logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Hubnutí nemusí vždy znamenat zblbnutí, aneb do plavek a do trenek s rozumem

Hubnutí nemusí vždy znamenat zblbnutí, aneb do plavek a do trenek s rozumem

Lidstvo nebylo nikdy ve své historii tak obézní, jako je tomu v současnosti. Dalo by se říci, že obezita je to, co jednou vyhubí člověka na téhle planetě a to přesto, že každé jaro hubneme do plavek. Dokonce už se mluví o tom, že obezita je pandemie. Její nebezpečnost spočívá v tom, že se stává obecnou normou, když nám nejsou kalhoty, sukně, šaty, košile, halenky… koupíme si zkrátka větší číslo, ostatně jsme na to zvyklí od dětství (děti zkrátka rostou jak z vody). Problémem je, že my už nejsme děti a tak bychom měli mít konstantní velikost. Oděvní a sportovní firmy vyrábějící oblečení, potažmo celá společnost, na to našla jednoduché řešení – zvětšila velikosti. Co dříve bylo S je dnes M, co bylo M je L, a vy ani nezjistíte, že jste se zase o něco rozšířili.

Tento článek vyšel na Běžecké škole 16.11.2015

Dá se proti tomu vůbec něco dělat? Dá! Chce tomu dát ale čas a nechtít to mít z krku během pár týdnů, potažmo měsíců. Vezměte si, jak dlouho vám trvalo „vypěstovat" to „krásné" tělo a kolik vás to stálo peněz, než jste se takhle vykrmili?

Prostě není to o dietách a krátkodobých řešeních, ale je to o změně životního stylu a to pokud možno na pořád! Je to o přechodu na zdravý životní styl!

Teď si říkáte: „Tak to prostě nedám!" Na to nemám sílu, čas, peníze, trpělivost…, prostě klasicky hledáte výmluvy, proč s tím nezačít a spíše zkusit něco, co vám ubere ta nabraná kila mnohem rychleji. Něco, co to udělá za vás (kolik už lidé vyhodili peněz za různé „cvičební" nástroje, které si obepnou kolem pasu, budou se dále cpát brambůrkami před televizí a když ráno vstanou, budou mít o kilo méně? Takhle to fakt nemůže fungovat. Protože, když se nehýbete – nemáte výdej, nemáte svaly, které by spalovaly tu přebytečnou energii ve vás.

Jak to vše končí? Skočíte do toho po hlavě, začnete makat jak šílenci, vyšťavíte se, z přemíry snahy a nadšení se zraníte a jen si potvrdíte, že to opravdu, ale opravdu, není nic pro vás.

Ale takhle to vůbec končit nemusí, protože hubnout se dá i rozumně, může vás to začít i bavit, dokonce si to můžete zamilovat natolik, že už bez toho nebudete moci být, že se to stane pevnou součástí vašeho života, že se to stane vaším životním stylem – že se to stane zdravým životním stylem.

V knize Škorpilova škola běhu, najdete roční tréninkový plán pro ty, co po létech vstanou z gauče. Plán začíná indiánskou chůzí (střídáním vycházkové chůze s chůzí svižnější), kdy pravidelně střídáte 2 minuty vycházkové chůze se svižnější chůzí. Začínáte na 26 minutách, chodíte obden a každý čtvrtý trénink si přidáte 4 minuty (2 svižné a dvě vycházkové chůze), po čtvrt roce se dostanete na hodinu chůze ob den. Tady už přijde čas na to začít s indiánským během (střídání svižné chůze s pomalým během). Opět se vrátíme na úvodních 26 minut a stejně jako při chůzi, každý čtvrtý trénink si přidáme 2 minuty chůze a dvě běhu, až doběhneme na jednu hodinu, teprve pak začneme pomalu a jistě se souvislým během.

Takhle pomalu a plíživě se k vám dostane dobrá kondice, lepší nálada a ubyde vám několik kilogramů živé váhy, stejně pomalu a plíživě, s jakou vám léta přibývaly. No řekněte, nestojí to za to, zkusit dát tomu zdravému životnímu stylu, a tím i sobě, přeci jenom šanci?

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (14 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Petr Matala | 19. 11. 2015 7.40 hod. | 77.104.247.xxx
Já jsem si naivně myslel, že ty změny velikostí konkrétně u sportovního oblečení jsou z ekonomických důvodů a člověk se do toho holt musí nějak napasovat .Co jsem dřívě nosil v M dnes kupuji v S, ale někde je to úplně obráceně .

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Zdravý životní styl

všechny články Zdravý životní styl

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Co celý život hledám : »
  • Nejlepší způsob, jak můžete zlepšit váš běh, je postavit svůj tréninkový plán na tempu, které jste schopni udýchat : Ahoj Barčo , taky jsem rekreační běžec . Pokud chceš začít běhat , tak by jsi si měla hlavně kvůli…»
  • Taping kolena : Dobrý den, ráda bych se zeptala na tapování. Před lety jsem běhala poměrně hodně, až mě z toho…»
  • Zranění kolene : Všechna poklona panu Zdenkovi, děkuji za vyčerpávajíci informace, já narozdíl od ostatních…»
  • Ještědský půlmaraton KTRC po čase otevřel výhledy : Prasárna :-(((…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků