logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Vrchní, prchni aneb vaši opravdoví vodiči pro Karlovy Vary

Vrchní, prchni aneb vaši opravdoví vodiči pro Karlovy Vary

Život je jeden krásný stereotyp. V sobotních Karlových Varech poběžíme již počtvrté, poprvé tomu bylo logicky roku 2013. Pamatuji, jak jsme se bezprostředně po doopravdy ostré přeháňce hraničící s bouří převlékali v autě na parkovišti u tamní tržnice, ven nevděčně vystrčený vodičský balónek přivřený za šňůrku do okénka se mohl v drsných poryvech zbláznit. Naštěstí se nebesa umoudřila, na půlmaraton samotný se udělalo krááásně.

Podruhé, to jsme už nesli na vodičských plecích vlajky, se bouře přehnala nad městem pár chvil před dm rodinným během opět. I mně osobně bylo před závodem... Laik by řekl, že se necítí nejlépe. Mně bylo přímo kolosálně blbě. Naštěstí opět již prosluněný půlmaraton samotný všechno vyléčil.

A vloni? Jak to ty Vary jenom dělají. To přece nemůže být náhoda, tohle. Ve čtyři odpoledne průtrž a vítr, že partneři závodu drželi místo deštníků stánky. V okamžiku, kdy na časomíře červeně zářilo sedmnáct hodin, patnáct minut, se do ulic a parků nadobro vrátilo slunce s takovou vehemencí, že vytrvalecký dav běžel takřka po suchém. Prostě další nádherný podvečer.

Konec dobrý... Holt asi lázně, co kdeco spraví.

Vzpomínky stranou, žijme pro zítřek. Nějaký tip na sobotu? Zkusme třeba oprášit nauku pozitivního běžeckého myšlení. Dotřetice všeho dobrého, a počtvrté už to prostě nebude mít jediný kaz. Počasí celkově vychytané, takže polojasno, oblačno, jenom mírný jihozápadní větřík, abychom se neopotili, osmnáct stupňů tepla. Slibují to i norští rosničkáři a ti mají společně s maminkou vždycky pravdu.

Aby na jedničku dopadl i ten půlmaraton, s tím vám s vaším laskavým svolením vypomůžeme my.

Budeme vás tlačit, budeme vás táhnout, aby těch jednadvacet kilometrů a rovinka do cíle bylo co možná nejkratších. Maratonské rány (obrazně i doslova) v týmu RunCzech Pacemakers jsou vylízány (obrazně), na startu opět vyřádkujeme obvyklých čtrnáct kusů.

Pokud se popisu našeho úkolu týká, už je to povážlivě obnošená vesta, nicméně budiž alespoň základní hesla. Nesnažte se dohnat postartovní ztrátu, i my poběžíme jednou provždy na čipový čas. Oficiální časomíru ať si hypnotizují ti v první či druhé brázdě, snažit se dohnat až několikaminutové manko by mohlo ve finále skončit ztrátou mnohem propastnější.

Nebojte se pořádně občerstvit, napít či pokousat trochu toho banánu. Do kopečků, které ve Varech nemohou chybět, se zbytečně nevysilujte hlídáním tempa. Raději zadrobte krok, žádný strach, směrem dolů to hravě doženeme.

S tím vším počítá naše strategie. Jednoduchá, rozumná, osvědčená. Začneme zvolna. Pak mírně, plynule nastoupíme tak, abychom šest kilometrů před cílem měli pár desítek vteřin náskok. Protože kdo z vás by chtěl čas končící na XX:XX:01, že. Pak už to stačí jenom udržet, ti čipernější navíc mohou z takto rozběhnutého závodu ještě mírně vystupňovat tempo a za odměnu sklidí hezký osobák.

Na závěr tu máme několik málo postřehů, neboť už jsme několik málo závodů předtím běželi.

Vezměte si na sebe doopravdy jenom tričko a trenky, případně elasťáky – prostě letní variantu. Bundu – neboť věříme v deštěprostý běh – klidně nechte v úschovně. Zbytečně by vás tížila. Tahat se s batůžkem či dokonce s camel bagem při závodě, kde pomalu za každým rohem číhají stoly plné vody či občerstvení, je zhola zbytečné. Nač s sebou tahat závaží.

A bezpečí především. Ve Varech už nás poběží bezmála čtyři tisíce, což je hezká cifra. Abychom si všichni všechno užili „na max“, prosíme vás o dodržování několika málo ohleduplných pravidel. Kdo se někdy připletl do hromadného pádu, ten ví. Osmého května jsme chytili řadu boulí a silniční lišej k tomu i my. Proto:

- Pokud si s sebou musíte vzít sluchátka, hudbu pouštějte jenom tak hlasitě, abyste měli sluchový pojem, co se děje okolo vás. Platí to zejména pro postartovní vřavu a úvodní kilometry.

- Lokty patří k tělu, startovat do jednadvacítky s vyraženým dechem od dělovky do žeber není úplně fajn zážitek.

- Nejsme hlodavci, proto bláznivě nekličkujte! Každý úhybný úmysl vašemu okolí dopředu zdvořile oznamte, ať už slovně či (samozřejmě slušným) gestem.

- Pojďme se domluvit na tom, že se všichni společně vyfotíme vysmátí před startem. Máme vás rádi, doražte klidně už na tradičně sraz s RunCzech vodiči v 16:50 k poštovní budově. Samozřejmě zapózujeme i přímo v koridoru před šestou. Ba co víc, někteří z nás na to přímo čekají... A jistěže to, třeba opět společně, zmáčkneme neméně vysmátí v cíli. Mezi výstřelem a jím ale raději poběžme. Byť k tomu kolonádní panorama tak trochu vybízí, prosíme, hlavně žádné selfie tyče, natož pak motat se nám nebo druhým ve snaze o cool záběr či videjko pod nohy! Maraton mnohokrát bolestně potvrdil, že „klacek" je pro běžecký závod doopravdy nebezpečná hračka. Navíc naše manévrovatelnost s plápolajícím zařízením na zádech taky není kdovíjaká.

- Po celý závod se usmíváme uvnitř i zvenčí, ať máme my i všichni ostatní taky krásný den. Zejména pak v závěru, protože jinak bychom měli blbé cílové fotky.

Celkově vzato poběžme tak, abychom do Varů jezdili pokaždé s nadšením coby běžci, nikoliv kvůli nevyhnutelné zdravotní rekonvalescenci.

RunCzech Pacemakers pro Mattoni 1/2maraton Karlovy Vary:

sobota 21. května, start v 18:00 hodin, sraz s vodiči v 16:50 u pošty

1:30 (konec koridoru A)

Jan Mareček
Jiří Fix

1:40 (prostředek koridoru B)

Michal Vítů
František Míček

1:50 (prostředek koridoru C)

Jiří Mašek
Lukáš Navrátil

2:00 (první polovina koridoru E)

Jana Portašíková
Karel Kodr
Martin Gazda

2:10 (konec koridoru E)

Mirek Touška
Petr Kudláček
Martin Ševčík

2:30 (polovina koridoru G)

Jitka Faronová
Petra Heřman

Michal "Vydra" Vítů foto
  • přečteno: 3021/2883×

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (12 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecké akce

všechny články Běžecké akce

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • BĚŽECKÉ BOTY PRO PŘIROZENÝ BĚH : Rudo, boty za to nemůžou. Zůstaň při došlapu (prvním kontaktu na střed chodidla – bříška…»
  • BĚŽECKÉ BOTY PRO PŘIROZENÝ BĚH : Zdar sportovci. Chci se zeptat na úskalí "dropu"...měl jsem běžecké boty s vysokým…»
  • Zranění v oblasti sedacího nervu – uskřípnutý zadek : Dobrý den já jsem před 4 dny seděl asi 6-8 hodin na židli a pak jsem vztal no a najednou mě začal…»
  • Pět možností jak v létě trénovat a připravit se na podzimní běžecké závody, když se vám zrovna nechce běhat : Hedviko, záleží na tom, jak do sebe šijete :), ale každopádně bych řekl, že hodina fitboxu vydá za…»
  • Pět možností jak v létě trénovat a připravit se na podzimní běžecké závody, když se vám zrovna nechce běhat : Dobrý den jak je na tom hodina fitboxu prosím ? děkuji »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků