logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Těhotná a fit. Pozitivní přístup k pohybu začínáte pěstovat ve svém potomkovi dříve, než se narodí

Těhotná a fit. Pozitivní přístup k pohybu začínáte pěstovat ve svém potomkovi dříve, než se narodí

Běhat, chodit, hýbat se v požehnaném stavu? Neublíží to tomu maličkému ve mně dříve, než se narodí? Neublíží to mně – mému zdraví? Tyhle otázky si pokládají ženy většinou ještě dlouho před tím, než vůbec zjistí, že se jim podařilo otěhotnět, a tak dosti často rezignují na jakýkoliv pohyb, také ještě dlouho před tím.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Je ten strach oprávněný?
  2. Těhotná a fit

Je ten strach oprávněný?

Ve většině případů oprávněný není a to ani u těch žen, které již mají „svůj věk" a s ním se jejich obavy o možné potracení, nebo zdravotní problémy spojené s pohybem v době před otěhotněním či po otěhotnění, zvětšují. Ba právě naopak – přiměřený pohyb jim pomůže. Nejsem sice psycholog a ani lékař, ale je celkem přirozené, že mi ženy podobné otázky dosti často pokládají, a tak si nad tím chvilku sedneme, vysvětlíme si, co je to přirozené hýbání se, jak to pomáhá zbavit se úzkosti, strachu, stresu. Jak to pomáhá jejich fyzické kondici, jak ta pak pomůže se lépe vypořádat s obdobím těhotenství. Jak jejich hýbání se v době těhotenství pomůže jejich děťátku v nich lépe růst, lépe prospívat a jak jim to pomůže po porodu se rychleji dostat zpět na svou váhu, do bývalé fyzické kondice.

Těhotná a fit

V minulých týdnech vydalo nakladatelství Mladá fronta výbornou knihu – Těhotná a fit, která odpovědi na tyto otázky řeší zevrubně, ale hlavně řeší je zde ženy (Kristina Pintová a Rachel Kramerová), které na rozdíl ode mě s tím mají přímou zkušenost. Prostě si to vše na vlastní kůži vyzkoušely.

Osobně se mi velmi líbí nadhled, s nímž je celá knížka napsaná a podaná. Už jen názvy některých kapitol byly pro mne důvodem knížku si odnést domů a začíst se do ní:

Jak vybudovat základ pro nastávající ultrazávod?
První trimestr – ke startu připravit
Druhý trimestr – superžena v akci
Třetí trimestr – sprint do cíle
Vydejte ze sebe to nejlepší – porod
Od startovního čísla k bryndáčku – první tři týdny s miminkem
Maminky v pohybu – jak se znovu postavit na nohy
Znovu ve své sportovní kůži – jak vyvážit trénink a rodinu

No a jestli vás tohle nezaujalo, tak v knížce najdete i řadu osobních zkušeností matek běžkyň, ne jenom těch dvou, co knihu napsaly, ale i mnoha dalších, které se nebály uvěřit, že pohyb je ten nejlepší recept na zdraví jejich, jejich potomků i manželů.

U nás na e-shopu kniha stojí 289,- Kč, ale seženete ji v jakémkoliv knihkupectví.

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (8 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Knížka, která mě zaujala

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice97
Více času na sebe12
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků