logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Dejte vale gauči, dejte vale přebytečným kilogramům, dejte vale blbý náladě. Vyběhněte s nimi s přicházejícím jarem

Dejte vale gauči, dejte vale přebytečným kilogramům, dejte vale blbý náladě. Vyběhněte s nimi s přicházejícím jarem

Novoroční předsevzetí pomalu berou zasvé, jaro sice vystrkuje růžky, ale je ještě v nedohlednu a doma na kanapi je tak dobře. Pustím telku, máma napeče pekáč buchet, co nám bude chybět? Nic, jen ten pekáč se najednou objeví tu na břiše, tu na bůčcích (bohužel v podobě tuku), možná by to přeci jen chtělo vyběhnout.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Jak se vyrvat z objetí gaučového démona
    1. Pochvalte se
    2. Odměňte se
    3. Vyzkoušejte si nové trasy, experimentujte, a běh vás probudí k novému životu
    4. Běhali jste dosud jen sami? Nové impulzy vám dodá běhání s jinými

Možná jste si dali na Nový rok předsevzetí, že konečně po letech začnete běhat, ale zatím spíše skutek utek´. Možná také, že už jste vyběhli, ale jako velká většina lidí jste po několika pokusech dát gauči vale zase na něm skončili. Možná vám vrtá hlavou: kýho čerta, že to jiní zvládli a už více jak rok dávají gaučovému démonovi na zadek. Je to samozřejmě v hlavě, ale také je to o tom první týdny vydržet, i když vám to nepřináší takovou radost, takové vzletné pocity, o nichž píší jiní. Spíš vám to připadá jako děsná makačka a pruda, to vy přece nemáte zapotřebí.

I když jste to už určitě mnohokrát slyšeli, tak pravdou je, že „Vydržať, vydržať, vydržat“. V prvotní fázi tréninku se většina začínajících běžců a běžkyň zabývá hlavně sama sebou, tím, co jim nejde a bohužel se čím dál tím více přesvědčují o tom, že jsou děsné poleno, které se to v životě nenaučí, ale věřte, že i takové poleno jako vy to může dokázat, KDYŽ TO NEVZDÁ, když se bude řídit následujícími čtyřmi radami:

Jak se vyrvat z objetí gaučového démona

Pochvalte se

Změňte přístup k sobě. Neodsuzujte se, spíše si poklepejte na rameno, že jste skvělí, že jste, i když vám to zatím nejde, zase vyběhli. Ono se to zlomí a najednou, aniž byste zaznamenali nějakou výraznou změnu, poběžíte nebo alespoň půjdete a budete z toho mít dobrý pocit. Přesně takový, o němž píší a mluví ty tisíce lidí, co už běh dostal.

Pomoci vám může začínající jaro. Dlouhé zimní noci pomalu končí a pro běžce začíná sezóna. Příroda se probouzí a běžec k tomu má opravdu velmi blízko. Má vše z první řady. „Nalejvaj´ se pupence, nalejvaj´ se mraky, a já nejsem pupenec ani mrak, nalejvám se taky." Pokud se ptáte, co vám chtěl autor touto citací naznačit, jako že je snad lepší si sednout do putyky než běhat, tak to ani náhodou, i když samozřejmě pitný režim je třeba při běhání dodržovat. Chtěl jsem tím jen říci, že když člověk na jaře vyběhne a vidí na každém kroku signály probouzející se přírody, tak ho to natolik naplní, že se bude na každý další trénink těšit a bude mu líto, když se mu to náhodou některý den nepovede.

Odměňte se

Už se vám povedlo uběhnout či ujít pár kilometrů? Už se při každém výběhu netrápíte od startu až do cíle? Už běháte nebo se hýbáte několik dnů v týdnu? Pak přichází doba, kdy je třeba se odměnit.

Většina začátečníků začíná běhat v tom, co doma vyštrachá ze skříně, co tam již léta leželo ladem. Prostě nějaké ty křusky či škorně, nějaké ty fusky, trencle, trika, tepláky a bundy z dob studií či mladického sportování. Tyhle věci už splnily svůj účel, teď nastává doba doplnit běžecký šatník. Koupit nové boty – že nevíte jak je vybrat? Není nic lehčího, nechte vybrat vlastní nohy. Nevíte, jak se obléknout, co je na běhání vhodné? Poradíme vám. Ženy určitě ocení pěkné běžecké hadříky a k nim barevně padnoucí běžecké botky. Pánové zas kromě běžeckého oblečení (taky se chtějí líbit) ocení nějaký ten technický doplněk ve formě sportovních hodinek ať už s GPS, měřením tepové frekvence, či bez něj. Fakt ale je, že to dnes ocení i holky.

Potřebujete k běhu muziku? Žádný problém, vyberte si a poslouchejte při běhu takovou, která vám pomůže řídit tempo běhu nebo vás odvede daleko za hranice reality. Prostě cokoliv cítíte, že vám může pomoci při vašem běhání, tak po tom sáhněte a dopřejte si to. Běhejte a užívejte si to s plnou parádou, o tom především běhání je – o radosti, odreagování, o hledání, o…

Vyzkoušejte si nové trasy, experimentujte, a běh vás probudí k novému životu

Už vás přestalo bavit běhat pořád dokola kolem vašeho bloku, v parku, prostě v nejbližším okolí vašeho domova? Jaro je velmi dobrým obdobím k hledání nových běžeckých tras a věřte, že běhat se dá skutečně všude. Sedněte do nejbližší tramvaje, autobusu, vlaku a odjeďte třeba 10 kilometrů a pak si to namiřte pěkně po svých domů. Podívejte se do turistických map. Všechny cesty, po nichž chodí turisté či jezdí cyklisté, jsou vhodné i pro běžce. Experimentujte a vymýšlejte za běhu a běh vám to vrátí tím, že se přestanete obávat, coby kdyby a odvážíte se experimentovat i v běžném životě. Běh vás doslova a do písmene zrodí k novému životu.

Běhali jste dosud jen sami? Nové impulzy vám dodá běhání s jinými

Běhání je úžasné v tom, že člověk může běhat sám, že k běhání v podstatě nikoho dalšího nepotřebuje. Na druhou stranu je člověk tvor společenský a občas zatouží po někom, kdo propadl stejné vášni jako on. Vašemu běhání, zejména když máte pocit, že vám to moc nejde či přestává jít, poskytne nový rozměr, když si zaběháte ve skupině. Skvěle k tomu můžete využít Běžecké kroužky Běžecké školy či běžecká soustředění či Běžecké středy na Praze 14, Běžecké úterky s Running Mall ve Stromovce, Výběhy s osobností se Škoda fit, či od 17.března na výbězích s IGY v Českých Budějovicích.

Nenašli jste na stránkách Běžecké školy žádný běžecký kroužek, který byste mohli využít a rádi byste občas vyběhli ve skupince? Žádný problém, napište nám, staňte se vedoucím nového běžeckého kroužku a je to!

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (8 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Začínáme s během

všechny články Začínáme s během

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Je lepší běhat po silnici nebo po měkkých lesních cestách : A co běh po pláži? Nemyslím sypký písek, ale tu vodou zpevněnou část hned u vody.. »
  • BĚŽECKÉ BOTY PRO PŘIROZENÝ BĚH : Rudo, boty za to nemůžou. Zůstaň při došlapu (prvním kontaktu na střed chodidla – bříška…»
  • BĚŽECKÉ BOTY PRO PŘIROZENÝ BĚH : Zdar sportovci. Chci se zeptat na úskalí "dropu"...měl jsem běžecké boty s vysokým…»
  • Zranění v oblasti sedacího nervu – uskřípnutý zadek : Dobrý den já jsem před 4 dny seděl asi 6-8 hodin na židli a pak jsem vztal no a najednou mě začal…»
  • Pět možností jak v létě trénovat a připravit se na podzimní běžecké závody, když se vám zrovna nechce běhat : Hedviko, záleží na tom, jak do sebe šijete :), ale každopádně bych řekl, že hodina fitboxu vydá za…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků