logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Ultra a dál. Úsměv je nakažlivý

Ultra a dál. Úsměv je nakažlivý

„I pokud právě ‚trpím‘ na trati, ale vidím všechny ty lidi kolem, vždycky se mi chce usmát – a to mě nabíjí pozitivní energií." – Hal Koerner

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Ultra a dál – Jak se připravit na běhy od 50 km po 100 mil
  2. Nejšťastnější běžec světa
  3. Ultra a dál

I v případě, že se o ultramaraton nezajímáte vůbec nebo jen krátkou dobu, nejspíš vám bude jméno Hal Koerner povědomé. Hal (23.1.1976) je nejen přední americký ultramaratonec, ale je zároveň i majitelem specializovaného běžeckého obchodu Rogue Valley Runners. Žije a trénuje v horském městečku Ashland v jižním Oregonu ležícím nedaleko hranic s Kalifornií. Mezi jeho nejslavnější vítězství patří například dvojnásobný triumf na Western States 100 (2007 a 2009) nebo vítězství z roku 2012 na slavném Hardrock 100. Hal byl za posledních 10 let 9× vyhlášen jedním z deseti největších ultramaratonců v Severní Americe. Je také jednou z hlavních postav celovečerního dokumentárního filmu „Unbreakable: Western States 100“.

Ultra a dál – Jak se připravit na běhy od 50 km po 100 mil

Tato příručka (jak knihu Hal sám nazývá) je výborná nejen pro začátečníky, ale i zkušené běžce. Je koncipována i tak, abyste ji mohli rychle prolistovat a vyčíst z ní to, co zrovna potřebujete, anebo ji přečíst celou od začátku do konce. Pokud zvolíte (stejně jako já) druhou variantu, seznámíte se snad se všemi úskalími a nástrahami, které můžete na trase potkat. Zároveň Hal nabídne i řešení, jak jim předejít nebo se alespoň co nejlépe připravit na jejich překonání v průběhu běhu. Nevynechá snad jediný detail, zmíní se jak o stravě, vybavení nebo tréninku, tak i o tom, jak se třeba co možná nejohleduplněji chovat k okolní přírodě nebo jak má vypadat správná mentální příprava. V knize samozřejmě najdete i podrobné tréninkové plány pro přípravu na závody o délce od 50 km po 100 mil.

Hal často uvádí nejen svůj „recept" na probírané téma, ale i řešení a postupy jiných běžců, se kterými ne vždy souhlasí nebo se shoduje. Zdůrazňuje, že neexistuje universální řešení, že každý jsme jiný a že nejlépe je se k výsledku dobrat občasným experimentováním – ovšem ne během závodu, tam je třeba na vše zapomenout a dělat vše tak, jak jsme z tréninku zvyklí.

Nejšťastnější běžec světa

Časopis Outside ho v roce 2014 vyhlásil „nejšťastnějším běžcem světa" (když jsem se to dozvěděl, napadlo mě, že skutečně snad na všech fotkách je Hal rozesmátý od ucha k uchu, a že i ve filmu „Unbreakable: Western States 100" se na všechny usmívá včetně okamžiku svého odstoupení na 80. míli…). Na jejich stránkách uvedl mimo jiné i jednu zajímavou myšlenku: Tradiční nebo minimalistická obuv, Hooka one – je tu místo pro všechny. Mnohem důležitější je běhat v terénu místo po silnici. To pro vás, vaši kondici a výdrž udělá víc, než se starat o to, jak moc nebo málo odpružení máte. Možná odpověď na věčné spory a oblíbené téma diskutujících.

Nejšťastnější běžec světaNejšťastnější běžec světaNejšťastnější běžec světaNejšťastnější běžec světaNejšťastnější běžec světaNejšťastnější běžec světaNejšťastnější běžec světa

Ultra a dál

Hal Koerner
spoluautor Adam W. Chase, předmluva Scott Jurek
Počet stran: 200
Vydavatel: Mladá fronta
Rok vydání: 2015

Petr Slezák foto
  • přečteno: 6124/5831×
Ultra a dál. Úsměv je nakažlivý Ultra a dál. Úsměv je nakažlivý Ultra a dál. Úsměv je nakažlivý Ultra a dál. Úsměv je nakažlivý Ultra a dál. Úsměv je nakažlivý Ultra a dál. Úsměv je nakažlivý Ultra a dál. Úsměv je nakažlivý

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (13 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví37
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice96
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků