logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Jak se nejlépe ochladíte před běžeckým závodem a po něm? Dobře orosenou dvanáctkou!

Jak se nejlépe ochladíte před běžeckým závodem a po něm? Dobře orosenou dvanáctkou!

No přeci dobře vychlazenou dvanáctkou, nebo jakýmkoliv jiným nápojem, ale umístěným za krkem ne v hrdle!

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. PIJTE TEPLÉ NÁPOJE NEBO ČISTÝ VÝVAR

Extrémně teplé počasí, které s velkým očekáváním vyhlížejí honiči bronzu a vystavovatelé namakaných těl u vody, není pro běžce a běžkyně, kteří se chystají na jakýkoliv běžecký, ale i třeba triatlonový závod o nadcházejícím víkendu, žádné terno. Spíš jim nedá spát a bojí se ho více než vyhlášené maratonské zdi.

PIJTE TEPLÉ NÁPOJE NEBO ČISTÝ VÝVAR

Při vlastním závodě můžete samozřejmě také a ona voda na občerstvovačkách určitě chladná nebude, ale hlavně během dne (a neplatí to jen pro ty, co budou závodit, ale vůbec obecně), pijte teplé nápoje. Když si dáte něco dobře vychlazeného, jen to vámi prosviští, stejně jako prosviští vzduch pneumatikou, když byste ji chtěli nafouknout a ona byla píchlá či prasklá. Navíc svoje útroby vystavíte teplotnímu šoku.

Mnohem lepší je proto pít v takovýchto dnech čaj či čistý vývar. Ostatně čistý vývar bych vám doporučil si dát i po doběhu do cíle. Doplníte tak ideálním způsobem tekutiny i minerály a uvolníte vystresovaný žaludek. Po doběhu do cíle se jinak moc nenalévejte vodou ani iontovými nápoji, výsledkem bude spíš obsah žaludku na chodníku, než patřičné zavodnění.

Jinak určitě neuškodí, když si přečtete ještě k výše uvedenému i článek Horko a dusno z nás vysávají život – jak je přelstít, abyste věděli, kromě toho jak se v extrémně teplých dnech zavodnit a ochladit i to, co udělat, abyste mohli vůbec spát, když máte tělo v jednom ohni.

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (7 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká poradna

všechny články Běžecká poradna

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Běhání v terénu. K čemu všemu vám může být v životě dobré umět běhat cestou necestou : I když běhám jen pro radost (dobrá, začal, jsem před pár dny), tak km za půl hodiny ( po 15 km tam…»
  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : chtěl jsem napsat 2 měsíce a čtyři dny »
  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : pokračování: jsem přesně 2 a čtyři dny měsíce od operace a chodím bez berlí, musím sice pomalu, ale…»
  • Běžecké středy Běžecké školy na Praze 14 – Černém Mostě : Dobrý den, ráda bych se zeptala, zda i v letošním roce probíhá příprava pokročilých běžců, zda…»
  • Trasa půlmaratonu vede mezi skvosty Karlových Varů : Dobrý den, mapa závodu je vždy dostupná na stránce runczech.com Může se stát, že trasa se nebude…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků