logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

LEKCE Z JOGGINGU 79. NAJDĚTE SI SVOJI VLASTNÍ CESTU!

LEKCE Z JOGGINGU 79. NAJDĚTE SI SVOJI VLASTNÍ CESTU!

Vrcholy, které máte před sebou, zdoláte pouze tak, že najdete svoji vlastní cestu.

Každý den ráno je dobré na chvíli se zastavit a trochu se NAROVNAT. Proč? Protože se celý den hrbíme před počítačem a posloucháme proud negativních zpráv. To první pokřivuje naše tělo, to druhé pokřivuje naši mysl. No a nejlepší způsob, jak všechna ta pokřivení narovnat, je obout tenisky a vyrazit na tenisové kurty. Nebo na malou lekci joggingu. Nebo do fitness klubu. Nebo na jakoukoli jinou příjemnou a účinnou treniróvku, it doesn´t matter.

S běháním to mám stejně jako s vážnou hudbou – čím déle to trvá, tím lépe. Bylo by přece jen trochu zvláštní potkat na koncertu lidi, kteří si přejí, aby už konečně dohráli toho Beethovena. A podobně zvláštní mi přijdou ti, kteří když vyběhnou, chtějí být v cíli co nejdřív. V případě afrických profesionálů dovedu jistý spěch pochopit, protože na jejich prize money čeká celá rodina, ale do běhání pro radost a pro zdraví patří snaha dostat se do cíle co nejrychleji stejně jako motorový olej do šťávy z čerstvých pomerančů.

Hýbejte se, kdekoli a kdykoli to jde. Vylezte z hospody, vylezte z kanclu, vylezte z auta. Choďte s dětmi na průlezky, slezte z gauče, nelezte do výtahu. Zamilujte si pohyb v jakékoli podobě a při jakékoli příležitosti, protože pohyb je to, k čemu jste byli stvořeni. Přemisťujte se po svých, kdykoli je to možné, protože to je ten nejlepší způsob, jak být v kontaktu sám se sebou.

Podstatou běhání, cvičení a posilování, které má blahodárný vliv na naše zdraví, není výkon a předvádění se, ale uvolnění a návrat do klidového stavu. Pokud vám jde o trvalé následky, pokud se chcete natrvalo proměnit z klientů závislých na zdravotních službách ve zdravé a soběstačné lidi, zapomeňte na to, co vás učili tělocvikáři se stopkami v ruce nebo na to, co povídají tzv. vrcholoví sportovci v sobotní příloze Mladé fronty. Vrcholy, které máte před sebou, zdoláte pouze tak, že najdete svoji vlastní cestu.

Nejnovější objev mé drahé polovičky: XAVIER RUDD

Pavel Kosorin foto
  • přečteno: 6039/5814×, 2 komentáře

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (9 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

pavel kosorin | 4. 12. 2015 12.08 hod. | 213.175.51.xx
nevzdávej to Peťo, už jsi toho tolik dokázal! :-)

Petr Kováčik | 4. 12. 2015 12.00 hod. | 62.240.166.xx
Díky Pavle za ten článek. Opět jsi mě povzbudil, abych to znovu rozjel. Po dlouhé odmlce 3 měsíců na základě obrovských bolestí zad jsem už uvažoval, že běhat nebudu. Ale tvůj článek velmi povzbudil. Díky. Hned dnes odpoledne jdu zase na to:)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Lekce z joggingu aneb radost na každém kroku

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Průvodce běžeckými časopisy : O běhu a kultuře kolem ní píše i časopis B magazine (Béčko). Klade důraz na kvalitní grafické…»
  • Běžecká obuv vhodná pro začínající běžce a běžkyně : Ahoj, u bot se často uvádí "drop " , že to je rozdíl podrážky pata špička vím, ale jaký…»
  • Jak je to tedy s tím hladem, aneb Intermittent Fasting. Osmý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : Dobry vecer, dnes jedu druhy den 16/8, ale mam problem snist 3x velke porce. Nehladovim. Dnes jsem…»
  • Přetrénovanost je jako zranění. Léčba vyžaduje trpělivost : Dobrý den, asi se budu ptát blbě, ale co znamená "nohy jako z tvarohu"? Slyším to poprvé…»
  • Dýchání při běhu. Proč je lepší a účinnější dýchání (nadechování) nosem : S dýchaním nosom mám pozitívne skúsenosti.Dokonca intervalový tréning v zime sa lepšie znáša. »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků