logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Hervis 1/2maraton – desátý týden

Hervis 1/2maraton – desátý týden

V sobotu mne čeká ½ maratón. Těším se a zároveň přichází příjemná změna v tréninkovém plánu. Zvolňuji. Kromě pondělního tempíčka mne až do závodu čeká jen příjemný výklus.

V pondělí v běžecké škole Miloše Škorpila si dávám rychlejší trénink. Celá skupinka je na tom fyzicky lépe než já. A tak po výklusu si máme dát dvacetiminutovku v tempu závodu. Zatímco ostatní by měli zrychlit, já bych měla nasadit pomalejší tempo. A tak se tomu s Milošem smějeme. Po sobotním delším běhu mám však svaly nastartované, dávám si proto rychlejší úsek ve vyšším tempu, ale podle plánované tepovky. Miloš také opravuje můj styl běhu. Běhám hodně narovnaná, hodně přes patu a zbytečně se brzdím. Zkoušíme spolu cvik, jak udělat správně odšlap a uvolnit kotník. Na tuto radu si pak v průběhu závodu několikrát vzpomenu a předklon mi vždy pomůže zrychlit zpomalující se tempo.

V úterý a ve středu s kolegy z práce vyklusáváme. Je to příjemné, ale každému už v hlavě straší závod a tak diskutujeme podrobnosti a přípravu na sobotu. V tomto předzávodním vzrušení mne však překvapí nepříjemné osobní problémy. Starosti mi odebírají energii a tak na páteční setkání PIM women´s challenge s holkama a trenéry Vandou a Milošem přicházím vláčná a unavená. Chybí mi nadšení. Bolí mne také trochu nohy. Vanda s Milošem se nám snaží poradit, jak naložit se závodem a předat nám své zkušenosti. Miloš nás také uklidňuje, že je dobře, že nás před závodem něco pobolívá, je to dobré znamení. Po schůzce jdeme s Veronikou a Milenou podle rady do pizzerie na těstoviny. Nejenže se dobře nadlábneme, ale holky mne také rozveselí a domů odcházím v lepší náladě. Tento projekt není jen o běhání, ale také o fajn holkách. :)

obrázek

V sobotu ráno vstávám brzy, abych si ještě zacvičila několik cviků z jógy. Dávám si ovesnou kaši s čokoládou, medem a rozinkami. A vyrážím k Rudolfinu. Cestou metrem se to už začíná míhat modrými baťůžkáři. V davu běžců u stanů poznávám spoustu známých tváří. Atmosféra mne už pomalu dostává. Organizuji také focení naší velké ČSOB party běžců a Výboru dobré vůle – Nadaci Olgy Havlové, pro kterou nás všech 44 lidí z práce běžíme. Pak si dávám 2 km výklus a už se řadím na startu. V okamžiku zaznění výstřelu mizí veškeré mé pocity, myšlenky, starosti pryč a soustředím se již jen na běh a svůj krok. Oproti plánu to přece jen více napálím, ale snažím se jít v rychlosti, kterou si myslím, že bych mohla alespoň větší část tratě udržet. Za cíl jsem si dala 1:50, lépe méně. Bílý balónek s tímto časem proto nechávám za sebou. Kolem sebe nevidím nikoho známého, až cestou potkám Mirka Holase. Zdravím jej a pak se snažím držet nějaké holky se jménem Anike, jejíž triko budu sledovat až do nějakého 16 km. Za otočkou na Smíchově potkávám vodiče 1:50 a kolegy z práce. Mohou být několik minut za mnou. Snažím se pořád sledovat na hodinkách své tempo a tep. Pohybuje se podle terénu okolo 5min/km. V půlce se podívám špatně na celkový čas, z nějž mám dojem, že závod nemohu pod 1:50 dát. Ale bílý balónek mám někde za sebou. Snažím se otočit, ale nikde jej nevidím. Těchto náročných pohybů se raději vzdávám, přece jen cítím, že tělo už je unavené a bojím se pádu. Na občerstvovačkách si dávám raději vodu. Před 16 km cítím trochu krizi, jde na mne chlad, ale mám také hroznou žízeň. Proto si dávám ionťák a zapíjím jej vodou. V žaludku také cítím nutriční tyčinku. Měla jsem si sakra dát raději tu datli, jenže já je v pátek už nestihla koupit. Jen 5 km do cíle. Do 17 km trošku zpomalím. Ale na dalším km začínám mít radost, že už je to jen 4 km. Zatínám pěsti, svůj pohled upřu na špičky noh a jako tank vyrážím kupředu. Zpětně podle hodinek jsem zjistila, že tento kilometr jsem dala za 3,5min/km. Míjím ostatní spoluběžce a mám z toho příjemný pocit.Ten mne však přejde na dalším kilometrovníku. :) A tak nasazuji zpět poslušně tempo 5min/km. V dálce už vidím poslední úsek po mostě. Nemůžu, ale snažím se poslušně šlapat. V zatáčce před mostem slyším jakoby z dálky svoje jméno. Honzův pokřik mne provází až na most a za jásotu povzbuzujících diváků se přece jen odvážím k poslednímu zrychlení. Předbíhám ještě několik běžců a vbíhám cílovou bránou s oficiálním časem 1:46:19, reálný čas 1:44:25. Z 6127 úspěšných závodníků mi to přineslo 1675. místo, 125. místo v ženách a 78. místo v mé kategorii. A to je přece po několika měsíčním tréninku důvod k radosti! :)

obrázek

A jaké poznatky si nesu do svého dalšího – hlavního závodu – Pražského maratonu? Lépe promyslet a dodržet stravování a pitný režim před závodem. Vyzkoušet si na tréninkových dlouhých tratích občerstvení v průběhu běhu. Také vymyslet, jaké si vzít ponožky. I když jsem měla letní ponožky, tak mi bylo v botách nepříjemné horko. A také si úplně zkrátit nehty na rukou. Při výkonu hodně zatínám pěsti a rýhy, které se z nehtů v dlani vytvoří docela štípou.

10. týden:

  • PO 15 min volně; rozcvičení; 20 min (162 – 165 tepů); 10 min volně + bazén a sauna
  • ÚT 10 km s partou jak jste zvyklí
  • ST 50 min (135 – 140 tepů)
  • ČT volno
  • PA 30 minut volně v tempu ½ maraton (155 – 160 tepů) (5:42 na km)
  • SOHervis maraton Praha 1:46:19, reálný čas 1:44:25
  • NE 30 min volně

Celkem 60 km

Pavlína Folovská foto
  • přečteno: 10248/10135×
Hervis 1/2maraton – desátý týden Hervis 1/2maraton – desátý týden

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Tréninkový deníček Pavlíny Folovské

Ženy v běhu

všechny články Ženy v běhu

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice106
Více času na sebe14
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou35

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků