logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Deset dalších důvodů proč milovat běh

Deset dalších důvodů proč milovat běh

Tak třeba protože: běhat umí každý, protože kdo běhá nemusí k lékaři, protože dá vašemu životu pevný řád, je vytrvalostní základnou pro další sporty, protože běhání podporuje kreativitu, protože se v kopcích dobře ztrácí kila, běžci jsou lepší milenci …
Prvních deset důvodů proč milovat běh

  1. Běhat umí každé malé dítě. Běhání se nemusíte učit, běhat se dá od dětství. Kdo umí chodit, umí i běhat. Neztrácejte čas přemýšlením nad tím jak správně pokládat nohy, jak držet ruce, na kolik kroků se nadechnout, prostě se rozeběhněte a běžte.
  2. Kdo běhá, nemusí běhat k lékaři :). Pravidelné běhání posiluje imunitní systém a učiní vás rezistentními proti infekcím všeho druhu (i šéfům :)). Podle studie University of North Carolina (USA) onemocněly skupiny, které běhaly 5x v týdnu po 15ti minutách, jen z poloviny tak často, jako ty, co neběhaly.
  3. Medaile jsou totálně cool. Myslíte si, že se medaile rozdávají jen při olympijských hrách? Špatně! I při malých provinčních závodech můžete vyhrát medaili, při některých dokonce dostane medaili i ten úplně poslední.
  4. Pevný bod, který dá vašemu životu řád. (trenýrkový plán na ledničce – a vždycky víte, zač je toho loket). V ideálním případě si můžete vést tréninkový deník
  5. Vytrvalostní základna pro ostatní druhy sportů. Chcete být profesionálním fotbalistou, hokejistou, boxerem, golfistou? Chcete být jako Pavel Nedvěd, Jaromír Jágr, Rocky, Tiger Woods? Běhejte, protože jedině při běhání si vybudujete opravdu pevnou vytrvalostní základnu. (Tréninková pyramida).
  6. Běhání podporuje kreativitu. Potřebujete být kreativní, vymyslet projekt, napsat text, vyřešit spor a nemůžete s tím hnout? BĚŽTE SE PROBĚHNOUT! Při běhu vás řešení napadnou jakoby sama od sebe. Proč? Při běhání je váš mozek zásoben kyslíkem až o 25 % více, než když sedíte. Pak vám myšlenky v hlavě jen srší.
  7. V kopcích ztrácíte kila. I při běhání po rovině (v rovinatém terénu) je běh pravým spalovačem kalorií nebo tuků, ale co s vašimi špeky udělají kopce, tomu budete těžko věřit: když poběží 70ti kilogramový muž 45 minut po rovině, spálí 485 kcal, oproti tomu v kopcovitém terénu 791 kcal., to je až o pohádkově neuvěřitelných 63 % víc. Nevěříte? Věřte a běžte si to pěkně do těch kopečků vyzkoušet!
  8. Běhání a dobré skutky. V celém světě je běžné, že běžci jsou motorem při vybírání finančních prostředků pro potřebné. U nás podporuje PIM několik charitativních organizací: Paraple, Světlo pro svět, Cystická fibróza – Slané děti, Výbor dobré vůle, krtek a další. Kilometry pro Paraple jsou projektem do nějž se může zapojit každý aniž by musel někam jezdit, stačí když se na pár kilometrů přidáte a tyto kilometry pak proměníte v koruny, které budou na konci celého běhu předány Centru Paraple.
  9. Běžci jsou lepší milenci. Podle aktuální studie Cornell – University (USA), vykazují běhající muži běžci srovnatelnou sexuální výkonnost jako o 2 – 5 let mladší muži kteří neběhají a u běžkyň se posouvá nástup menopauzy též o 2 – 5 let. Výzkumem Harvardské University bylo zjištěno, že u běžců starších 50ti let, kteří běhají pravidelně 3 hodiny v týdnu je menší riziko impotence o 30 % menší, než u neaktivních.
  10. Běhání jako terapie. Běhání může způsobovat závislost, ale neexistuje žádná zdravější. Budete-li běhat můžete tím porazit mnohem horší závislosti: rozežranost, kouření, alkoholizmus, drogy. Lidé kteří mají k těmto závislostem sklony, najdou ve vytrvalostním sportu jako je běhání uspokojení. Odborníci na boj s těmito závislostmi využívají běhání jako podporu pro boj právě s danou závislostí, v rozhodující fázi léčby.

Od tohoto týdne zde bude trénink jen pro mírně pokročilé maratonce, běh na 10 km budeme pilovat po maratonu a ultramaraton si necháme na období rozvoje všeobecné kondiční přípravy tedy od listopadu.

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Milan Kůtek | 30. 3. 2010 20.54 hod. | 89.103.61.xx
K bodu 7: já když běžím do kopce, pozoruju, že to jde se mnou z kopce...

12honzade | 30. 3. 2010 15.07 hod. | 195.37.208.xxx
Ano, muzu potvrdit, „trenyrkovy plan“ je kotva v rozbourenem svete zmatku, pracovnich ukolu a veci, kterymi se Vas rada lidi snazim nejak vykolejit. :)
Smal jsem se, ze „trenyrkovy plan“ presel do zargonu BSMS. At se dari! 12:)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál trénink na rok 2010

Běžecký trénink

všechny články Běžecký trénink

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Jaro, léto, podzim, zima v životě člověka a životě běžce : Vždycky si sem chodím i pro povzbuzení, potěchu duše. Ale dnešní Motto dne je jak rána klackem do…»
  • Je třeba řešit při nákupu běžeckých bot pronaci, supinaci, neutrální nášlap? : Dobrý den, běhám 4x týdně cca 15km po silnici. Nedávno mi začalo bolet na vnitřní straně holeně asi…»
  • Cháron tě zve k sobě – chceš-li mu utéct, zpomal – buď trpělivý, vše má svůj čas, i ty budeš vítěz : Dobrý deň A niektorým pomôže k pomalému tempu,až sa naučia kontrolovať svoje ego. »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Dobrý den, prosím o radu potřebuji natrénovat do května 2019 běh 3 km do 12 minut, zatím uběhnu…»
  • Chcete si užít maraton sami – určení správného tempa : Zdar. o mesiac idem prvý maratón v Bratislave. Dal som si testovací polmaratón. rýchlosť 6min/km.…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků