logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Vyběhnu, po dvou minutách jsem na devadesáti osmi procentech svého tepového maxima. Je tohle normální?

Vyběhnu, po dvou minutách jsem na devadesáti osmi procentech svého tepového maxima. Je tohle normální?

Miloši prosím o radu a chtěl bych se zeptat na tepovou frekvenci. Je mi 45 let, měřím 186 cm, vážím103 kg. Běhám celkem pravidelně druhým rokem a pří každém tréninku se dostanu během prvních dvou minut do anaerobní zóny a v podstatě v ní běžím třeba celý půlmaraton.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Je nějaká cesta z tohoto začarovaného kruhu?
  2. Jakýkoliv výkon je založen na tom, jak vaše tělo umí hospodařit s kyslíkem

Výkon dle Polar V800 kolem 98% max.TF V klidu TF 56. Pokud bych zvolnil, tak bych běhal horší časy a na lepší se v podstatě nemůžu dostat +2% TF. Po doběhnutí jsem pak naprosto vyčerpaný i po dostatečném doplnění cukrů během běhu. Jak trénovat a snížit TF a naopak pomalu dojít k lepším časům? Pro vaše info 5 km zvládnu zatím max. za 25:30 s. Děkuji za radu.

Není to normální a v podstatě pisatel ví, kde je ten pes zakopán, jen s ním nechce štěkat. Prostě ví, že aby se postupně zrychloval, tak musí nejdřív (alespoň prvních pár minut /cca 10 – 15/) zpomalit. No, ale to by zas běžel pomalu a on chce běhat rychle.

Je nějaká cesta z tohoto začarovaného kruhu?

JE. Akorát jí pisatel a hodně jemu podobných nechtějí vidět, ale dokud na ni nevyběhnou, tak se můžou trápit do smrti a stejně to nezlomí. Jak chcete něco zlomit, když po dvou minutách jste přidušení, tím pádem nejste schopni tělo zásobit dostatečným množstvím kyslíku pro výkon, který po něm vyžadujete a kyslíkovou bombu, s jejíž pomocí byste kyslík do těla nafedrovali, nevlastníte!

Jakýkoliv výkon je založen na tom, jak vaše tělo umí hospodařit s kyslíkem

Když s ním však neumíte hospodařit vy, jak ho chcete naučit s ním hospodařit? Když půjdete nakupovat a koupíte si jednu věc, která odsaje z vaší portmonky 98 procent jejího obsahu, kolik toho ještě koupíte?

Nebudu se dnes sáhodlouze rozepisovat, co a jak dělat, těch článků je na škole řada, vyberu pro pochopení dva, které to dobře a s nadhledem demonstrují.

O dvou oslech – příběh o tom, jak si dokážeme nakládat víc, než unesem

Cháron tě zve k sobě – chceš-li mu utéct, zpomal – buď trpělivý, vše má svůj čas, i ty budeš vítěz

DOKUD NEZPOMALÍTE – LÍTAT VÁM TO NEBUDE!

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (16 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Robert | 5. 10. 2016 12.01 hod. | 84.242.101.xxx
Ahoj všem co zajímá jak to se mnou vypadá po roce tréninků a běhání. Začal jsem trénovat dle rady Miloše a pomalu se dostával na lepší TF a lepší časy. Letos jsem běžel Sportisimo 1/2 Maraton 1:47:05, Pražskou štafetu 4x5, Volkswagen Maraton 4:13:21 a 10 km Birell Grand Prix. Výsledky ve kterých jsem se vždy o pár minut zlepšil oproti loňsku najdete na Runczech. Jinak na závody jsem měl už 92 kg. Jen pro zajímavost nejsem žádné tintítko a na benchpress cvičím se 100 kg, tak určitě nemám moc předpoklady jako elitní 60 kg běžci. I tak si ale myslím, že jsem se určitě posunul a i když mě pracovní vytížení v sezóně moc nedovolí pravidelně trénovat, tak se už těším až se běhání budu zase věnovat naplno a připravovat se přes zimu na nový ročník 2017 :-)

Lubomír Palij | 5. 10. 2016 10.44 hod. | 89.248.248.xxx
Zajímalo by mě jak je na tom Robert zhruba po roce. Podle mne je tam ještě jeden nezmíněný "problém" a to těch 103 kg/186 cm. Ty kila musí tepovku určitě ovlivnit víc než dost. Jestli si chce běh opravdu užívat, tak by musel sundat aspoň 10 kg dolů. Určitě teď ale vyběhl správným směrem.

Robert | 7. 10. 2015 4.27 hod. | 84.242.101.xxx
Tak si říkám proč já hlupák už dávno nenapsal o radu. Ještě ten den po zveřejnění článku jsem musel vyběhnou i přes to, že jsem byl pracovně v Písku a krátím si tak čas čekáním na klienty. Za použití čelovky jsem si začal vychutnávat dle rady cestu kolem Otavy do Vrcovic a zpět. Trasu, kterou tam pravidelně běhám jsem sice uběhl cca o 15 min pomaleji, ale na konci 10 km jsem měl sílu na dalších 30 km. Co je ale na všem pozitivní, tak při TF 150 jsem pořád zrychloval. Pro informaci všem co se trápí jako jsem se trápil já dávám odkaz na dva stejné běhy před a po radě od Miloše. Těším se na květnový maraton a za vše moc díky. https://flow.polar.com/training/analysis/234465823
https://flow.polar.com/training/analysis/236884087

fotoMiloš Škorpil: Roberte díky za tvou zpětnou vazbu, která věřím, že více než jakékoliv moje přesvědčování, že to fakt funguje, jiným pomůže to zkusit a začít si běh opravdu užívat.

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví35
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice92
Více času na sebe10
Více času na rodinu4
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou30

kde se diskutuje

  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»
  • Jak skloubit zimní radovánky s přípravou na jarní běžecké vrcholy : Zdravím Miloši, mám dotaz k pohybu venku při inverzi. Bydlím na Karvinsku, kde trvá už několik dní…»
  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : Ahoj všem K tomu mrazu, dnes ráno jsem si dal svých obvyklých 4,75km kolem Labe a bylo to bezva, od…»
  • Jak je to tedy s tím hladem, aneb Intermittent Fasting. Osmý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : Jesliže vycházím z "nejím, když nemám hlad" a doplním k tomu "jím, když mám…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků