logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Regenerace po sportu: načerpejte novou energii díky arnice

Regenerace po sportu: načerpejte novou energii díky arnice

Regenerace organismu po sportování je pro zdraví stejně důležitá jako sám pravidelný pohyb. Díky správné péči o namáhané svalstvo se vaše tělo lehce vyrovná s únavou a znovu načerpá potřebné síly.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Povzbudivé osvěžení
  2. Zklidňující masáž
  3. 4 tipy pro regeneraci po sportu

Ačkoliv je pravidelný pohyb zdraví prospěšný, představuje pro organismus určitou zátěž, a proto je důkladná regenerace po sportovním výkonu zcela zásadní. Vhodná péče pomáhá obnovit rovnováhu svalové tkáně a kompenzovat celkovou únavu organismu. Zaměřuje se na osvěžení, prohřátí a uvolnění svalů celého těla.

Povzbudivé osvěžení

Regeneraci dobře nastartujete povzbuzující očistou. Arnikový sprchový gel se skvěle hodí k osvěžení v kombinaci s intenzivní horkou i studenou sprchou. Lehký gel jemně čistí a jeho svěží a stimulující vůně vám pomůže překonat únavu. Zároveň nevysušuje pokožku a skládá se z výhradně přírodních ingrediencí.

Zklidňující masáž

Do regenerační péče rozhodně patří masáže, které uvolňují a prohřívají svalstvo. Účinek masáže můžete podpořit masážním olejem s arnikou, který se hodí ke sportovní i relaxační masáži. Pomáhá prohřát pokožku i svaly a účinně tak odstraňuje svalové napětí a ztuhlost. Lze jej také přidat do hřejivé koupele.

TIP: Masážní olej s arnikou můžete využít i pro přípravnou masáž před tréninkem. Prokrvením a prohřátím svalů předejdete vzniku nepříjemných křečí.

Skvělou regenerací po sportovní zátěži je také pobyt v sauně. Horko sauny pomáhá snižovat svalové napětí a prospívá kloubům. Saunování má pozitivní účinky i na psychickou pohodu, čímž přispívá k celkovému uvolnění a relaxaci.

Zprávu o tom, jak mohou běžci respektive ultraběžci prospět výrobky Veleda podal po jednom ze svých oběhů Islandu i René Kujan.

arnica sprchový gel

4 tipy pro regeneraci po sportu

  • Regenerační péči vždy přizpůsobte náročnosti sportovní aktivity a vašim individuálním potřebám.
  • Pohyb vždy doplňujte o protažení, které podporuje následnou relaxaci a regeneraci svalů.
  • I po skončení sportovních aktivit myslete na dostatečný příjem tekutin.
  • Dopřejte si pobyt v sauně a uvolňující masáž.

Regenerační kúra by měla následovat jak po lehkém protažení, tak i po profesionálním sportovním tréninku. Vaše tělo se vám za péči odmění, a zdravý a odpočatý organismus vám dovolí užívat si sportu opravdu naplno.

bezeckaskola. cz foto
  • přečteno: 6976/6791×
Regenerace po sportu: načerpejte novou energii díky arnice

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (9 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká poradna

všechny články Běžecká poradna

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Desetiměsíční trénink pomohl Milanovi splnit si sen, kvalifikovat se na Spartathlon : Zdravím, váš článek mne zaujal a moc se mi líbí. Jen nerozumím těm procentům. Jedná se o rychlost?…»
  • Chi Running – revoluční přístup k běhání bez námahy a zranění : Chirunning je perfektná a zároveň veľmi praktická kniha. Tipy na strečing, výživu, techniku aj…»
  • Tuky, zdroj běžecké energie na zimu. Máte obavu ze zimy a chladu? Namažte se : Miloši, svatá pravda. Souhlas ve všem! »
  • Největší bludy a omyly o běhu a jak to vlastně je doopravdy : Dobrý deň. Ja už som počúval aj argument,že slušní ľudia nešportujú,že som nenormálny,nikto nebehá.…»
  • Jak trénovat, aby se člověk zlepšoval a to bez ohledu na věk : Má smysl běhat, když mám těžkou fyzickou práci a někdy po ní padám únavou. Pokud jdu pak běhat, tak…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků