logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Regenerace po sportu: načerpejte novou energii díky arnice

Regenerace po sportu: načerpejte novou energii díky arnice

Regenerace organismu po sportování je pro zdraví stejně důležitá jako sám pravidelný pohyb. Díky správné péči o namáhané svalstvo se vaše tělo lehce vyrovná s únavou a znovu načerpá potřebné síly.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Povzbudivé osvěžení
  2. Zklidňující masáž
  3. 4 tipy pro regeneraci po sportu

Ačkoliv je pravidelný pohyb zdraví prospěšný, představuje pro organismus určitou zátěž, a proto je důkladná regenerace po sportovním výkonu zcela zásadní. Vhodná péče pomáhá obnovit rovnováhu svalové tkáně a kompenzovat celkovou únavu organismu. Zaměřuje se na osvěžení, prohřátí a uvolnění svalů celého těla.

Povzbudivé osvěžení

Regeneraci dobře nastartujete povzbuzující očistou. Arnikový sprchový gel se skvěle hodí k osvěžení v kombinaci s intenzivní horkou i studenou sprchou. Lehký gel jemně čistí a jeho svěží a stimulující vůně vám pomůže překonat únavu. Zároveň nevysušuje pokožku a skládá se z výhradně přírodních ingrediencí.

Zklidňující masáž

Do regenerační péče rozhodně patří masáže, které uvolňují a prohřívají svalstvo. Účinek masáže můžete podpořit masážním olejem s arnikou, který se hodí ke sportovní i relaxační masáži. Pomáhá prohřát pokožku i svaly a účinně tak odstraňuje svalové napětí a ztuhlost. Lze jej také přidat do hřejivé koupele.

TIP: Masážní olej s arnikou můžete využít i pro přípravnou masáž před tréninkem. Prokrvením a prohřátím svalů předejdete vzniku nepříjemných křečí.

Skvělou regenerací po sportovní zátěži je také pobyt v sauně. Horko sauny pomáhá snižovat svalové napětí a prospívá kloubům. Saunování má pozitivní účinky i na psychickou pohodu, čímž přispívá k celkovému uvolnění a relaxaci.

Zprávu o tom, jak mohou běžci respektive ultraběžci prospět výrobky Veleda podal po jednom ze svých oběhů Islandu i René Kujan.

arnica sprchový gel

4 tipy pro regeneraci po sportu

  • Regenerační péči vždy přizpůsobte náročnosti sportovní aktivity a vašim individuálním potřebám.
  • Pohyb vždy doplňujte o protažení, které podporuje následnou relaxaci a regeneraci svalů.
  • I po skončení sportovních aktivit myslete na dostatečný příjem tekutin.
  • Dopřejte si pobyt v sauně a uvolňující masáž.

Regenerační kúra by měla následovat jak po lehkém protažení, tak i po profesionálním sportovním tréninku. Vaše tělo se vám za péči odmění, a zdravý a odpočatý organismus vám dovolí užívat si sportu opravdu naplno.

bezeckaskola. cz foto
  • přečteno: 8034/7848×
Regenerace po sportu: načerpejte novou energii díky arnice

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (9 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká poradna

všechny články Běžecká poradna

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Roční běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat : Dobrý den, rád bych se zeptal, jakou rychlostí má běhat 11 letá holka CH a RCH? Používáme CH (2…»
  • Běhání v terénu a v kopcích je přírodním učitelem Přirozeného běhu : V terénu se hezky běhá v Jeseníkách, tam je to never ending story. Zároveň běh v terénu v kopcích…»
  • Maratonská aneb jak jsem se proToiToikoval svým prvním oficiálním maratonem : Pepo Ty jsi jednička!!!!!!! »
  • Roční běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat : Ahoj Miloši, Dnes som si bol zabehať, urobil som si Cooper, môžem poslať výsledky. Je nutný aj…»
  • Roční běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat : Petře, spíše bych to hodnotil takto: CH – 2, RCH 3-4, PB 3, RB 3-4 »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků