logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

V sobotu se běží Jizerská 50. Tréninkový plán na týden před ní a tři rady na cestu

V sobotu se běží Jizerská 50. Tréninkový plán na týden před ní a tři rady na cestu

Jizerské hory jsou krásné v každém ročním období, záleží jen na vás, kolik si z té krásy zapamatujete a jestli se sem budete rádi, nejen na Jizerskou 50, vracet.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Pravidla k přežití na Jizerské 50
    1. PÍT, PÍT, PÍT
    2. CHLAZENÍ
    3. POČÁTEČNÍ TEMPO
  2. Tréninkový plán na týden před Jizerskou 50

Pravidla k přežití na Jizerské 50

PÍT, PÍT, PÍT

Jizerské hory jsou krásné v každém ročním období. Když vám dojde voda v těle v městském závodě, je to blbý, ale hospodu tam máte na každém kroku, a i když s kecy, tak vám nakonec tu sklenici vody dají, tady můžete tak nanejvýš podojit srnku, když ji dohoníte, takže radši si vezměte láhev s vodou na cestu sebou.

PRAVIDLO ČÍSLO 1. pro úspěšné a bezpečné zdolání Jizerské 50: PÍT, PÍT A ZASE PÍT, VŠUDE KDE TO JDE!

CHLAZENÍ

I když jsou na sobotu hlášeny na běh docela příjemné teploty, tak nepodceňte možnost přehřátí, což se člověku může v kopcích snadno stát i v zimě. Další důvod k tomu na občerstvovačkách pít a také se chladit. Chlazením myslím máčení si zátylku, případně hlavy. Určitě nebude na škodu ani lehká pokrývka hlavy, která vás ochrání před přímými slunečními paprsky působícími na hlavu a temeno hlavy.

PRAVIDLO ČÍSLO 2. pro úspěšné a bezpečné zdolání Jizerské 50: CHLAĎTE SE, KDE TO JEN JDE A CHRAŇTE SI HLAVU A ZÁTYLEK!

POČÁTEČNÍ TEMPO

Jak už jsem uvedl a snadno se můžete přesvědčit na profilu závodů, začátky jsou parádně na rozdýchání. Měli byste to vzít v úvahu a začátek běžet ještě více zvolna. Osobně bych každému doporučil běžet či v některých chvílích třeba i jít tak, abyste se nedostali s tepovou frekvencí nad 85 % TF max. Je to samozřejmě jen na vás. Měli byste si však uvědomit, že čím víc se zatavíte hned v úvodu, tím déle budete na trati. To také znamená opak, že čím pomaleji začnete, tím dříve se dostanete do cíle. V podstatě to není nic jiného než to, co jsem napsal v Charónovi, co vás zve k sobě, že na otázku: Běhám už rok, dva, tři roky hodinu denně a stále nejsem schopen, nejsem schopna uběhnout ani o metr víc, co mám dělat, odpovídám: zpomal! Na začátku vyběhni pomaleji a až po 10ti, 15ti minutách se rozeběhni obvyklým tempem. Ale jak říkám: je to na vás, zda se budete touto radou řídit nebo zda si to pak budete pěkně užívat a nadávat si, až vás ti, co poslechnou, budou jeden po druhém předbíhat.

PRAVIDLO ČÍSLO 3. pro úspěšné a bezpečné zdolání Jizerské 50: PRVNÍ KILOMETRY JE LEPŠÍ ABSOLVOVAT INDIÁNSKOU CHŮZÍ NEŽ DO CÍLE DOCHÁZET!

Tréninkový plán na týden před Jizerskou 50

den
po. 48 min nebo 8 km
út. 48 minut nebo 8 km
st. volno
čt. volno
pá. 48 minut nebo 8 km
so. Jizerská 50
ne. 30 min nebo 5 km
Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (4 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká poradna

všechny články Běžecká poradna

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Do třetice všeho dobrého a zlého : Bylo mě velkým potěšením vodit i Míru a Danu ... a v ČB. to bude už pod 2:30 h ... alespoň o…»
  • Do třetice všeho dobrého a zlého : Loni v Ústí bylo skvělé počasí... »
  • Seriál Běhej lesy pokračuje a míří na Karlštejn : Profit First »
  • Bolest kloubů. Jak jí předcházet, co s tím, když už omezuje náš pohyb? : já si klouby chráním Colavitalem od Swissu. Vyhovuje mi, že je chuťově dobrý a pomáhá mi klouby…»
  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : Hledám možnou léčbu chronickėho zánětu Achil.šlachy.Bohužel mi nic ze standartních léčebných metod…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků