logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Učebnice pro běžce s velkými i malými cíli

Učebnice pro běžce s velkými i malými cíli

Málo kdy se vám do ruky dostane tak obsáhlá kniha o běhání a o všem, co s touto lidskou aktivitou souvisí. Autor Miloš Škorpil je asi největším a nejznámějším propagátorem běhu mezi širokou veřejností v našich končinách. Do knihy zkoncentroval své zkušenosti za mnoho desítek let běhání.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Magická šestka
  2. Jak na to?
  3. Rady nejzkušenějších
  4. Co zranění?
  5. Hlavně radost!

Do lavic a nerušit! Škorpilova škola běhu právě začíná.

Autora Školy běhu zná bezpochyby každý, kdo kdy k běhání přičichl. A téměř jistě se s ním měl možnost potkat při běhání také osobně. Nejenom na nejrůznějších závodech pro veřejnost, ale třeba i při jeho třech úspěšných pokusech o oběhnutí republiky, běhu z Prahy do Vídně či z Drážďan do Prahy, z Hodonína do Aše nebo z Prahy na Sněžku. A tak bychom mohli pokračovat. Jeho výkony byly několikrát zapsány i do České knihy rekordů.

Magická šestka

Kromě pravidelných publikací v nejrůznějších tištěných či internetových běžeckých médiích již dříve napsal pět knih o běhání. Škola běhu je tak jeho šestou knihou a možná má tato číslovka i nějaký vztah k autorovu věku. Ten již oslavil šest křížků na svých bedrech, a tak lze opravdu očekávat, že jeho zkušenosti budou obsáhlé, hluboké a se širokým záběrem. V knize Škorpilova škola běhu najdete asi úplně všechno, co budete potřebovat o běhání vědět, ať jste se pro běh jako svůj nový životní styl právě rozhodli, či zda se mu už pár let na nějaké úrovni věnujete.

Jak na to?

Miloš Škorpil nás postupně provede zákoutími běžeckého oblékání a obouvání, správným běžeckým stylem, rozcvičením, přípravou a samotným tréninkem. Trénink zabírá jednu z větších částí učebnice a dozvíte vše, co budete potřebovat k vytvoření správného tréninkového plánu, zvolení správné rychlosti a samozřejmě množství tipů, jak se co nejefektivněji zdokonalovat ve vašem běžeckém úsilí.

Pochopitelně a srozumitelně jsou rozebrány přínosy a háčky dlouhých běhů, běhů tempových i běhů intenzivních, silových. Autor nezapomíná ani na trénink dynamické síly a dle jeho návodu dokážete určit správnou intenzitu svého tréninku.

Rady nejzkušenějších

Nemalá část informací se točí také kolem správné regenerace a výživy sportovce. Dozvíte se nejen, co a kolik jíst, ale také kdy. Strava sportovce může mít velký vliv nejen na samotný výkon, ale i na dobu regenerace či oddálení únavy. To si autor po dlouhá léta ověřoval na vlastní kůži a neopomněl se o své zkušenosti podělit rovněž se svými čtenáři.

Co zranění?

Publikace se nevyhýbá ani stinnějším stránkám oblíbeného sportu. Podrobně se zabývá také příčinami běžeckých zranění a faktory, které je ovlivňují. Nejčastějším zraněním je vždy věnována samostatná kapitola. I tato chmurnější část knihy je však uzavřena optimisticky, když se v dalších kapitolách dozvíte, jak přečkat období zranění a jak se po něm vrátit ke svému tréninku. Regenerační cvičení z knihy vám v případě něčeho takového rychle dopomohou ke znovunabytí rovnováhy.

Hlavně radost!

Jak se připravit na závod je další logickou částí knihy. A ještě než se pohroužíte pouze do čísel a tabulek tréninkových metod a plánů, jež publikaci uzavírají, dočtete se něco o tom, jak způsobit, aby vám běh přinášel radost neustále, v každém věku a každé kondici. A o to by nám mělo jít především.

Napsáno pro Běhání.Sport.cz a vychází se svolením autora

René Kujan foto
  • přečteno: 3872/3699×

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (6 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Knížka, která mě zaujala

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví37
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice96
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků