logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Jak zareagovat v běžeckém tréninku na neustálé prudké změny počasí

Jak zareagovat v běžeckém tréninku na neustálé prudké změny počasí

V posledních letech zažíváme, bez ohledu na roční období, neustálé prudké změny počasí, kdy zima střídá teplo až horko, či obráceně. Ostatně v posledních týdnech to zažíváme neustále.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Nedivte se, že jste najednou, z ničeho nic, nějak „chcíplí“
  2. Jak zareagovat na prudkém oteplení při oblékání

Když najednou začne mrznout, tak na sebe přihodíme jednu vrstvu oblečení. Na kluzko se dá reagovat tím, že udržujeme rovnoměrné tempo, nasazením nesmeků nebo obutím trailových bot s hřeby v podrážce. Jak se ale zachovat, když ze dne na den z nebe místo sněhu začne padat déšť a teplota stoupne o více jak deset stupňů a my se cítíme jak mouchy?

Nedivte se, že jste najednou, z ničeho nic, nějak „chcíplí“

Pokud se cítíte ve dnech, těsně následujících po prudké změně počasí, kdy se poměrně prudce oteplí, jako byste ztratili formu. Není to tím, že by na vás něco lezlo, to jen vaše tělo nebylo schopno tak rychle reagovat na náhlé oteplení, vyšší vlhkost vzduchu a změnu atmosférického tlaku. Pokud vás tohle potká, tak se na začátku tréninku normálně rozehřejte a pak si dejte pět svižných rovinek (sprintů na 60 – 80 metrů), nebo jednu sérii 30-20-10, pak si pět minut vyklusněte a pokračujte v předem naplánovaném tréninku. Prostě spící tělo je potřeba probudit šokem, čímž rozproudíte krev, prokysličíte každou buňku a vyplavíte adrenalin. To vše dohromady vás probudí a nabudí do tréninku.

Budete-li se pak po tréninku cítit unaveni více než jindy, tak si pro jednou dopřejte nějakou sacharidovou bombu a běžte co nejdříve spát. Příští den již byste měli být zase ve své obvyklé formě.

Jak zareagovat na prudkém oteplení při oblékání

Nevím, čím to je, ale většina lidí reaguje při jakékoliv prudké změně počasí, pokud jde o oblékání, jako by k žádné změně nedošlo. Prostě se automaticky ještě několik dní oblékají stejně jako v předchozích dnech. Možná je to způsobeno tím, že i naše termoregulace má běžně několik dní zpoždění. Pokud se ale ve dnech, kdy se prudce oteplí, obléknete na běh stejně, jako když mrzlo, budete za pár minut splavení, začnete se rozepínat a to je nejrychlejší cesta k tomu, nastydnout. Ve dnech, kdy v celé republice vrcholí „sezóna" chřipky, si pak koledujete, že vás taky dostane.

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (15 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Postižení Achillovy šlachy : Dobrý den, je vhodné jako léčbu využít finskou saunu? Děkuji »
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : Cooperův test je dobré snažit se běžet přibližně rovnoměrným tempem s tím, že by se tep ke konci…»
  • NIKE ZOOM FLY z vás dostanou víc, než ve vás je! : Miloši, najdu někde druhou recenzi botiček? »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na druhých 13 týdnů běžeckého roku. Vhodný jako vylaďovací plán na půlmaraton : Dobry den Miloši, chtěl bych se optat, zařazuje te do treninku běh do kopce, už několikrát jsem se…»
  • Jak se vrátit do běžeckého tréninku po pauze trvající 4 – 6 týdnů : zdravím poslední dobou mám skoro po každém běhu problém s koleny,prostě mě začnou bolet.nevíte co s…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků