logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Učebnice pro běžce s velkými i malými cíli

Učebnice pro běžce s velkými i malými cíli

Málo kdy se vám do ruky dostane tak obsáhlá kniha o běhání a o všem, co s touto lidskou aktivitou souvisí. Autor Miloš Škorpil je asi největším a nejznámějším propagátorem běhu mezi širokou veřejností v našich končinách. Do knihy zkoncentroval své zkušenosti za mnoho desítek let běhání.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Magická šestka
  2. Jak na to?
  3. Rady nejzkušenějších
  4. Co zranění?
  5. Hlavně radost!

Do lavic a nerušit! Škorpilova škola běhu právě začíná.

Autora Školy běhu zná bezpochyby každý, kdo kdy k běhání přičichl. A téměř jistě se s ním měl možnost potkat při běhání také osobně. Nejenom na nejrůznějších závodech pro veřejnost, ale třeba i při jeho třech úspěšných pokusech o oběhnutí republiky, běhu z Prahy do Vídně či z Drážďan do Prahy, z Hodonína do Aše nebo z Prahy na Sněžku. A tak bychom mohli pokračovat. Jeho výkony byly několikrát zapsány i do České knihy rekordů.

Magická šestka

Kromě pravidelných publikací v nejrůznějších tištěných či internetových běžeckých médiích již dříve napsal pět knih o běhání. Škola běhu je tak jeho šestou knihou a možná má tato číslovka i nějaký vztah k autorovu věku. Ten již oslavil šest křížků na svých bedrech, a tak lze opravdu očekávat, že jeho zkušenosti budou obsáhlé, hluboké a se širokým záběrem. V knize Škorpilova škola běhu najdete asi úplně všechno, co budete potřebovat o běhání vědět, ať jste se pro běh jako svůj nový životní styl právě rozhodli, či zda se mu už pár let na nějaké úrovni věnujete.

Jak na to?

Miloš Škorpil nás postupně provede zákoutími běžeckého oblékání a obouvání, správným běžeckým stylem, rozcvičením, přípravou a samotným tréninkem. Trénink zabírá jednu z větších částí učebnice a dozvíte vše, co budete potřebovat k vytvoření správného tréninkového plánu, zvolení správné rychlosti a samozřejmě množství tipů, jak se co nejefektivněji zdokonalovat ve vašem běžeckém úsilí.

Pochopitelně a srozumitelně jsou rozebrány přínosy a háčky dlouhých běhů, běhů tempových i běhů intenzivních, silových. Autor nezapomíná ani na trénink dynamické síly a dle jeho návodu dokážete určit správnou intenzitu svého tréninku.

Rady nejzkušenějších

Nemalá část informací se točí také kolem správné regenerace a výživy sportovce. Dozvíte se nejen, co a kolik jíst, ale také kdy. Strava sportovce může mít velký vliv nejen na samotný výkon, ale i na dobu regenerace či oddálení únavy. To si autor po dlouhá léta ověřoval na vlastní kůži a neopomněl se o své zkušenosti podělit rovněž se svými čtenáři.

Co zranění?

Publikace se nevyhýbá ani stinnějším stránkám oblíbeného sportu. Podrobně se zabývá také příčinami běžeckých zranění a faktory, které je ovlivňují. Nejčastějším zraněním je vždy věnována samostatná kapitola. I tato chmurnější část knihy je však uzavřena optimisticky, když se v dalších kapitolách dozvíte, jak přečkat období zranění a jak se po něm vrátit ke svému tréninku. Regenerační cvičení z knihy vám v případě něčeho takového rychle dopomohou ke znovunabytí rovnováhy.

Hlavně radost!

Jak se připravit na závod je další logickou částí knihy. A ještě než se pohroužíte pouze do čísel a tabulek tréninkových metod a plánů, jež publikaci uzavírají, dočtete se něco o tom, jak způsobit, aby vám běh přinášel radost neustále, v každém věku a každé kondici. A o to by nám mělo jít především.

Napsáno pro Běhání.Sport.cz a vychází se svolením autora

René Kujan foto
  • přečteno: 5938/5718×

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (6 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Jak se vrátit do běžeckého tréninku po pauze trvající 4 – 6 týdnů : zdravím poslední dobou mám skoro po každém běhu problém s koleny,prostě mě začnou bolet.nevíte co s…»
  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : Doporučuji při potížích klid a počkat. Běhala jsem dlouho přes bolesti a nedopřála při občasném…»
  • 7 tipů pro běhání na pásu : vopruz :-( »
  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : Dobry den, v cervnu 17 jsem zacal opet behat a hodne aktivne zit. Zhruba po mesici se ozvala leva…»
  • Pomalé běhání, cesta nejen k běžecké dlouhověkosti : Jitko, 60 metrů stupňovaně se běží tak, že začínáš běžet velmi pomalu a postupně, cca po 10 metrech…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků