logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Nikdy není pozdě

Nikdy není pozdě

Když jsem letos sledovala MS v atletice, měla jsem nervy napnuté k prasknutí. Gatlin se tvářil opravdu brutálně a já měla strach, že to Bolt tento rok už nedokáže. Naštěstí to nebyla pravdivá předtucha. Při startu běhu na 100 m jsem seděla na gauči u televize, měla ruce sepnuté jakoby k modlitbě a s vytřeštěnýma očima sledovala přípravu na startu. Pak to začalo. Myslím, že jsem na těch necelých deset vteřin přestala i dýchat. Když Usain proběhl cílem jako první, začala jsem objímat manžela a brečet radostí. Nezklamal mě a ani sebe.

Proč ho mám tolik ráda, nevím? Možná kvůli jeho životopisu, kvůli tomu, jak musí dřít, aby byl tam, kde je. Kvůli tomu, že ze všech těch běžců na startu to má on nejtěžší. On totiž musí obhájit titul a nezklamat lidi jako jsem já. Není to talent, ale kopec dřiny. Tím nechci znevážit výkony ostatních, protože jsou všichni skvělí. Boží a skvělí. Ale on je má srdcovka.

To mě dovedlo k víře v to, že ještě není pozdě. I přesto, že je mi 31, mám pořád reálnou šanci uspět. I kdyby kdokoli říkal, že už jsem na výhru stará, nemá pravdu. Běh je o vytrvalosti, síle a víře. A tu máte v jakémkoli věku.

Já už od mala vím, že jsem běžec. I když jsem nikdy pořádně neběhala, vždycky jsem to věděla. Začala jsem před deseti lety, ale dost neorganizovaně. Pokud se mi chtělo, běžela jsem. Pak jsem zaběhla svých prvních 5 km za 19 minut a byla opravdu pyšná. V té době jsem dost trénovala Crossfit a ten mi dal sílu a rychlost, jakou mají asi muži. Byla jsem na sebe pyšná. Jenže nastal zvrat a souhra okolností způsobila, že jsem se přestala hýbat úplně. Musela jsem znovu najít chuť k pohybu a dalo by se říct, že ji teď mám. A díky Boltovi, Chrissie Welingtonové, mému muži a dalším mám vzory, podle kterých se můžu řídit. Oni to dokázali a taky nebyli nejmladší, když začali (třeba Chrissie).

Tak jsem se přihlásila na běžecký kemp a začínám hezky od začátku. Čeká mě 9.10. – 11.10. a já se opravdu těším. Začnu základy, protože se ani nerozcvičuju a ani nezklidňuju. Díky tomu mi trochu tvrdnou nohy, ale to se rozhýbe. Od září mám připravený vlastní tříměsíční tréninkový plán, který se skládá z běhů a posilování. Nemám napevno stanovené kilometry, protože vím, že jakkoliv přesně nastavený plán nedokážu dodržet. Mám nastaveny dny, 3x týdně běh a 2x týdně kruháč. Ve druhém měsíci se vždy ke středečnímu běhu přidává posilování s vlastním tělem a ve třetím měsíci se posiluje při každém běhu. Dva dny zůstávají volné, jsou to pondělky a pátky. Začala jsem tedy oficiálně včera, prvními šesti kilometry. Minulý měsíc jsem naběhala pouze 75 km. Lepší než nic, ale s tím se do dalších měsíců nemůžu spokojit. A tak se měním a hledám informace jako jsou pomoc při odřeninách způsobených delšími tratěmi, vhodným oblečením a botami, jak se rozcvičit a jak zklidnit atd.

Jak tak listuji internetem, nakápnu najednou na tyto stránky. Nevidím žádné fotografie před a po, žádná dlouhosáhlá diskusní fóra se stále se opakujícími se tématy, žádná selfíčka. Jednoduché a jasné informace k běhání se mi líbí a začínám být nadšená. To je to, co chci a navíc budu moci zaznamenat vlastní myšlenky. Príma. Kontakt nalézám, článek posílám, přezdívku vymýšlím, ale co název blogu? Žádný mě pořádně nenapadá, snad jen NIKDY NENÍ POZDĚ ZAČÍT BĚHAT S ÚSMĚVEM.

  • přečteno: 3129/3016×, 2 komentáře

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (2 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

marvel | 4. 10. 2015 9.22 hod. | 78.108.152.xxx
Svatá prostoto!

Blanka | 28. 9. 2015 13.47 hod. | 46.13.20.xx
Ne, opravdu nikdy není pozdě. Já jsem znovu začala v 50 vyhecovaná svými potomky. Letos syn běžel pražský maraton a mě úplně dostala ta atmosféra. Někde jsem to tady psala, že si na maraton asi nikdy netroufnu, letos byl můj osobní maraton závod na 12km. Miloš mi napsal, že to pude, příští rok půlmaraton, další rok maraton. Tak uvidíme v květnu v Karlových Varech, jak to pude :D

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Ženy v běhu

všechny články Ženy v běhu

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice106
Více času na sebe14
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou35

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků