logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Co mě na běhání tak fascinuje

Co mě na běhání tak fascinuje

Přemýšlela jsem, co mě na běhání nejvíce fascinuje. Jistě je to samotný pohyb, splynutí s přírodou, oproštění se od každodenních problémů… Jsem ale tak trochu soutěživec a to, co mě na běhu asi nejvíce baví, je ta možnost uběhnout stále více a více, tedy to nikdy nekončící překonávání sama sebe…

Pamatuji se, jak jsem poprvé před pár lety vyběhla. Byla jsem nadšená, že jsem skutečně dokázala v kuse běžet půl hodiny a bez přestávky! Tehdy jsem neměla sporttester a neměla jsem ponětí o tom, jak rychle běžím a kolik kilometrů to vlastně dělá. Ale uběhnout více bylo pro mne nemožné.

Jenže člověk je zvídavý a zkouší, jestli to přeci jen nepůjde ještě o kousek dál a déle než jen 30 minut. A tak jsem začala hltat všechny možné knížky o běhání od Born to run až po úžasnou a motivující knihu Scotta Jureka „Jez a běhej“. Koupila jsem si sporttester a s bušením srdce jsem se v roce 2013 postavila na start mého prvního půlmaratonu. Jaké zklamání pro mne bylo, že se ten slastný pocit, který popisovali začínající i zkušení běžci – tedy, že doběhnu do cíle dojatá a v očích budu mít slzy štěstí a hrdosti, nedostavil. Po prvních pěti kilometrech „sprintu", kdy jsem se všechny snažila předběhnout, jsem se vyčerpala tak, že jsem se do cíle dobelhala otrávená a zmožená tím více pěším než běžeckým výkonem, a s otlačenými prsty na nohou, které mi kvůli o číslo menším botám pěkně natekly, jsem se rozhodla, že na žádný další závod se již nepřihlásím! Běhání mi prostě nejde!!!

Ale jak jsem řekla, člověk je zvídavý a zkouší to znovu a znovu:). Špatná zkušenost se za chvíli rozplynula a začala jsem si říkat, že když se lépe připravím, bude to příště určitě lepší. Tehdy jsem se dostala ke stránkám Miloše Škorpila a jeho Běžecké školy, a hltala a hltala všechny tipy a triky. (Jo taaaak, nesmím to ze začátku přepálit, četla jsem:)) A povedlo se! Další půlmaraton byl pod dvě hodiny, a jelikož jsem v nové práci narazila na velmi aktivní běžeckou partičku, nenechala jsem se dlouho přemlouvat a přihlásila se na pražský maraton. Při představě, že mám uběhnout 42 kilometrů, se mi protáčely panenky: a přesto, světe div se, krůček po krůčku jsem během tréninku zvládla překonat i tuto pro mne obrovskou vzdálenost. Můj výsledný čas byl tehdy 4:25. Cílem jsem proběhla šťastná a vyčerpaná, s tím, že rychleji už to nepůjde.:-)

Až se na Běžecké škole objevil program: Uběhni s Milošem maraton pod 4 hodiny. A už asi víte, co přijde. Proč nezkusit uběhnout tuto dlouhatánskou vzdálenost rychleji?

Píšu tento článek a cíl, který je přede mnou, mě děsí a ani teď během tréninků si neumím představit ten „fofr“, kterým budu muset pelášit. Jestli se to podaří, nevím, ale nezjistím to, dokud se o to nepokusím. A právě proto mám běh tak ráda. Přináší mi radost čistě z pohybu i ze zdolaných kilometrů. Protože jak mých počátečních třicet minut bez sporttesteru, tak i dlouhých 42 kilometrů, jsou pro mne důkazem, že nic není nemožné a že všechny překážky se dají překonat, ty běžecké i ty životní:).

Natálie Bartošová foto
  • přečteno: 4207/3982×

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (12 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Zaběhni maraton s Milošem pod 4 hodiny

Zaběhni s Milošem maraton pod 4 hodiny

všechny články Zaběhni s Milošem maraton pod 4 hodiny

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Jak se vrátit do běžeckého tréninku po pauze trvající 4 – 6 týdnů : zdravím poslední dobou mám skoro po každém běhu problém s koleny,prostě mě začnou bolet.nevíte co s…»
  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : Doporučuji při potížích klid a počkat. Běhala jsem dlouho přes bolesti a nedopřála při občasném…»
  • 7 tipů pro běhání na pásu : vopruz :-( »
  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : Dobry den, v cervnu 17 jsem zacal opet behat a hodne aktivne zit. Zhruba po mesici se ozvala leva…»
  • Pomalé běhání, cesta nejen k běžecké dlouhověkosti : Jitko, 60 metrů stupňovaně se běží tak, že začínáš běžet velmi pomalu a postupně, cca po 10 metrech…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků