logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Jak zareagovat v běžeckém tréninku na neustálé prudké změny počasí

Jak zareagovat v běžeckém tréninku na neustálé prudké změny počasí

V posledních letech zažíváme, bez ohledu na roční období, neustálé prudké změny počasí, kdy zima střídá teplo až horko, či obráceně. Ostatně v posledních týdnech to zažíváme neustále.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Nedivte se, že jste najednou, z ničeho nic, nějak „chcíplí“
  2. Jak zareagovat na prudkém oteplení při oblékání

Když najednou začne mrznout, tak na sebe přihodíme jednu vrstvu oblečení. Na kluzko se dá reagovat tím, že udržujeme rovnoměrné tempo, nasazením nesmeků nebo obutím trailových bot s hřeby v podrážce. Jak se ale zachovat, když ze dne na den z nebe místo sněhu začne padat déšť a teplota stoupne o více jak deset stupňů a my se cítíme jak mouchy?

Nedivte se, že jste najednou, z ničeho nic, nějak „chcíplí“

Pokud se cítíte ve dnech, těsně následujících po prudké změně počasí, kdy se poměrně prudce oteplí, jako byste ztratili formu. Není to tím, že by na vás něco lezlo, to jen vaše tělo nebylo schopno tak rychle reagovat na náhlé oteplení, vyšší vlhkost vzduchu a změnu atmosférického tlaku. Pokud vás tohle potká, tak se na začátku tréninku normálně rozehřejte a pak si dejte pět svižných rovinek (sprintů na 60 – 80 metrů), nebo jednu sérii 30-20-10, pak si pět minut vyklusněte a pokračujte v předem naplánovaném tréninku. Prostě spící tělo je potřeba probudit šokem, čímž rozproudíte krev, prokysličíte každou buňku a vyplavíte adrenalin. To vše dohromady vás probudí a nabudí do tréninku.

Budete-li se pak po tréninku cítit unaveni více než jindy, tak si pro jednou dopřejte nějakou sacharidovou bombu a běžte co nejdříve spát. Příští den již byste měli být zase ve své obvyklé formě.

Jak zareagovat na prudkém oteplení při oblékání

Nevím, čím to je, ale většina lidí reaguje při jakékoliv prudké změně počasí, pokud jde o oblékání, jako by k žádné změně nedošlo. Prostě se automaticky ještě několik dní oblékají stejně jako v předchozích dnech. Možná je to způsobeno tím, že i naše termoregulace má běžně několik dní zpoždění. Pokud se ale ve dnech, kdy se prudce oteplí, obléknete na běh stejně, jako když mrzlo, budete za pár minut splavení, začnete se rozepínat a to je nejrychlejší cesta k tomu, nastydnout. Ve dnech, kdy v celé republice vrcholí „sezóna" chřipky, si pak koledujete, že vás taky dostane.

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (9 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice98
Více času na sebe12
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků