logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

V sobotu se běží Jizerská 50. Tréninkový plán na týden před ní a tři rady na cestu

V sobotu se běží Jizerská 50. Tréninkový plán na týden před ní a tři rady na cestu

Jizerské hory jsou krásné v každém ročním období, záleží jen na vás, kolik si z té krásy zapamatujete a jestli se sem budete rádi, nejen na Jizerskou 50, vracet.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Pravidla k přežití na Jizerské 50
    1. PÍT, PÍT, PÍT
    2. CHLAZENÍ
    3. POČÁTEČNÍ TEMPO
  2. Tréninkový plán na týden před Jizerskou 50

Pravidla k přežití na Jizerské 50

PÍT, PÍT, PÍT

Jizerské hory jsou krásné v každém ročním období. Když vám dojde voda v těle v městském závodě, je to blbý, ale hospodu tam máte na každém kroku, a i když s kecy, tak vám nakonec tu sklenici vody dají, tady můžete tak nanejvýš podojit srnku, když ji dohoníte, takže radši si vezměte láhev s vodou na cestu sebou.

PRAVIDLO ČÍSLO 1. pro úspěšné a bezpečné zdolání Jizerské 50: PÍT, PÍT A ZASE PÍT, VŠUDE KDE TO JDE!

CHLAZENÍ

I když jsou na sobotu hlášeny na běh docela příjemné teploty, tak nepodceňte možnost přehřátí, což se člověku může v kopcích snadno stát i v zimě. Další důvod k tomu na občerstvovačkách pít a také se chladit. Chlazením myslím máčení si zátylku, případně hlavy. Určitě nebude na škodu ani lehká pokrývka hlavy, která vás ochrání před přímými slunečními paprsky působícími na hlavu a temeno hlavy.

PRAVIDLO ČÍSLO 2. pro úspěšné a bezpečné zdolání Jizerské 50: CHLAĎTE SE, KDE TO JEN JDE A CHRAŇTE SI HLAVU A ZÁTYLEK!

POČÁTEČNÍ TEMPO

Jak už jsem uvedl a snadno se můžete přesvědčit na profilu závodů, začátky jsou parádně na rozdýchání. Měli byste to vzít v úvahu a začátek běžet ještě více zvolna. Osobně bych každému doporučil běžet či v některých chvílích třeba i jít tak, abyste se nedostali s tepovou frekvencí nad 85 % TF max. Je to samozřejmě jen na vás. Měli byste si však uvědomit, že čím víc se zatavíte hned v úvodu, tím déle budete na trati. To také znamená opak, že čím pomaleji začnete, tím dříve se dostanete do cíle. V podstatě to není nic jiného než to, co jsem napsal v Charónovi, co vás zve k sobě, že na otázku: Běhám už rok, dva, tři roky hodinu denně a stále nejsem schopen, nejsem schopna uběhnout ani o metr víc, co mám dělat, odpovídám: zpomal! Na začátku vyběhni pomaleji a až po 10ti, 15ti minutách se rozeběhni obvyklým tempem. Ale jak říkám: je to na vás, zda se budete touto radou řídit nebo zda si to pak budete pěkně užívat a nadávat si, až vás ti, co poslechnou, budou jeden po druhém předbíhat.

PRAVIDLO ČÍSLO 3. pro úspěšné a bezpečné zdolání Jizerské 50: PRVNÍ KILOMETRY JE LEPŠÍ ABSOLVOVAT INDIÁNSKOU CHŮZÍ NEŽ DO CÍLE DOCHÁZET!

Tréninkový plán na týden před Jizerskou 50

den
po. 48 min nebo 8 km
út. 48 minut nebo 8 km
st. volno
čt. volno
pá. 48 minut nebo 8 km
so. Jizerská 50
ne. 30 min nebo 5 km
Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (4 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Postižení Achillovy šlachy : Dobrý den, je vhodné jako léčbu využít finskou saunu? Děkuji »
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : Cooperův test je dobré snažit se běžet přibližně rovnoměrným tempem s tím, že by se tep ke konci…»
  • NIKE ZOOM FLY z vás dostanou víc, než ve vás je! : Miloši, najdu někde druhou recenzi botiček? »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na druhých 13 týdnů běžeckého roku. Vhodný jako vylaďovací plán na půlmaraton : Dobry den Miloši, chtěl bych se optat, zařazuje te do treninku běh do kopce, už několikrát jsem se…»
  • Jak se vrátit do běžeckého tréninku po pauze trvající 4 – 6 týdnů : zdravím poslední dobou mám skoro po každém běhu problém s koleny,prostě mě začnou bolet.nevíte co s…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků