logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Vyběhnu, po dvou minutách jsem na devadesáti osmi procentech svého tepového maxima. Je tohle normální?

Vyběhnu, po dvou minutách jsem na devadesáti osmi procentech svého tepového maxima. Je tohle normální?

Miloši prosím o radu a chtěl bych se zeptat na tepovou frekvenci. Je mi 45 let, měřím 186 cm, vážím103 kg. Běhám celkem pravidelně druhým rokem a pří každém tréninku se dostanu během prvních dvou minut do anaerobní zóny a v podstatě v ní běžím třeba celý půlmaraton.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Je nějaká cesta z tohoto začarovaného kruhu?
  2. Jakýkoliv výkon je založen na tom, jak vaše tělo umí hospodařit s kyslíkem

Výkon dle Polar V800 kolem 98% max.TF V klidu TF 56. Pokud bych zvolnil, tak bych běhal horší časy a na lepší se v podstatě nemůžu dostat +2% TF. Po doběhnutí jsem pak naprosto vyčerpaný i po dostatečném doplnění cukrů během běhu. Jak trénovat a snížit TF a naopak pomalu dojít k lepším časům? Pro vaše info 5 km zvládnu zatím max. za 25:30 s. Děkuji za radu.

Není to normální a v podstatě pisatel ví, kde je ten pes zakopán, jen s ním nechce štěkat. Prostě ví, že aby se postupně zrychloval, tak musí nejdřív (alespoň prvních pár minut /cca 10 – 15/) zpomalit. No, ale to by zas běžel pomalu a on chce běhat rychle.

Je nějaká cesta z tohoto začarovaného kruhu?

JE. Akorát jí pisatel a hodně jemu podobných nechtějí vidět, ale dokud na ni nevyběhnou, tak se můžou trápit do smrti a stejně to nezlomí. Jak chcete něco zlomit, když po dvou minutách jste přidušení, tím pádem nejste schopni tělo zásobit dostatečným množstvím kyslíku pro výkon, který po něm vyžadujete a kyslíkovou bombu, s jejíž pomocí byste kyslík do těla nafedrovali, nevlastníte!

Jakýkoliv výkon je založen na tom, jak vaše tělo umí hospodařit s kyslíkem

Když s ním však neumíte hospodařit vy, jak ho chcete naučit s ním hospodařit? Když půjdete nakupovat a koupíte si jednu věc, která odsaje z vaší portmonky 98 procent jejího obsahu, kolik toho ještě koupíte?

Nebudu se dnes sáhodlouze rozepisovat, co a jak dělat, těch článků je na škole řada, vyberu pro pochopení dva, které to dobře a s nadhledem demonstrují.

O dvou oslech – příběh o tom, jak si dokážeme nakládat víc, než unesem

Cháron tě zve k sobě – chceš-li mu utéct, zpomal – buď trpělivý, vše má svůj čas, i ty budeš vítěz

DOKUD NEZPOMALÍTE – LÍTAT VÁM TO NEBUDE!

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (17 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Robert | 5. 10. 2016 12.01 hod. | 84.242.101.xxx
Ahoj všem co zajímá jak to se mnou vypadá po roce tréninků a běhání. Začal jsem trénovat dle rady Miloše a pomalu se dostával na lepší TF a lepší časy. Letos jsem běžel Sportisimo 1/2 Maraton 1:47:05, Pražskou štafetu 4x5, Volkswagen Maraton 4:13:21 a 10 km Birell Grand Prix. Výsledky ve kterých jsem se vždy o pár minut zlepšil oproti loňsku najdete na Runczech. Jinak na závody jsem měl už 92 kg. Jen pro zajímavost nejsem žádné tintítko a na benchpress cvičím se 100 kg, tak určitě nemám moc předpoklady jako elitní 60 kg běžci. I tak si ale myslím, že jsem se určitě posunul a i když mě pracovní vytížení v sezóně moc nedovolí pravidelně trénovat, tak se už těším až se běhání budu zase věnovat naplno a připravovat se přes zimu na nový ročník 2017 :-)

Lubomír Palij | 5. 10. 2016 10.44 hod. | 89.248.248.xxx
Zajímalo by mě jak je na tom Robert zhruba po roce. Podle mne je tam ještě jeden nezmíněný "problém" a to těch 103 kg/186 cm. Ty kila musí tepovku určitě ovlivnit víc než dost. Jestli si chce běh opravdu užívat, tak by musel sundat aspoň 10 kg dolů. Určitě teď ale vyběhl správným směrem.

Robert | 7. 10. 2015 4.27 hod. | 84.242.101.xxx
Tak si říkám proč já hlupák už dávno nenapsal o radu. Ještě ten den po zveřejnění článku jsem musel vyběhnou i přes to, že jsem byl pracovně v Písku a krátím si tak čas čekáním na klienty. Za použití čelovky jsem si začal vychutnávat dle rady cestu kolem Otavy do Vrcovic a zpět. Trasu, kterou tam pravidelně běhám jsem sice uběhl cca o 15 min pomaleji, ale na konci 10 km jsem měl sílu na dalších 30 km. Co je ale na všem pozitivní, tak při TF 150 jsem pořád zrychloval. Pro informaci všem co se trápí jako jsem se trápil já dávám odkaz na dva stejné běhy před a po radě od Miloše. Těším se na květnový maraton a za vše moc díky. https://flow.polar.com/training/analysis/234465823
https://flow.polar.com/training/analysis/236884087

fotoMiloš Škorpil: Roberte díky za tvou zpětnou vazbu, která věřím, že více než jakékoliv moje přesvědčování, že to fakt funguje, jiným pomůže to zkusit a začít si běh opravdu užívat.

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká poradna

všechny články Běžecká poradna

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Svaly a spalování tukových polštářů. Den, kdy si zaběháte, je svátkem pro vaše tělo : Pavle, díky za tvůj příběh, jsem moc rád, že ti běh pomohl vrátit se do života a měl bych na tebe…»
  • Svaly a spalování tukových polštářů. Den, kdy si zaběháte, je svátkem pro vaše tělo : Před rokem (krátce po 50tce) mi byla diagnostikována cukrovka. Předcházející (nejen) několikaleté…»
  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : Dovoluji si informovat / nemohu radit /o zlepšení stavu mých problémů s tendinozou Achil.šlach ze…»
  • Jaroslava Grohová: Prvního běhu v Běchovicích jsem se zúčastnila načerno : Váš článek mi udělal velkou radost, paní Grohová je skvělá trenérka a obdivuhodný člověk! »
  • Jak váha ovlivňuje výkon běžce : Mě se na shození pouze tuku skvěle osvědčila aplikace https://www.kaloricketabulky.cz . Zkoušel…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků