logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

O víkendových závodech zapomeňte na rekordy! Chladící gelové polštářky do ledvinky sebou

O víkendových závodech zapomeňte na rekordy! Chladící gelové polštářky do ledvinky sebou

Ať už o víkendu poběžíte jakýkoliv závod, zapomeňte na rekordy, největší výhrou pro vás bude, že ve zdraví doběhnete!

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Chladící polštářky na unavená a rozpálená chodidla
  2. Jak se nejlépe ochladíte před běžeckým závodem a po něm? Dobře orosenou dvanáctkou!
  3. PIJTE TEPLÉ NÁPOJE NEBO ČISTÝ VÝVAR!

Pokud se vám podaří sehnat a koupit Chladící gelové polštářky, tak neváhejte a vezměte si je na závod sebou. Zvláště běžíte-li víc jak 10 kilometrů, ale i tehdy prodlíváte-li před startem na sluníčku delší dobu. Jejich použití je velmi rychlé ale hlavně účinné. Takže ve chvíli kdy začnete pociťovat malátnost, zvýšené pocení, nebo naopak zaznamenáte, že se už vůbec nepotíte, tak hned do ledvinky, vyndat polštářky, aktivovat je a šup za krk a střídavě pak chlaďte zátylek a dlaně.

Pokud je nebude muset použít při vlastním závodě, tak ani tak to nebude vyhozená investice, protože je budete moci použít třeba, když si namůžete při tréninku či závodě sval, uděláte si výron nebo si způsobíte jakýkoli obdobný zdravotní problém. Ve všech těchto případech vám polštářky pomůžou.

Chladící gelové polštářky na nohy

Chladící polštářky na unavená a rozpálená chodidla

Po závodě, po tréninku, po práci, po dlouhém celodenním výletě nás často neskutečným způsobem bolí chodidla, i v těchto případech jsou chladící gelové polštářky neocenitelným pomocníkem na bolavé nohy.

Neseženete-li gelové polštářky, tak i tak máme pro vás praktické rady, jak co nejvíce zmírnit případné následky působení extrémně teplého počasí, a to nejen před, při, či po běžeckém závodě, ale vůbec ve dnech, kdy panují extrémně vysoké teploty.

Jak se nejlépe ochladíte před běžeckým závodem a po něm? Dobře orosenou dvanáctkou

Jak se nejlépe ochladíte před běžeckým závodem a po něm? Dobře orosenou dvanáctkou!

No přeci dobře vychlazenou dvanáctkou, nebo jakýmkoliv jiným nápojem, ale umístěným za krkem ne v hrdle!

Extrémně teplé počasí, které s velkým očekáváním vyhlížejí honiči bronzu a vystavovatelé namakaných těl u vody, není pro běžce a běžkyně, kteří se chystají na jakýkoliv běžecký, ale i třeba triatlonový závod o nadcházejícím víkendu, žádné terno. Spíš jim nedá spát a bojí se ho více než vyhlášené maratonské zdi.

PIJTE TEPLÉ NÁPOJE NEBO ČISTÝ VÝVAR!

Při vlastním závodě můžete samozřejmě také a ona voda na občerstvovačkách určitě chladná nebude, ale hlavně během dne (a neplatí to jen pro ty, co budou závodit, ale vůbec obecně), pijte teplé nápoje. Když si dáte něco dobře vychlazeného, jen to vámi prosviští, stejně jako prosviští vzduch pneumatikou, když byste ji chtěli nafouknout a ona byla píchlá či prasklá. Navíc svoje útroby vystavíte teplotnímu šoku.

Mnohem lepší je proto pít v takovýchto dnech čaj či čistý vývar. Ostatně čistý vývar bych vám doporučil si dát i po doběhu do cíle. Doplníte tak ideálním způsobem tekutiny i minerály a uvolníte vystresovaný žaludek. Po doběhu do cíle se jinak moc nenalévejte vodou ani iontovými nápoji, výsledkem bude spíš obsah žaludku na chodníku, než patřičné zavodnění.

Jinak určitě neuškodí, když si přečtete ještě k výše uvedenému i článek Horko a dusno z nás vysávají život – jak je přelstít, abyste věděli, kromě toho jak se v extrémně teplých dnech zavodnit a ochladit i to, co udělat, abyste mohli vůbec spát, když máte tělo v jednom ohni.

Hlavně však v extrémně teplých dnech zapomeňte na rekordy a běžte tak o 10% pomaleji než na co máte!

Přeji vám šťastný běh a šťastný a spokojený návrat domů.

Miloš Škorpil foto
O víkendových závodech zapomeňte na rekordy! Chladící gelové polštářky do ledvinky sebou O víkendových závodech zapomeňte na rekordy! Chladící gelové polštářky do ledvinky sebou

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (10 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká poradna

všechny články Běžecká poradna

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Zranění kolene : Všechna poklona panu Zdenkovi, děkuji za vyčerpávajíci informace, já narozdíl od ostatních…»
  • Ještědský půlmaraton KTRC po čase otevřel výhledy : Prasárna :-(((…»
  • Nejlepší způsob, jak můžete zlepšit váš běh, je postavit svůj tréninkový plán na tempu, které jste schopni udýchat : Dobrý den, jsem rekreační běžec, ale ráda bych to změnila. Vždy, když začnu běhat intenzivněji,…»
  • Škorpilova škola běhu – běžecký almanach pro všechny : Knížku jsem koupil před třemi lety a začal běhat.Teď si život bez běhu nedokáži představit. »
  • Vyzkoušel jsem běžecké vybavení z Lidlu: začátečník si může vybrat : Kdysi jsem si v Lidlu kupoval běžecké funkční oblečení, k mému překvapení, šlo o docela kvalitní…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků