logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Tisíckrát omílaný strečink

Tisíckrát omílaný strečink

Čtvrtý a pátý tréninkový týden
Náročný trénink, 6x týdně běh, plavání, lezecká stěna, posilka…to si zaslouží odměnu. Bolest v pravé noze mne tak zavedla k masérce, fyzioterapeutce. Několik protahovacích cviků na závěr odhalily, že svaly na noze je potřeba protahovat pořádně, a to všechny. A tak strečinku před i po výkonu věnuji nyní 2x více času. A protahování mne nemine také v sauně, kde to rozehřátým nožkám jde lépe. Jen den se zdá stále s přibývající náročnosti tréninku čím dál kratší.

Po své cestě do Nepálu jsem potřebovala dokončit očkování a tak jsem musela přerušit trénink na 3 dny. Pan doktor mi řekl, že můžu jen na procházky. A tak jsem se místo běhu vydala do Krkonoš na Luční boudu, kde jsem prošla již dlouho plánovaným lavinovým kurzem Alpy4000. Místo běhu jsem tak pobíhala s pípákem a sondou a hledala zasypané imaginární kamarády. Zasypání lavinou nakonec neminulo ani mne. Vyzkoušela jsem si, jaké to je ležet pod hromadou sněhu. Nehezký pocit. A ještě větší obdiv k záchranářům a jejich psům, kteří v tvrdých podmínkách trpělivě pátrají po obětech laviny i několik dnů.

obrázek

„Pavlíno, nechceš jít běhat na Ladronku?“, píše mi jednoho dne Veronika. Nakonec jsme minulý týden v sobotu vyběhly tři PIMky: já, Veronika a Milada. V tom tréninkovém stereotypu to byla moc příjemná změna. Výklusy jsme udělaly společně a pak jsme se potkávaly na dráze. Všechny doufáme, že v Praze začne co nejdříve obleva. Běhat a smýkat nohama na ledu je vážně otrava. Oproti tomu bude holý asfalt jako bavlnka.

obrázek

V neděli jsem se vydala za mou trenérkou Vandou na Senohrabskou 15. S Vandou jsme zajely závod na běžkách na 10 km v čase okolo 53 min. Na zledovatělou ručně vyjetou trasu si myslím, že to šlo. A protože jsme byly jen dvě soutěžící – ženy, obě jsme si pěkně stouply na bednu. A tak i já jsem zažila pocit, jaké to je, stát výš než ostatní a přebírat si diplom. Komorní atmosféra závodu a výborná nálada mi udělala radost a povzbudila mne do dalšího trénování.

4. týden:

  • PO 8 km klus a 8 rovinek
  • UT 10km s partou z práce
  • ST 2km klus, 4 rovinky, 7x400, výklus
  • ČT volno
  • PA lavinový kurz
  • SO lavinový kurz
  • NE lavinový kurz

Celkový objem 31 km

5. týden:

  • PO 10 km klus a 8 rovinek
  • UT 10km s partou jak jste zvyklí
  • ST 2km klus, 4 rovinky, 8x400, výklus
  • ČT volno
  • 10 km klus prokládaný rovinkami
  • SO 10min klus, 5x1km (v max TF pod ANP), 3min pauzy, výklus
  • NE 10 km závod běžky

Celkem objem 60 km

Pavlína Folovská foto
  • přečteno: 10348/10312×
Tisíckrát omílaný strečink Tisíckrát omílaný strečink Tisíckrát omílaný strečink

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Tréninkový deníček Pavlíny Folovské

Ženy v běhu

všechny články Ženy v běhu

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví37
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice96
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků