logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Hubnutí nemusí vždy znamenat zblbnutí, aneb do plavek a do trenek s rozumem

Hubnutí nemusí vždy znamenat zblbnutí, aneb do plavek a do trenek s rozumem

Lidstvo nebylo nikdy ve své historii tak obézní, jako je tomu v současnosti. Dalo by se říci, že obezita je to, co jednou vyhubí člověka na téhle planetě a to přesto, že každé jaro hubneme do plavek. Dokonce už se mluví o tom, že obezita je pandemie. Její nebezpečnost spočívá v tom, že se stává obecnou normou, když nám nejsou kalhoty, sukně, šaty, košile, halenky… koupíme si zkrátka větší číslo, ostatně jsme na to zvyklí od dětství (děti zkrátka rostou jak z vody). Problémem je, že my už nejsme děti a tak bychom měli mít konstantní velikost. Oděvní a sportovní firmy vyrábějící oblečení, potažmo celá společnost, na to našla jednoduché řešení – zvětšila velikosti. Co dříve bylo S je dnes M, co bylo M je L, a vy ani nezjistíte, že jste se zase o něco rozšířili.

Dá se proti tomu vůbec něco dělat? Dá! Chce tomu dát ale čas a nechtít to mít z krku během pár týdnů, potažmo měsíců. Vezměte si, jak dlouho vám trvalo „vypěstovat" to „krásné" tělo a kolik vás to stálo peněz, než jste se takhle vykrmili?

Prostě není to o dietách a krátkodobých řešeních, ale je to o změně životního stylu a to pokud možno na pořád! Je to o přechodu na zdravý životní styl!

Teď si říkáte: „Tak to prostě nedám!" Na to nemám sílu, čas, peníze, trpělivost…, prostě klasicky hledáte výmluvy, proč s tím nezačít a spíše zkusit něco, co vám ubere ta nabraná kila mnohem rychleji. Něco, co to udělá za vás (kolik už lidé vyhodili peněz za různé „cvičební" nástroje, které si obepnou kolem pasu, budou se dále cpát brambůrkami před televizí a když ráno vstanou, budou mít o kilo méně? Takhle to fakt nemůže fungovat. Protože, když se nehýbete – nemáte výdej, nemáte svaly, které by spalovaly tu přebytečnou energii ve vás.

Jak to vše končí? Skočíte do toho po hlavě, začnete makat jak šílenci, vyšťavíte se, z přemíry snahy a nadšení se zraníte a jen si potvrdíte, že to opravdu, ale opravdu, není nic pro vás.

Ale takhle to vůbec končit nemusí, protože hubnout se dá i rozumně, může vás to začít i bavit, dokonce si to můžete zamilovat natolik, že už bez toho nebudete moci být, že se to stane pevnou součástí vašeho života, že se to stane vaším životním stylem – že se to stane zdravým životním stylem.

V Běžeckém diáři Miloše Škorpila na rok 2016, ale i v knize Škorpilova škola běhu, najdete roční tréninkový plán pro ty, co po létech vstanou z gauče. Plán začíná indiánskou chůzí (střídáním vycházkové chůze s chůzí svižnější), kdy pravidelně střídáte 2 minuty vycházkové chůze se svižnější chůzí. Začínáte na 26 minutách, chodíte obden a každý čtvrtý trénink si přidáte 4 minuty (2 svižné a dvě vycházkové chůze), po čtvrt roce se dostanete na hodinu chůze ob den. Tady už přijde čas na to začít s indiánským během (střídání svižné chůze s pomalým během). Opět se vrátíme na úvodních 26 minut a stejně jako při chůzi, každý čtvrtý trénink si přidáme 2 minuty chůze a dvě běhu, až doběhneme na jednu hodinu, teprve pak začneme pomalu a jistě se souvislým během.

Takhle pomalu a plíživě se k vám dostane dobrá kondice, lepší nálada a ubyde vám několik kilogramů živé váhy, stejně pomalu a plíživě, s jakou vám léta přibývaly. No řekněte, nestojí to za to, zkusit dát tomu zdravému životnímu stylu, a tím i sobě, přeci jenom šanci?

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (11 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Petr Matala | 19. 11. 2015 7.40 hod. | 77.104.247.xxx
Já jsem si naivně myslel, že ty změny velikostí konkrétně u sportovního oblečení jsou z ekonomických důvodů a člověk se do toho holt musí nějak napasovat .Co jsem dřívě nosil v M dnes kupuji v S, ale někde je to úplně obráceně .

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Zdravý životní styl

všechny články Zdravý životní styl

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví37
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice96
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků