logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Půlmaraton je za vámi a maraton už vás čeká za pět týdnů! Jste na to opravdu připraveni?

Půlmaraton je za vámi a maraton už vás čeká za pět týdnů! Jste na to opravdu připraveni?

Právě jste úspěšně zvládli půlmaraton, jako poslední velkou zkoušku před velkým a hlavně celým maratonem. To, co jste všechno prožili na půlmaratonu, bylo hodně silné, a to jak po stránce fyzické, tak psychické, emoční, ale i duchovní. Jste připraveni na to, že u maratonu to bude daleko silnější a hlavně po stránce fyzické a psychické to bude znamenat víc než dvojnásobek, co jste prožili při půlmaratonu, protože maraton se rozhodně nerovná dvěma půlmaratonům!

Jakým otázkám se budeme na Běžecké škole v příštích pěti týdnech, zbývajících do Volkswagen Maratonu Praha věnovat:

  1. Jak zvyšovat tréninkové dávky, abyste se nezrušili dříve, než se postavíte na start maratonu?
  2. Přivede mě k mému maratonskému cíli spíše to, když prodloužím své tréninkové dávky, nebo když zrychlím?
  3. Jak je to s výživou, když se budu připravovat na maraton? Mám toho sníst 2x nebo dokonce více než 2x víc, než při přípravě na půlmaraton, když se říká, že půlmaraton není zdaleka půlkou maratonu?
  4. Jak občerstvovat při tréninku, při bězích přesahujících 3 hodiny a v různých teplotách?
  5. Jak regenerovat v přípravě na maraton? Mám spát 2x víc? Kde na to všechno vezmu čas?
  6. Mám si na maraton pořídit nové maratonky, když budu muset běhat 2x a něco více, než doposud?
  7. Vystačím si se stejným oblečením a stejnými běžeckými doplňky, jako když jsem se připravoval na půlmaraton?
  8. Co styl, běhá se maraton stejným stylem jako půlmaraton nebo jsou tam nějaké tréninkové fígle?

Toto jsou otázky, které běhají maratonským začátečníkům nejčastěji hlavou a které se nejčastěji objevují v poradně. K nim pak přidáme ještě jedno téma a to, co v den D.

Dneska si probereme hned to téma první a to: jak zvyšovat tréninkové dávky, abyste se nezrušili dříve, než se postavíte na start maratonu.

I když bylo výše uvedeno, že maraton je více než dvojnásobek půlmaratonu, neznamená to, že ode dneška byste měli začít běhat 2x více než dosud. To by byla holá sebevražda a ta, jak známo, k cíli ještě nikoho nepřivedla, spíše naopak – musel začít v novém životě hezky se vším od začátku.

Navíc, pokud jste se rozhodli rozdat si to s maratonem až nyní, s tím, že jste se sice přihlásili, ale říkali jste si: uvidím, jak dopadne půlmaraton a až pak se definitivně rozhodnu!, pak vás musím trošku zbrzdit. Ne že bych vám snad chtěl váš úmysl rozmlouvat, to určitě ne, ale chtěl bych vás upozornit, že i když nyní doslova cítíte v každé buňce neskonalou sílu, tak vaše tělo je ve skutečnosti hodně vyšťavené, a mnohem rozumnější pro vás bude, když dodržíte následující trénink:

Trénink

Pondělí – volno. Úterý – lehký běh do 40 minut. Středa – volno, případně plavání, masáž nebo sauna. Čtvrtek – 50 minut lehkého běhu. Pátek – volno. Sobota – 29 kilometrů nebo 2/3 času z plánovaného času na maraton. Neděle – 30 minut lehkého běhu.

Regenerace

V tomto týdnu se snažte, pokud to bude jen trošku možné, spát 8 hodin denně.

Doplňování energie, vitamínů, stopových prvků a minerálů

Většina lidí má za to, že doplňovat energii, minerály, stopové prvky a vitamíny je třeba jen v době vrcholícího tréninku, v době zvýšeného výdeje. Chyba lávky. Musíte si uvědomit, že při půlmaratonu jste spotřebovali v těle skoro všechny zásoby, že tělo dostalo neskutečný záhul a teď potřebuje obnovit všechno, co jsme v něm zbourali. Obnovit a zregenerovat svaly, úpony, šlachy, klouby, kosti. Tělo si totiž bralo, aby vás podpořilo ve vašem výkonu, kde to jen šlo, a tak nyní musí všechny zásoby doplnit a ještě k tomu musí spravovat a látovat všechny škody, které při vašem výkonu (byť je nevidíte a ani necítíte, oblbnutí endorfiny), vznikly.

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (16 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecký trénink

všechny články Běžecký trénink

Anketa – hlasuj i ty!

V jaké značce běžeckých bot vběhnete do běžecké sezóny 2017

Běžecká sezóna sice nikdy nekončí a tak vlastně ani nikdy nezačíná, prostě běháme furt. Přesto začátek března se bere jako její pravý začátek. Zajímalo by nás, jaká značka je vaše současná srdcovka a tak jí dáte přednost před ostatními značkami na trhu.

adidas88
Asics119
Brooks17
Inov-852
Icebug5
Hoka One22
Mizuno51
Newton5
NB21
Nike54
Salming345
Salomon40
Scott2
Vibram Fivefingers7
Vivobarefoot5
Zoot5
Jiné, zde neuvedené značce45
Běhám bos, bot netřeba14
ON6

kde se diskutuje

  • ZASAŽEN ŠÍPEM BĚH : Milosi,velmy hesky clanek.Tak si te pamatuji.... »
  • Nováček, ne však nezkušený : O jakou akci jde prosím? :) Dle povědomé tváře na fotce a data hádám, že pilsentrail – radec…»
  • Bolest kloubů. Jak jí předcházet, co s tím, když už omezuje náš pohyb? : Ahoj, na bolest kloubů je nejlepší koňská mast... doporučuji :-) používám ji často :-) »
  • Vápník – proč nám chybí a co to s námi dělá : tablety vapniku nebrat, sumivky uz vubec, ze dobre chutnaji ha ha,umele sladidla,zvyraznovace…»
  • Roční běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat : Katko držím palce a těším se na zprávy, jak to jde. »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků