logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Začínám se připravovat na svůj VELKÝ závod

Začínám se připravovat na svůj VELKÝ závod

První až třetí tréninkový týden.
Svůj první tréninkový týden s Vandou jsem začala se silným nachlazením. Není nic horšího, než když jste motivováni trénovat a běželi byste až na konec zeměkoule a přijde průduškový kašel a silná rýma. Vynechávám jeden den a místo dne na odpočinku jdu opět běhat. Záchvat kašle ale udělá své a tak z prvního týdne místo 6 dnů odtrénuji jen čtyři a cpu se citróny, léky a bylinkovými čaji.

obrázek

Tréninkový plán mi přijde velmi motivující. Abych náročný trénink zvládla s prací, vstávám v 5.15, rozespale navlékám běžecké oblečky, rozcvičím se a v 6.00 vybíhám s čelovkou do místního lesíku. Trochu mám strach z jakéhokoli šustnutí a tak raději běhám s MP3. V týdenním plánu mi zbývá na odpočinek jen jeden den, čtvrtek. A tak po šest dnů střídám dlouhé běhy s tempy a rovinkami. Vanda mi také do tréninkového plánu zařadila můj běh s partou. Každé úterý v 7.15 ráno vybíháme s kolegy z práce na desetikilometrovou trasu. Pánové se nakonec tréninkovým plánem inspirují natolik, že začali se mnou chodit běhat i ve středu má tempíčka. Pořád se mne ovšem ptají, jaké to je běhat 6x v týdnu a ještě to kombinovat s plaváním, lezením na umělé stěně a posilováním. Věřím, že to nepotrvá dlouho a skončí na stejném objemu tréninku.

Druhý týden v CASRI podstupuji měření laktátové křivky a dovídám se od Aleše Tvrzníka spoustu zajímavých informací. Důležitým impulsem pro mne je zpráva, že abych se zrychlila, je potřeba při tréninku přidat na rychlosti.

Po nachlazení mne začíná trochu trápit jiný problém. Přičítám to absolvování Jizerské 50 s ihned započatým tréninkem. V klidovém stavu cítím tupou pálivou stahující bolest u pravé nohy. Asi mne bolí achillovka. A tak protahování věnuji ještě trochu více času. V tomto ne úplně ideálním stavu mne vytrhne telefon kamarádky z našeho oddílu Hory-info.cz: „Pavli, do Alp nejedeme, je lavinové nebezpečí. Pojeď s námi na běžky do Krušnohorek.“ A tak si říkám, proč ne. Bude to trochu změna a tréninku to neuškodí. V Krušných horách jsem poprvé a kopcovitým terénem jsem přímo nadšená. Sobotní romantickou projížďku volným terénem v hlubokém sněhu a za návratu s čelovkou vystřídá nedělní nabitá sportovní jízda. Tuto zimu si to svištím snad svým nejrychlejším tempem. Přijíždím zpět k autu šťastná jako blecha. V noze cítím mírnou bolest, ale mám pocit, že je to o něco lepší. Následující týden je méně náročný, tak mi snad nožka zregeneruje.

Naběhaný objem:

1. týden – 26 km a nemocná, 2. týden – 69 km, 3. týden – 72,5 km

Pavlína Folovská foto
  • přečteno: 9808/9725×
Začínám se připravovat na svůj VELKÝ závod

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Tréninkový deníček Pavlíny Folovské

Ženy v běhu

všechny články Ženy v běhu

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Je lepší běhat po silnici nebo po měkkých lesních cestách : A co běh po pláži? Nemyslím sypký písek, ale tu vodou zpevněnou část hned u vody.. »
  • BĚŽECKÉ BOTY PRO PŘIROZENÝ BĚH : Rudo, boty za to nemůžou. Zůstaň při došlapu (prvním kontaktu na střed chodidla – bříška…»
  • BĚŽECKÉ BOTY PRO PŘIROZENÝ BĚH : Zdar sportovci. Chci se zeptat na úskalí "dropu"...měl jsem běžecké boty s vysokým…»
  • Zranění v oblasti sedacího nervu – uskřípnutý zadek : Dobrý den já jsem před 4 dny seděl asi 6-8 hodin na židli a pak jsem vztal no a najednou mě začal…»
  • Pět možností jak v létě trénovat a připravit se na podzimní běžecké závody, když se vám zrovna nechce běhat : Hedviko, záleží na tom, jak do sebe šijete :), ale každopádně bych řekl, že hodina fitboxu vydá za…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků