logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Těhotná a fit. Pozitivní přístup k pohybu začínáte pěstovat ve svém potomkovi dříve, než se narodí

Těhotná a fit. Pozitivní přístup k pohybu začínáte pěstovat ve svém potomkovi dříve, než se narodí

Běhat, chodit, hýbat se v požehnaném stavu? Neublíží to tomu maličkému ve mně dříve, než se narodí? Neublíží to mně – mému zdraví? Tyhle otázky si pokládají ženy většinou ještě dlouho před tím, než vůbec zjistí, že se jim podařilo otěhotnět, a tak dosti často rezignují na jakýkoliv pohyb, také ještě dlouho před tím.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Je ten strach oprávněný?
  2. Těhotná a fit

Je ten strach oprávněný?

Ve většině případů oprávněný není a to ani u těch žen, které již mají „svůj věk" a s ním se jejich obavy o možné potracení, nebo zdravotní problémy spojené s pohybem v době před otěhotněním či po otěhotnění, zvětšují. Ba právě naopak – přiměřený pohyb jim pomůže. Nejsem sice psycholog a ani lékař, ale je celkem přirozené, že mi ženy podobné otázky dosti často pokládají, a tak si nad tím chvilku sedneme, vysvětlíme si, co je to přirozené hýbání se, jak to pomáhá zbavit se úzkosti, strachu, stresu. Jak to pomáhá jejich fyzické kondici, jak ta pak pomůže se lépe vypořádat s obdobím těhotenství. Jak jejich hýbání se v době těhotenství pomůže jejich děťátku v nich lépe růst, lépe prospívat a jak jim to pomůže po porodu se rychleji dostat zpět na svou váhu, do bývalé fyzické kondice.

Těhotná a fit

V minulých týdnech vydalo nakladatelství Mladá fronta výbornou knihu – Těhotná a fit, která odpovědi na tyto otázky řeší zevrubně, ale hlavně řeší je zde ženy (Kristina Pintová a Rachel Kramerová), které na rozdíl ode mě s tím mají přímou zkušenost. Prostě si to vše na vlastní kůži vyzkoušely.

Osobně se mi velmi líbí nadhled, s nímž je celá knížka napsaná a podaná. Už jen názvy některých kapitol byly pro mne důvodem knížku si odnést domů a začíst se do ní:

Jak vybudovat základ pro nastávající ultrazávod?
První trimestr – ke startu připravit
Druhý trimestr – superžena v akci
Třetí trimestr – sprint do cíle
Vydejte ze sebe to nejlepší – porod
Od startovního čísla k bryndáčku – první tři týdny s miminkem
Maminky v pohybu – jak se znovu postavit na nohy
Znovu ve své sportovní kůži – jak vyvážit trénink a rodinu

No a jestli vás tohle nezaujalo, tak v knížce najdete i řadu osobních zkušeností matek běžkyň, ne jenom těch dvou, co knihu napsaly, ale i mnoha dalších, které se nebály uvěřit, že pohyb je ten nejlepší recept na zdraví jejich, jejich potomků i manželů.

U nás na e-shopu kniha stojí 289,- Kč, ale seženete ji v jakémkoliv knihkupectví.

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (8 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Knížka, která mě zaujala

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Je lepší běhat po silnici nebo po měkkých lesních cestách : A co běh po pláži? Nemyslím sypký písek, ale tu vodou zpevněnou část hned u vody.. »
  • BĚŽECKÉ BOTY PRO PŘIROZENÝ BĚH : Rudo, boty za to nemůžou. Zůstaň při došlapu (prvním kontaktu na střed chodidla – bříška…»
  • BĚŽECKÉ BOTY PRO PŘIROZENÝ BĚH : Zdar sportovci. Chci se zeptat na úskalí "dropu"...měl jsem běžecké boty s vysokým…»
  • Zranění v oblasti sedacího nervu – uskřípnutý zadek : Dobrý den já jsem před 4 dny seděl asi 6-8 hodin na židli a pak jsem vztal no a najednou mě začal…»
  • Pět možností jak v létě trénovat a připravit se na podzimní běžecké závody, když se vám zrovna nechce běhat : Hedviko, záleží na tom, jak do sebe šijete :), ale každopádně bych řekl, že hodina fitboxu vydá za…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků