se vyprovokovat ke srovnávání se s kýmkoliv, brzo budete běhat mnohem rychleji než kdejaký rádoby vtipkující posměváček, který si jen honí brka, aby si dodal na důležitosti.

Roční běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat

A vězte, že předbíhá-li vás nyní na jaře šnek, tak na podzim už ho budete, pokud ve svém pomalém běhu vytrváte, nechávat daleko za sebou a to i tehdy, pokud nyní „jen“ chodíte, třeba podle Ročního běžeckého tréninkového plánu Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (15 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Memovy rozmluvy o životě

Začínáme s během

všechny články Začínáme s během

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Pět možností jak v létě trénovat a připravit se na podzimní běžecké závody, když se vám zrovna nechce běhat : Hedviko, záleží na tom, jak do sebe šijete :), ale každopádně bych řekl, že hodina fitboxu vydá za…»
  • Pět možností jak v létě trénovat a připravit se na podzimní běžecké závody, když se vám zrovna nechce běhat : Dobrý den jak je na tom hodina fitboxu prosím ? děkuji »
  • Jak se vrátit do běžeckého tréninku po pauze trvající 4 – 6 týdnů : Míšo, lehká chůze by mohla pomoc, se sporty je to bída, ale mohlo by pomoci veslování na veslařském…»
  • Jak se vrátit do běžeckého tréninku po pauze trvající 4 – 6 týdnů : Zdravím, mám natržená svalová vlákna na bérci, nemůžu tedy pokračovat v tréninku na půlmaraton a…»
  • Vápník – proč nám chybí a co to s námi dělá : Dobre jste zpracovani systemem,mak ma napr.10krat vice vapniku nez kravske mleko,dale vsechny druhy…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků