logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Regenerace po sportu: načerpejte novou energii díky arnice

Regenerace po sportu: načerpejte novou energii díky arnice

Regenerace organismu po sportování je pro zdraví stejně důležitá jako sám pravidelný pohyb. Díky správné péči o namáhané svalstvo se vaše tělo lehce vyrovná s únavou a znovu načerpá potřebné síly.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Povzbudivé osvěžení
  2. Zklidňující masáž
  3. 4 tipy pro regeneraci po sportu

Ačkoliv je pravidelný pohyb zdraví prospěšný, představuje pro organismus určitou zátěž, a proto je důkladná regenerace po sportovním výkonu zcela zásadní. Vhodná péče pomáhá obnovit rovnováhu svalové tkáně a kompenzovat celkovou únavu organismu. Zaměřuje se na osvěžení, prohřátí a uvolnění svalů celého těla.

Povzbudivé osvěžení

Regeneraci dobře nastartujete povzbuzující očistou. Arnikový sprchový gel se skvěle hodí k osvěžení v kombinaci s intenzivní horkou i studenou sprchou. Lehký gel jemně čistí a jeho svěží a stimulující vůně vám pomůže překonat únavu. Zároveň nevysušuje pokožku a skládá se z výhradně přírodních ingrediencí.

Zklidňující masáž

Do regenerační péče rozhodně patří masáže, které uvolňují a prohřívají svalstvo. Účinek masáže můžete podpořit masážním olejem s arnikou, který se hodí ke sportovní i relaxační masáži. Pomáhá prohřát pokožku i svaly a účinně tak odstraňuje svalové napětí a ztuhlost. Lze jej také přidat do hřejivé koupele.

TIP: Masážní olej s arnikou můžete využít i pro přípravnou masáž před tréninkem. Prokrvením a prohřátím svalů předejdete vzniku nepříjemných křečí.

Skvělou regenerací po sportovní zátěži je také pobyt v sauně. Horko sauny pomáhá snižovat svalové napětí a prospívá kloubům. Saunování má pozitivní účinky i na psychickou pohodu, čímž přispívá k celkovému uvolnění a relaxaci.

Zprávu o tom, jak mohou běžci respektive ultraběžci prospět výrobky Veleda podal po jednom ze svých oběhů Islandu i René Kujan.

arnica sprchový gel

4 tipy pro regeneraci po sportu

  • Regenerační péči vždy přizpůsobte náročnosti sportovní aktivity a vašim individuálním potřebám.
  • Pohyb vždy doplňujte o protažení, které podporuje následnou relaxaci a regeneraci svalů.
  • I po skončení sportovních aktivit myslete na dostatečný příjem tekutin.
  • Dopřejte si pobyt v sauně a uvolňující masáž.

Regenerační kúra by měla následovat jak po lehkém protažení, tak i po profesionálním sportovním tréninku. Vaše tělo se vám za péči odmění, a zdravý a odpočatý organismus vám dovolí užívat si sportu opravdu naplno.

bezeckaskola. cz foto
  • přečteno: 3724/3578×
Regenerace po sportu: načerpejte novou energii díky arnice

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (9 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice100
Více času na sebe13
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků