logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Běžcova černá můra – postel!

Běžcova černá můra – postel!

Můj blog o tréninku na maraton bude o běhání, i když se podíváme taky do postele. Za chvilku pochopíte, jak je to úzce propojené.

mezi svými

Loni na podzim mě potkalo štěstí, byl jsem vybrán mezi 20 šťastlivců, kteří můžou trénovat pod vedením běžeckého guru Miloše Škorpila a připravovat se na Pražský maraton 2016 s cílem zaběhnout ho pod 4 hodiny. První společný trénink se nesl ve stylu běžeckých základů a jak správně běhat. Vybrali jsme si nové botky od Salmingu (vřele doporučuji), e-mailem přišel tréninkový plán. Tak hurá do toho! Prvních šest týdnů jsem splnil vše do puntíku, tedy občas jsem si trošku přidal, ale ne moc, aby mě trenér nehuboval. Vše probíhalo úžasně, výsledek se pomalinku dostavoval, při stejných tepových frekvencích jsem zrychloval:-) a byl jsem ve velké pohodě. Před Vánocemi se mi sice ozvala záda, ale v pohybu nic omezujícího, tak přece to nebudu řešit. Na noc vrazíme jeden růžovej, ať můžu spát, ale při běhu pohoda, tak co.

Až přišla osudná sobota 9.1... Vše začalo nenápadně a vlastně úžasně, wellness víkendem v Praze. Sobotní trénink jsem si odběhal v pátek a vzhledem k super vybavenému fitku jsem se šel v sobotu ráno protáhnout. Po zahřátí na rotopedu jsem si řekl, že celé tělo nejlépe protáhnu na veslařském trenažéru. Když jsem po 20 minutách slezl, tak jsem věděl, že je zle nedobře. Záda se ozvala opět a hodně intenzivně. No nebyl bych to já, abych to během víkendu nezkusil rozhýbat ať už plaváním, nebo na rotopedu a eliptickém trenažéru. Klasicky jsem hodil za hlavu základní poučku od Miloše naslouchat svému tělu. Sice nešlo nenaslouchat, záda hlásila, že toho mají plné zuby, ale já byl zase „chytřejší“. Ibalginek vždy na chvíli pomůže a já to přeci musím zvládnout. Vše vyvrcholilo v neděli, plán hlásí 45 min v TP do 65%, tak záda musí vydržet, já musím běžet. No běžet, pajdal jsem úspěšně cca 8 km a pak se sotva dostal do postele. Tam jsem ještě napsal Milošovi o rady a začal se kurýrovat.

Musím přiznat, že není nic horšího než ležící běžec. Tréninkový plán samozřejmě utíká a člověk leží a jen si tiše zoufá. To, co ho před tím povzbuzovalo, vzájemné sdílení na Facebooku, teď akorát přináší zoufalé čtení, jak všichni s nadšením plní plány a běhají, zatímco mě bolest dovolí dojít maximálně na záchod a zpět. Nervy na pochodu a už vidím, jak se vše hroutí a můj sen o maratonu je v nedohlednu. Naštěstí i tady pomůžou kamarádi a rodina, Radek radí, jak může, uklidňuje a dodává optimismus, Miloš poradí a já i poslechnu a jdu k fyzioterapeutovi. Ten naštěstí se mnou provede základní uvolňovací cviky a já můžu opět po týdnu vyrazit na trať. Sice pomalinku, protože mi to zatím samozřejmě nejde a týden je na vyléčení krátká doba, ale aspoň běžím. Ta neskutečná úleva ve vaší mysli je to nejcennější:-).

Musím říct, že po týdnu v posteli jsem našel spousty diagnóz a návodů na internetu, ty nejcennější se ukázalo, že jsou na běžecké škole:-). Když se doporučené cviky od fyzioterapeuta protnuly s cviky nalezenými v článku běžecké školy, tak jsem musel jen tiše před Milošem Škorpilem smeknout a tímto mu děkuji i veřejně nejen za tréninkový plán, ale za všechny články, které publikuje a tím pomáhá ostatním. Abych nezapomněl, proč vlastně mě začala bolet záda, no běhám a pohybuji se křivě (levou polovinu zatěžuji více než pravou). Opět si vzpomínám na první trénink s Milošem, kdy nám vysvětloval, jak běhat, základní postoj, abychom došlapovali na střed nohy, nekřivili se a spousty dalších dobrých rad.

Závěrem jen slibuji, že se vynasnažím držet rad od Miloše, co nejvíce to půjde:-). A budete-li potřebovat poradit nejen s během, ale i se zraněním a vlastně s celým, jak říká Miloš, „života během“, tak nejdříve hledejte na www.bezeckaskola.cz.

Daniel Fojtík foto
  • přečteno: 2187/2072×
Běžcova černá můra – postel!

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (15 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Zaběhni maraton s Milošem pod 4 hodiny

Zaběhni s Milošem maraton pod 4 hodiny

všechny články Zaběhni s Milošem maraton pod 4 hodiny

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice100
Více času na sebe13
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků