logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

I malý závod může být velkým zážitkem

I malý závod může být velkým zážitkem

Rád bych se s vámi podělil o zkušenost, že i z malého závodu člověk může mít velký zážitek. Na úvod bych se rád zmínil, jak jsem k volbě Memoriálu Miroslava Čmocha vlastně dospěl. Miloš mi na uplynulou sobotu předepsal pro přípravu na maraton 90 minut tempového tréninku. A protože nerad vláčím na zádech batoh s proviantem, hledal jsem v termínovce na behy.cz nějaký půlmaraton. A světe div se – tento byl jediný v republice, který se konal o druhém březnovém víkendu, a ještě k tomu kousíček od bydliště mých rodičů, které jsem měl zrovna v úmyslu navštívit.

obrázek

Osek nad Bečvou, vesnice, která se rozkládá asi 10 km severně od Přerova, se může pochlubit nejen úžasnou délkou, blížící se třem kilometrům, ale i triatlonovým oddílem, který právě 13. března uspořádal již druhý ročník půlmaratonského běhu.

obrázek

Přestože na běžce čekala vrstva rozbředlého sněhu, rovinatá trať slibovala rychlý závod. Na startu se sešlo přes 60 závodníků i závodnic, což je víc, než loni při prvním ročníku. Trať tvořila ze 70 procent asfaltová cyklostezka s téměř úplným vyloučením aut, z 30 procent silnice druhé třídy s minimálním provozem. Začínalo se u splavu v chatové osadě na řece Bečvě, a běžely se dva okruhy po cca 10,5 km. Organizátoři pečlivě zajistili kilometrové značení i občerstvení po každých pěti kilometrech.

obrázek

Pro mě to byl po loňské Praze a Drážďanech teprve třetí půlmaraton v životě a přiznám se, že takhle svižně jsem na žádném z nich ještě nevybíhal. První tři kilometry jsme se drželi v houfu, k mému údivu jsem však již po čtvrtém kilometru zjistil, že jsem se ocitl na samém chvostu závodního pelotonu a první polovina, ve které jsem se chtěl umístit, se mi nenávratně vzdaluje. Stačil jsem se s tím však rychle smířit a chytit se skupinky běžců, jejíž tempo mi vyhovovalo. Sotva jsem se nadál, byli jsme u první občerstvovačky, kde jsem ochutnal ionťáček. Nebyl vůbec špatný, jen ta teplota tekutiny věrně odpovídala teplotě vzduchu, což mé tělo překvapilo natolik, že si muselo pořádně zakašlat. Proto jsem druhou občerstvovačku ignoroval a aby mi skupinka neutekla, neuváženě jsem zvedl tempo nad doporučenou „závodní“ tepovou frekvenci.

To se mi však vymstilo! Začaly mi docházet tekutiny a po 12. km i síly. Další občerstvovací stanici jsem již nevynechal a díky ní příjemně posílen jsem sice již pomaleji, ale jistě, dokončil v čase 1:45:14.

obrázek

V Drážďanech jsem jen s o 2 minuty lepším časem skončil v první čtvrtině závodního pelotonu, na oseckém memoriálu jsem otevíral až jeho poslední čtvrtinu. Smekám klobouk nad kondiční připraveností místních sportovců i velmi přátelskou atmosférou, kterou vytvořili pořadatelé. 70 Kč startovného bylo v podobě změřeného cílového času, mezičasu v půli závodu, občerstvovaček, guláše, pivka a krásného diplomu v cíli závodu velmi rozumnou investicí! Už se těším na příští ročník!

Jiří Holíček foto
  • přečteno: 5779/5706×
I malý závod může být velkým zážitkem I malý závod může být velkým zážitkem I malý závod může být velkým zážitkem I malý závod může být velkým zážitkem

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecké akce

všechny články Běžecké akce

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví34
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice92
Více času na sebe9
Více času na rodinu4
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou29

kde se diskutuje

  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»
  • Jak skloubit zimní radovánky s přípravou na jarní běžecké vrcholy : Zdravím Miloši, mám dotaz k pohybu venku při inverzi. Bydlím na Karvinsku, kde trvá už několik dní…»
  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : Ahoj všem K tomu mrazu, dnes ráno jsem si dal svých obvyklých 4,75km kolem Labe a bylo to bezva, od…»
  • Jak je to tedy s tím hladem, aneb Intermittent Fasting. Osmý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : Jesliže vycházím z "nejím, když nemám hlad" a doplním k tomu "jím, když mám…»
  • Jak skloubit zimní radovánky s přípravou na jarní běžecké vrcholy : Díky za článek,jak napadl sníh,tak jsem řešil jak běhat na lyžích a bez nich. »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků