logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Deset důvodů proč milovat běh

Deset důvodů proč milovat běh

Až si přečtete všechny důvody, už nebudete mít žádnou výmluvu odsouvat počátek vašeho běhání ani o jediný den. Prvních deset důvodů:

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Běhání posiluje kosti
  2. Nashledanou, pneumatiko
  3. Při běhání existuje mnoho druhů motivace
  4. Běh činí člověka šťastným
  5. Běhat můžete celý život
  6. Splňte si sen o věčném mládí
  7. Běhat se dá i při špatném počasí
  8. Celý svět patří vám
  9. Nespavost nikdy více
  10. Vaše zažívání/vylučování se zrychlí

Běhání posiluje kosti

Osteoporóza je jedním z nejčastějších degenerativních onemocnění a přitom již 3x 15 minut běhu v týdnu sníží riziko vzniku osteoporózy až o 40 %, jak dokládá studie lékařů Harvardské university.

Nashledanou, pneumatiko

Vědci z univerzity z Dublinu zjistili, že 70 kilogramů vážící běžec spálí při 30 minutovém běhu 391 kcal, přičemž za stejných 30 minut spálí při jízdě na kole 277 kcal a při tenisu 272 kcal. To znamená, že při běhání se vám podaří z vaší pneumatiky na břiše udělat rovné břicho zhruba o 40 % rychleji než při jiných typech sportů.

Při běhání existuje mnoho druhů motivace

Mnozí začínající běžci či běžkyně si dají za cíl třeba vydržet běžet určitou dobu. Jiní si dají za cíl uběhnout určitou vzdálenost. Další se chtějí zúčastnit nějakého závodu. Mnozí chtějí při běhání jenom relaxovat. Krásné na běhání je, že si člověk může stanovovat mnoho různých cílů a ty vám nikdy nedojdou, protože je můžete i různě kombinovat.

Běh činí člověka šťastným

Při běhu se uvolňují endorfiny, což jsou hormony štěstí. Ty působí pozitivně nejen na náladu během běhání, ale i po běhání.

Běhat můžete celý život

Neexistuje věk, kdybyste běhat nemohli. Jestliže musíte na věk brát při jiných sportovních aktivitách zřetel, tak u běhu toto neplatí. Mimochodem platí, že nikdy není pozdě začít běhat! Začít běhat můžete i v 70ti letech a budete zrovna tak rychle profitovat z pozitivního vlivu běhu, jako ve 20ti.

Splňte si sen o věčném mládí

Pravidelný běžecký trénink může zpomalit příznaky stárnutí. Myslíte, že vám teď slibuji modré z nebe? Faktem je, že zvýšené prokrvování kůže a abnormální zásobování buněk kyslíkem při běhu se dotýká i obličeje, což způsobí rychlejší odbourání různých nedokonalostí pleti (uhříky a jiné nečistoty). Kůže zůstává pevná a pružná a tvoří se na ní méně vrásek. Důležité ale je při extrémních povětrnostních podmínkách nepodcenit patřičnou péči o kůži (krémy s UV filtrem, v zimě ochranné mastnější krémy apod.).

Běhat se dá i při špatném počasí

Déšť, zima, vítr? Běhat se dá při každém počasí. Neexistuje špatné počasí, jen špatně oblečený člověk. Důležité je, abyste se vždy oblékli tak, abyste byli v teple a suchu. To se postará o to, že běhání i v těchto podmínkách se vám bude líbit. Prostě to zkuste!

Celý svět patří vám

Měli jste někdy pocit, že svět patří vám? Ještě ne? Tak si někdy běžte zaběhat ráno v 6 hodin, když je ještě všude klid a mír, přerušovaný jen zpěvem ptáků, do toho vychází slunce – zážitek, který lze s málo čím srovnat a z nějž budete čerpat po celý den.

Nespavost nikdy více

Budete rychleji usínat a doba kvalitního spánku se prodlouží.

Vaše zažívání/vylučování se zrychlí

Při pravidelném vytrvalostním běžeckém tréninku budou váš žaludek a střeva přijatou potravu zpracovávat rychleji, nebudete trpět zácpou, možná rychlejší zažívání občas zrychlí váš krok :). Na toto si stěžuje celkem dosti běžců a běžkyň, takže rada, co s tím, zní: vypijte si během běhu trošku vybublinkované coly.

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (13 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Vlaďka | 10. 3. 2014 7.50 hod. | 81.0.202.xx
celý svět patří vám- přesně, chodím běhat večer,ale v sobotu jdu brzy ráno a jsem v lese úplně sama-a je to stále stejně silný zážitek :-)

Dagmar Hanusova | 9. 3. 2014 18.58 hod. | 37.188.236.xxx
Ahoj;pokazdy kdyz beham mam stejne pocity.Lidi chodi k doktorovi pro zazrak.A poctive polikaji prasky. Ale staci tak malo ,aby byl clovek stastny. Diky moc za motivaci.Rada beham

Šárka Vítková | 9. 3. 2014 13.25 hod. | 78.45.215.xx
Komentář příkladu Jiřího P. a odpověď Miloše , to jsem se zasmála , děkuji.

Plha se hlásí | 23. 3. 2010 20.05 hod. | 89.103.63.xx
Prosím, odhalil jsem nesrovnalost mezi body 8 a 2. Chodí-li Jiří P., kterému patří celý svět, každé ráno v 6h běhat, proč pneumatika nemizí?
:) MK

fotoMiloš Škorpil: Jestli to nebude tím, že Jiří P vyznává jedině špičkový styl, o němž se ví, že při něm pneumatiky neodstraníš ba naopak, jsou tuze důležité pro chvíli, kdy tě velká hlava převáží a pak spadneš. V tu chvíli tě pneumatika pupková, na níž se pěkně zhopneš zachrání od vytlučení zubů

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál trénink na rok 2010

Běžecký trénink

všechny články Běžecký trénink

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Běhání v terénu. K čemu všemu vám může být v životě dobré umět běhat cestou necestou : I když běhám jen pro radost (dobrá, začal, jsem před pár dny), tak km za půl hodiny ( po 15 km tam…»
  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : chtěl jsem napsat 2 měsíce a čtyři dny »
  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : pokračování: jsem přesně 2 a čtyři dny měsíce od operace a chodím bez berlí, musím sice pomalu, ale…»
  • Běžecké středy Běžecké školy na Praze 14 – Černém Mostě : Dobrý den, ráda bych se zeptala, zda i v letošním roce probíhá příprava pokročilých běžců, zda…»
  • Trasa půlmaratonu vede mezi skvosty Karlových Varů : Dobrý den, mapa závodu je vždy dostupná na stránce runczech.com Může se stát, že trasa se nebude…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků