logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Ultra a dál. Úsměv je nakažlivý

Ultra a dál. Úsměv je nakažlivý

„I pokud právě ‚trpím‘ na trati, ale vidím všechny ty lidi kolem, vždycky se mi chce usmát – a to mě nabíjí pozitivní energií." – Hal Koerner

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Ultra a dál – Jak se připravit na běhy od 50 km po 100 mil
  2. Nejšťastnější běžec světa
  3. Ultra a dál

I v případě, že se o ultramaraton nezajímáte vůbec nebo jen krátkou dobu, nejspíš vám bude jméno Hal Koerner povědomé. Hal (23.1.1976) je nejen přední americký ultramaratonec, ale je zároveň i majitelem specializovaného běžeckého obchodu Rogue Valley Runners. Žije a trénuje v horském městečku Ashland v jižním Oregonu ležícím nedaleko hranic s Kalifornií. Mezi jeho nejslavnější vítězství patří například dvojnásobný triumf na Western States 100 (2007 a 2009) nebo vítězství z roku 2012 na slavném Hardrock 100. Hal byl za posledních 10 let 9× vyhlášen jedním z deseti největších ultramaratonců v Severní Americe. Je také jednou z hlavních postav celovečerního dokumentárního filmu „Unbreakable: Western States 100“.

Ultra a dál – Jak se připravit na běhy od 50 km po 100 mil

Tato příručka (jak knihu Hal sám nazývá) je výborná nejen pro začátečníky, ale i zkušené běžce. Je koncipována i tak, abyste ji mohli rychle prolistovat a vyčíst z ní to, co zrovna potřebujete, anebo ji přečíst celou od začátku do konce. Pokud zvolíte (stejně jako já) druhou variantu, seznámíte se snad se všemi úskalími a nástrahami, které můžete na trase potkat. Zároveň Hal nabídne i řešení, jak jim předejít nebo se alespoň co nejlépe připravit na jejich překonání v průběhu běhu. Nevynechá snad jediný detail, zmíní se jak o stravě, vybavení nebo tréninku, tak i o tom, jak se třeba co možná nejohleduplněji chovat k okolní přírodě nebo jak má vypadat správná mentální příprava. V knize samozřejmě najdete i podrobné tréninkové plány pro přípravu na závody o délce od 50 km po 100 mil.

Hal často uvádí nejen svůj „recept" na probírané téma, ale i řešení a postupy jiných běžců, se kterými ne vždy souhlasí nebo se shoduje. Zdůrazňuje, že neexistuje universální řešení, že každý jsme jiný a že nejlépe je se k výsledku dobrat občasným experimentováním – ovšem ne během závodu, tam je třeba na vše zapomenout a dělat vše tak, jak jsme z tréninku zvyklí.

Nejšťastnější běžec světa

Časopis Outside ho v roce 2014 vyhlásil „nejšťastnějším běžcem světa" (když jsem se to dozvěděl, napadlo mě, že skutečně snad na všech fotkách je Hal rozesmátý od ucha k uchu, a že i ve filmu „Unbreakable: Western States 100" se na všechny usmívá včetně okamžiku svého odstoupení na 80. míli…). Na jejich stránkách uvedl mimo jiné i jednu zajímavou myšlenku: Tradiční nebo minimalistická obuv, Hooka one – je tu místo pro všechny. Mnohem důležitější je běhat v terénu místo po silnici. To pro vás, vaši kondici a výdrž udělá víc, než se starat o to, jak moc nebo málo odpružení máte. Možná odpověď na věčné spory a oblíbené téma diskutujících.

Nejšťastnější běžec světaNejšťastnější běžec světaNejšťastnější běžec světaNejšťastnější běžec světaNejšťastnější běžec světaNejšťastnější běžec světaNejšťastnější běžec světa

Ultra a dál

Hal Koerner
spoluautor Adam W. Chase, předmluva Scott Jurek
Počet stran: 200
Vydavatel: Mladá fronta
Rok vydání: 2015

Petr Slezák foto
  • přečteno: 9933/9585×
Ultra a dál. Úsměv je nakažlivý Ultra a dál. Úsměv je nakažlivý Ultra a dál. Úsměv je nakažlivý Ultra a dál. Úsměv je nakažlivý Ultra a dál. Úsměv je nakažlivý Ultra a dál. Úsměv je nakažlivý Ultra a dál. Úsměv je nakažlivý

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (14 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Knížka, která mě zaujala

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Běžecká obuv vhodná pro začínající běžce a běžkyně : Ahoj, u bot se často uvádí "drop " , že to je rozdíl podrážky pata špička vím, ale jaký…»
  • Jak je to tedy s tím hladem, aneb Intermittent Fasting. Osmý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : Dobry vecer, dnes jedu druhy den 16/8, ale mam problem snist 3x velke porce. Nehladovim. Dnes jsem…»
  • Přetrénovanost je jako zranění. Léčba vyžaduje trpělivost : Dobrý den, asi se budu ptát blbě, ale co znamená "nohy jako z tvarohu"? Slyším to poprvé…»
  • Dýchání při běhu. Proč je lepší a účinnější dýchání (nadechování) nosem : S dýchaním nosom mám pozitívne skúsenosti.Dokonca intervalový tréning v zime sa lepšie znáša. »
  • Škorpilova škola běhu – radí, jak se dostat z lehu : Skvělá kniha – rozběhala mne. Než jsem si jí přečetl, vůbec jsem netušil, že začnu běhat... »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků