logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Jak se nejlépe ochladíte před běžeckým závodem a po něm? Dobře orosenou dvanáctkou!

Jak se nejlépe ochladíte před běžeckým závodem a po něm? Dobře orosenou dvanáctkou!

No přeci dobře vychlazenou dvanáctkou, nebo jakýmkoliv jiným nápojem, ale umístěným za krkem ne v hrdle!

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. PIJTE TEPLÉ NÁPOJE NEBO ČISTÝ VÝVAR

Extrémně teplé počasí, které s velkým očekáváním vyhlížejí honiči bronzu a vystavovatelé namakaných těl u vody, není pro běžce a běžkyně, kteří se chystají na jakýkoliv běžecký, ale i třeba triatlonový závod o nadcházejícím víkendu, žádné terno. Spíš jim nedá spát a bojí se ho více než vyhlášené maratonské zdi.

PIJTE TEPLÉ NÁPOJE NEBO ČISTÝ VÝVAR

Při vlastním závodě můžete samozřejmě také a ona voda na občerstvovačkách určitě chladná nebude, ale hlavně během dne (a neplatí to jen pro ty, co budou závodit, ale vůbec obecně), pijte teplé nápoje. Když si dáte něco dobře vychlazeného, jen to vámi prosviští, stejně jako prosviští vzduch pneumatikou, když byste ji chtěli nafouknout a ona byla píchlá či prasklá. Navíc svoje útroby vystavíte teplotnímu šoku.

Mnohem lepší je proto pít v takovýchto dnech čaj či čistý vývar. Ostatně čistý vývar bych vám doporučil si dát i po doběhu do cíle. Doplníte tak ideálním způsobem tekutiny i minerály a uvolníte vystresovaný žaludek. Po doběhu do cíle se jinak moc nenalévejte vodou ani iontovými nápoji, výsledkem bude spíš obsah žaludku na chodníku, než patřičné zavodnění.

Jinak určitě neuškodí, když si přečtete ještě k výše uvedenému i článek Horko a dusno z nás vysávají život – jak je přelstít, abyste věděli, kromě toho jak se v extrémně teplých dnech zavodnit a ochladit i to, co udělat, abyste mohli vůbec spát, když máte tělo v jednom ohni.

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (7 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká poradna

všechny články Běžecká poradna

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Průvodce běžeckými časopisy : O běhu a kultuře kolem ní píše i časopis B magazine (Béčko). Klade důraz na kvalitní grafické…»
  • Běžecká obuv vhodná pro začínající běžce a běžkyně : Ahoj, u bot se často uvádí "drop " , že to je rozdíl podrážky pata špička vím, ale jaký…»
  • Jak je to tedy s tím hladem, aneb Intermittent Fasting. Osmý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : Dobry vecer, dnes jedu druhy den 16/8, ale mam problem snist 3x velke porce. Nehladovim. Dnes jsem…»
  • Přetrénovanost je jako zranění. Léčba vyžaduje trpělivost : Dobrý den, asi se budu ptát blbě, ale co znamená "nohy jako z tvarohu"? Slyším to poprvé…»
  • Dýchání při běhu. Proč je lepší a účinnější dýchání (nadechování) nosem : S dýchaním nosom mám pozitívne skúsenosti.Dokonca intervalový tréning v zime sa lepšie znáša. »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků